איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה פרסם עבודה

השפעת הפרסום על גישות הצרכנים

דף הבית >> מקצועות >> יחסי ציבור ופרסום >> פרסום >> השפעת הפרסום על גישות הצרכנים

מספר העבודה10520102
שם העבודההשפעת הפרסום על גישות הצרכנים
שנת פרסום2008
מוסד לימודיםהקריה האקדמית אונו
קורסשיווק מודרני
מספר עמודים25
מספר מילים6,180
מספר מקורות12
מחיר230 ש"ח
מילות מפתחאפקטיביות הפרסום, מודל תקשורת , גישות צרכנים,
תיאור העבודה

סמינריון מקיף אודות צרכנים ופירסום, ציון מעל 90.

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

התחרות על ליבו של הצרכן קשה יותר מאיי פעם, והמשווק פועל בכל החזיתות. ההתנסות חיובית עם המוצר היא הבסיס למערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח. כמו כן, ההתנסות הראשונית הישרה, וקבלת אינפורמציה עקיפה על המוצר, מגורם שלישי, משפיעים על מה הצרכן חושב על המוצר ועל הענף בכלל. אחד האמצעים אשר נמצאו כיעילים בתפיסת נתח שוק הוא הפרסום. מטרת עבודה זו לבחון את השפעת הפרסום על גישות הצרכנים, סקירת הספרות, דנה תחילה במה הוא פרסום וכיצד הוא משפיע על הצרכן ועל הפירמה המפרסמת, מהן גישות הצרכנים וכיצד הן משפיעות על התנהגות הצרכן בפועל. הסקירה בוחנת מחקרים אשר בחנו אמפירית את הקשר בין הפרסום לגישת הצרכן , ומתייחסת לשיטות מחקריות שונות אשר בחנו סוגיה זו. מן העבודה עולה, שקיים קשר בין אפקטיביות פרסום לגישות הצרכן. אך לא תמיד קיים קשר עקיף בין השניים, קשר זה יכול להיות ממותן על ידי גישת הצרכנים למותג ולפרסומת. ייתכן, שהקשרים העקיפים לא נמצאו עקב הבדלים בהתנהגות צרכנים בקנית מותגים מסוימים, כאשר מדובר בקניה מתוכננת, הוא משקיע יותר זמן בגיבוש מחשבותיו, וכך מתפתחות גישות פעילות. מאידך, כאשר מדובר בקניה בלתי מתוכננת, כלומר מעורבות קניה נמוכה יותר התנהגות הצרכן מונעת מפרסום או החלטה ספונטאנית בנקודת המכירה, או מבצע קידום מכירות או מחיר מוזל אשר משפיעים על החלטת הקניה. במצבים אלו גישות כלפי המותג אינן מתפתחות, או משפיעות על התנהגות הצרכן בפועל. מומלץ טרם הפרסום ואחריו לנקוט במחקר אשר יבדוק את הגישות הקיימות כלפי המותג ואלו גישות יניעו את הצרכן לקניה. בתחום המחקרי, מומלץ להמשיך ולחקור נושא זה, בסוגי המדיה השונים, הקונבנציונאליים והפחות קונבנציונאליים. כמו כן, אוכלוסיות יעד מסוימות כגון נוער וילדים יכולים להיות יותר מושפעים יותר ממדיות כגון אינטרנט בהשוואה לאוכלוסיות בוגרות יותר..... קשה מאוד שלא להשתכנע מהפרסומות שיצרניות מזון מהיר בינהם מקדונלד'ס, משתדלות ביודעין לפתות ילדים ומבוגרים כדי שיהפכו לצרכנים כפייתיים, תוך ניסיונות הטעיית הציבור בדבר הערך הקלורי של המזון המוצע. בעזרת פרסום כוזב הצליחה רשת המזון המהיר הגדולה ארה"ב, להגדיל את נתח השוק שלה, על חשבון בריאותו של הצרכן. בשנת 2003, בתחילת הקיץ, הפך מורגן ספרלוק גיבור הקולנוע התיעודי של אמריקה. סרט הבכורה שלו, "לאכול בגדול", שתיעד חודש שלם שבו התקיים בלעדית על המזון של מקדונלד'ס הציגו ממצאים חותכים: המזון של מקדונלד רחוק מלהיות בריא !. למרות הפרסום השלילי, מקדונלד'ס ממשיכה להימנע מקבלת אחריות למשקל העודף של לקוחותיה, אך יחד עם זאת, כמה ימים אחרי יציאת הסרט סילקה הרשת מתפריטה את אפשרות הסופר-סייז – שהכפילה ושילשה את כמות הצ'יפס והקולה שקיבל הלקוח, והוסיפה במקומה סלט. ואולם המפנה הגיע לא ממכירות רבות יותר של מזון בריאות, אלא ממכירה של הפריטים הבסיסיים יותר - כמו צ'יזבורגר כפול וכריכי עוף מטוגן, מתפריט הדולר. תוך שלוש שנים, הכנסות מקדונלד'ס עלו ב-33% ומניותיה זינקו ב-170%, מפנה מרשים עבור חברה שרק לפני ארבע שנים נראתה כאבודה. מקדונלד הינה אחת מיני יצרניות רבות אשר בעזרת פרסום וכלי התקשורת עושה מניפולציות ושולטת במסרים אשר