איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

הצעת מחקר בקורס משפחה חורגת

דף הבית >> מקצועות >> פסיכולוגיה >> כללי >> הצעת מחקר בקורס משפחה חורגת

מספר העבודה110520163452
שם העבודההצעת מחקר בקורס משפחה חורגת
שנת פרסום2014
מוסד לימודיםלא צויין
קורסקורס משפחה חורגת
מספר עמודים5
מספר מילים1,400
מספר מקורות1
מחיר110 ש"ח
מילות מפתחעבודה אקדמית,משפחה חורגת,פסיכולוגיה ,ילדים ,מצוקה, הורים , דילמות
תיאור העבודה

הצעת מחקר עוסקת בסוגים שונים של מחפשה חורגת .


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה.

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

"ילדה בקפה" (מתוך "זרים בבית")/רונית מטלון


מזי, גיבורת הסיפור "ילדה בקפה", הינה ילדה בת 14 היתומה מאמה, אשר לאורך הסיפור נחשפת, באופן שאינו מווסת, ניתן לומר, לעולמם של המבוגרים. רוחמה, חברתה הטובה, משמשת כדמות מתווכת של תהליך זה, אשר בסופו מוצאת את עצמה מזי מקיימת יחסי מין בגיל צעיר מידי, עם גבר מבוגר ממנה. ניתן להבחין בסיפור זה בשתי נקודות מבט עיקריות דרכן הוא מובא לקורא- האחת, נקודת מבטה של המספרת, המהדהדת, בין השורות, את הקול הבוגר, המתייחס לרגש הכרוך בהתנהגות, והשניה, נקודת מבטה של מזי, אשר לעיתים נשמעת כילדה אבודה המחפשת אחר דמות משמעותית שתכוון אותה ותסייע לה ללמוד את דרכו ומנהגיו של עולם המבוגרים. נקודת המבט של המספרת מעניקה תשומת לב לפרטים בזהותה המגדרית של מזי, נערה בגיל ההתבגרות; בתחילה נרמזת המיניות האופפת את זהותה של מזי ("רק בת ארבע-עשרה, וכבר ידעה לשכל את רגליה כהלכה", עמוד 53), אך בהמשך הסיפור הופכת מיניותה לברורה ובולטת, כשבסצינת הסיום, מסבירה לה רוחמה כיצד לקיים יחסי מין. לאורכו של כל הסיפור ניכרת תנועתה של מזי על הציר ילדה-אישה דרך קולה של המספרת וקולה שלה. זהותה התרבותית והאתנית של מזי מתוארת דרך תיאור אורח חייהם ואופי היחסים בינה לבין אביה. מזי מתוארת כנערה בגיל 14 אשר עובדת על מנת לסייע לאביה עם העסק שלו, בית הקפה, כשברקע ניתן לחוש את הניכור והריחוק ביחסים ביניהם. יתר על כן, לאורך הסיפור נשזרים פערים בין התנהגותה והבנתה של מזי לבין האופן בו האנשים בסביבתה פועלים ורואים אותה. רוחמה, חברתה הטובה, אשר מהווה דמות שתפקידה להכיר למזי את הנשיות והמיניות והתופרות במתפרה הממחישות את השוני התרבותי והאתני ממנו מגיעה מזי ("מזי יושבת על ערימת מכנסיים גזורים: היא לא לועסת תפוחים, גם שונאת את הרעש והמיץ הדליל שמטפטף מהפה, וגם יש לה אי אהבה לפירות. קחי חת'כת גבינה צהובה, מפצירות שתי התופרות, אבל לא. היא מחלצת בתשומת לב את פנימו הרך של הלחם, טובלת קציצות לחם בגביע שמנת ונותנת בפיה כמו איכרה", עמוד 61). דרך הניגודים בין מזי לבין האנשים בסביבתה נרקמת זהותה, כאשר ראוי לציין כי ניכרים הבדלים בין האופן בו מצטיירת זהותה מנקודת המבט של המספרת לבין האופן בו מצטיירת מנקודת מבטה של החברה החיצונית לה. מחד, הדמויות הבאות במגע עם מזי מתבוננות עליה כעל ילדה חסרת ביטחון אשר זקוקה להכוונה ודוחקות בה להעמיק הבנתה, באופן שאינו תמיד הולם את גילה והשלב ההתפתחותי בו מצויה. מאידך, המספרת מעניקה תמונה עגולה יותר של דמותה של מזי, אשר לעיתים יודעת יותר מכפי שאמורה לדעת בגילה הצעיר. מעבר לכך, בסופו של הסיפור, כאשר מלמדת רוחמה את מזי כיצד מקיימים יחסי מין, נשזר קולה של המספרת המבטא את אובדן תמימותה של הילדות וההכרה בכך שעושים סקס "כי צריך" ולא מתוך רצון ותשוקה אמיתיים וכנים. 

עוד עבודות בנושא כללי
איום הסטריאוטיפ בקרב האוכלוסייה הערבית – איום על העצמי ואיום על הקבוצה
סיכומי הרצאות בנושא לחצים בעבודה ודרכי התמודדות
אינטליגנציה רגשית ואנשים שחוו אובדן מקרבה ראשונה
הטיפול המשפחתי
תורת הראיון- תרגיל בהקשבה- ניתוח פגישות ותמלול מלא
עוד עבודות בכללי
שתף |