איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

עבודה סימניריונית בקרימינולוגיה בנושא הכאת ילדים - הכאה כעונש - חינוך או אלימות

דף הבית >> מקצועות >> קרמינולוגיה >> קרמינולוגיה >> עבודה סימניריונית בקרימינולוגיה בנושא הכאת ילדים - הכאה כעונש - חינוך או אלימות

מספר העבודה10720122582
שם העבודהעבודה סימניריונית בקרימינולוגיה בנושא הכאת ילדים - הכאה כעונש - חינוך או אלימות
שנת פרסום2004
מוסד לימודיםאוניברסיטת בר אילן
קורסאלימות במשפחה
מספר עמודים31
מספר מילים7,090
מספר מקורות34
מחיר490 ש"ח
מילות מפתחאלימות, אלימות פיזית, ילדים, הכאה, עונש, חנוך, אלימות במשפחה
תיאור העבודה

המשפחה האידיאלית משמשת מקלט מסכנות העולם החיצוני. עם זאת, עדיין קיים שימוש נרחב בשיטות חינוך נוקשות הכוללות הכאת ילדים. השימוש בענישה מצד הורים, הגורמת לילדיהם כאב או השפלה, אינו רצוי, ואף עלול להיות מזיק ולפגוע לא רק בגופו של הקטין אלא גם בנפשו. מחקרים פסיכולוגיים וחינוכיים מראים כי הכאה ככלל אינה רצויה, שכן ענישה "קלה" שראשיתה למטרות משמעת עלולה להתדרדר עם הזמן לאלימות קשה יותר...

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

ענישה גופנית כאמצעי חינוכי הינה נושא השנוי כיום במחלוקת חריפה, בישראל ובעולם כולו. אחת הסיבות לכך הינה הקשר הקרוב בין ענישה גופנית לבין אלימות התעללות בילדים. מספר דגמים משפיעים על הגדרת התנהגות כאלימה, וכוללים את המניע, דפוסים תרבותיים, התייחסות למעשה ולתוצאה, המעגל הבין-דורי וכן החוק. החשיבה השולטת היא שלא רק שהעונש הגופני הוא חיוני, אלא שהוא נתפס כטוב ויעיל, מפני שהוא מכוון לתכליות טובות ושתוצאותיו בתחום החינוך הן חיוביות ומיידיות. אולם מחקרים רבים מדווחים על השפעותיה השליליות של "המכה החינוכית" החל בגיל הינקות וכלה בבגרות. עבודה זו סוקרת את מהות הכאת הילדים כגישה חינוכית בתוך המשפחה והשפעתה עליהם, ומטרתה להרחיב ולהגביר את המודעות לנזקים הרבים העלולים לנבוע כתוצאה משיטות חינוך אלה.

תוכן עניינים

מבוא.......................................................................................................................................4 ענישה ואלימות........................................................................................................................6 ענישה חינוכית......................................................................................................................................................6 "מכה חינוכית" והתעללות.....................................................................................................................................6 עקרונות בהגדרת אלימות......................................................................................................................................7 "מכה חינוכית" והתעללות.....................................................................................................................................7 האם אכן האלימות יעילה?.....................................................................................................................................8 החוק בישראל........................................................................................................................10 חוק הנוער (טיפול והשגחה) התש"ך - 1960.............................................................................................................10 חוק העונשין, התשל"ז - 1977, סימן ו1 "פגיעה בקטינים וחסרי ישע"........................................................................10 תיקון לחוק העונשין, התש"ן- 1989, "פגיעה בקטינים וחסרי ישע"............................................................................11 האמנה לזכויות הילד..........................................................................................................................................11 הדגמים המשפיעים על הגדרת התנהגות כאלימות......................................................................13 המעגל הבין-דורי.................................................................................................................................................13 המניע.................................................................................................................................................................14 דפוסים תרבותיים...............................................................................................................................................14 התייחסות למעשה או לתוצאה ופגיעה מתוכננת לעומת פגיעה ספונטאנית.................................................................14 היקף התופעה ומאפייניה.........................................................................................................16 ארצות-הברית.....................................................................................................................................................16 ישראל................................................................................................................................................................16 עמדות הורים כלפי המכה החינוכית..............................................................................................................................................................17 משתנים סוציו-אקונומיים...............................................................................................................................................................................18 השפעות של הכאה חינוכית על ילדים על ילדים..........................................................................19 השפעות שליליות אפשריות בהכאה חינוכית...........................................................................................................19 ינקות............................................................................................................................................................................................................19 הגיל הרך.......................................................................................................................................................................................................20 ילדות............................................................................................................................................................................................................20 גיל ההתבגרות והשפעות לטווח ארוך................................................................................................................................................................21 האם אכן קיימת השפעה שלילית של הכאה חינוכית?..............................................................................................23 סיכום...................................................................................................................................25 ביבליוגרפיה...........................................................................................................................27

עוד עבודות בנושא קרמינולוגיה
סיכום קורס מלא לקראת מבחן- סטיה חברתית
אלימות נגד קשישים
נשירה ועבריינות
סיכומי שיעור- ויקטימולוגיה וזכויות האדם
פדופיליה- מאפיינים פסיכולוגיים והסבר על-פי תיאוריית ההתקשרות
עוד עבודות בקרמינולוגיה
שתף |