היא מעבירה לציבור הרחב במטרה לנטוע גישות חדשות ולבסס קיימות. אומנם, להעברת מסר פרסומי שאינו אמיתי כמו במקרה הזה, תוצאות קיצוניות. וכך בעקבות עשרות תביעות נגד יצרני מזון מהיר בשל פרסום כוזב, מקדולנד'ס נאלצה לשלם עשרות מיליוני דולרים כפיצויים, משום שפרסמה צ'יפס כנטול שומן מהחי, בעוד שהכיל שומן בקר. אך לאין להשוות הוצאות קטנות אלו להכנסות החברה עקב פרסומים. כיום, יותר מאיי פעם אנו חשופים לאמצעיי התקשרות ואמצעי הפרסום, מסרים פרסומיים הנגלים לפנינו בכל אשר נפנה במודע ולא במודע , הם מופיעים בתוכניות הטלוויזיה כפרסום סמוי או כפרסום גלוי, שלטי חוצות אשר צצים להם במהלך הנסיעה, פרסומות קופצות באינטרנט ללא הזמנה, ועוד. כל חברה בוחרת את תקציב הפרסום שלה בהתאם לגודלה ולמטרותיה, מיליוני דולרים מושקעים בפרסום במטרה להגדיל את נתח המכירות של החברה. במקביל, עקב התחרות הקשה בשווקים השונים, חברות משקיעות בפיתוחים טכנולוגיים, ומשפרות את איכות מוצריהן. התחרות על ליבו של הצרכן קשה יותר מאיי פעם, והמשווק פועל בכל החזיתות. ההתנסות חיובית עם המוצר היא הבסיס למערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח. כמו כן, ההתנסות הראשונית הישרה, וקבלת אינפורמציה עקיפה על המוצר, מגורם שלישי, משפיעים על מה הצרכן חושב על המוצר ועל הענף בכלל. מטרת עבודה זו לבחון את השפעת הפרסום על גישות הצרכנים, סקירת הספרות, דנה תחילה במה הוא פרסום וכיצד הוא משפיע על הצרכן ועל הפירמה המפרסמת, מהן גישות הצרכנים וכיצד הן משפיעות על התנהגות הצרכן בפועל. הסקירה בוחנת מחקרים אשר בחנו אמפירית את הקשר בין הפרסום לגישת הצרכן...... השפעת הפרסום על גישות הצרכנים הקשר בין פרסום לגישת הצרכנים, הינו תחום אשר נחקר מזה 25 שנים, ונעשה בו שימוש במחקרי צרכנות. גישת הצרכן – באופן כללי מוגדרת כהערכת המוצר או המותג, ומתייחס למספר משתנים אשר בוחנים את התנהגות הקונים. המחקר בנושא זה מתחלקים לשניים: מחקרים אשר הניחו, שדעות קודמות שיש לצרכנים חוזים התנהגות צרכנית ספציפית. במחקרים אלו ההנחה ...... 2.6 השערות המחקר בעקבות מחקרים אשר הועלו בעבודה, עולות מספר השערות : 1. קיים קשר עקיף בין אפקטיביות הפרסום להתנהגות הצרכן, קשר זה ממותן על ידי גישת הצרכנים. קיים קשר עקיף בין אפקטיביות הפרסום להתנהגות הצרכן, קשר זה ממותן על ידי גישת הצרכן למותג. קיים קשר עקיף בין אפקטיביות הפרסום להתנהגות הצרכן, קשר זה ממותן על ידי גישת הצרכן לפרסומת. 2. קיים קשר בין אפקטיביות פרסום לגישות הצרכן. 2.1. קיים קשר בין אפקטיביות פרסום לגישת הצרכן למותג. 2.2 קיים קשר בין אפקטיביות פרסום לגישת הצרכן לפרסומת....... 3. מתודולוגיה פרק זה מציג חמש שיטות מחקריות לבחינת הקשר בין אפקטיביות הפרסום לגישת הצרכנים, השיטות נבדלו בכלי המחקר השונה, הפרסומת, אוכלוסיות המחקר ועוד. יחד עם זאת, מטרת המחקר הייתה משותפת לכולן . מחקרם של Biehal, Stehens , Curlo (1992) , השתמשו בכלי מחקר אשר כלל : ארבע מודעות צבעוניות לנעליי ריצה ושאלונים, המודעות כללו סלוגן ומלל מתחת לתמונה - ללא יזכור שם המותג . המודעות נבדלו בגישה שיצר המסר הפרסומי : צבע וסגנון הנעל, יכולת ההגנה, עמידות ונוחות הנעל, המחיר היווה גורם נשלט, על ידי מתן מחיר שווה לארבעת המותגים השונים. בכל אחת מן המודעות אחת התכונות היווה בה מרכיב בולט יותר מאשר התכונות האחרות. ....... 4. סיכום ומסקנות. עבודה זו בחנה את השפעת אפקטיביות הפרסום על גישות הצרכנים. חברות רבות משקיעות מילוניי דולרים בקמפיין פרסום. הפרסומת בנויה ממרכיבים שונים: מסר – טקסט כתוב, ויזואל, בחירת המדיה וכו', אלו קובעים את אפקטיביות הפרסומת. מחקרים ומודלים הראו כי גישת הצרכן, הינו כלי חשוב לניבוי אפקטיביות הפרסום. חשיבות רבה להתאמת סוג המדיה על מנת להבטיח אפקטיביות מרבית של הפרסום. ברם, על

תוכן עניינים

תוכן עניינים 1. הקדמה ...................................................................................................עמ' 1. 2. סקירת הספרות.........................................................................................עמ' 3. פרסום מהוא..................................................................................עמ' 3. אפקטיביות הפרסום.......................................................................עמ' 5. מודלים למדידת אפקטיביות הפרסום ..............................................עמ' 8. גישות הצרכנים .............................................................................עמ' 17. השפעת הפרסום על גישות הצרכנים..................................................עמ' 19 השערות המחקר ............................................................................עמ' 21. 3. מתודולוגיה .............................................................................................עמ' 22. 4. סיכום והמסקנות......................................................................................עמ' 25. 5. ביבליוגרפיה.............................................................................................עמ' 27. רשימת תרשימים תרשים 1: מודל התקשורת................................................................................... עמ' 8. תרשים מספר 2: המודל של רוברט לווידג וג'רי סטייינר- שיטת ה"סטארץ"............... עמ' 10. תרשים מספר 3 : מערכת בקרה מסתגלת בפרסום .................................................. עמ' 13. תרשים 4 : מודל לוץ............................................................................................. עמ' 15.

עוד עבודות בנושא פרסום
הצעת מחקר- תפיסת נתח שוק לחברת יעוץ ופרסום חדשה
הקשר בין פרסום באמצעות חסויות בספורט ובין אפקטיביות
עמדות הצרכן כלפי הפרסום המקוון באינטרנט ואפקטיביות נתפסת של הפרסום באינטרנט
הקשר בין נכסיות המותג ושביעות רצון לקוח והשפעת אפקטיביות קמפיין יחסי ציבור בקרב לקוחות החברה
בניית מערך פרסומי ל ביצת הפתעה קינדר גוי
עוד עבודות בפרסום
שתף |