איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

עיצוב ושיווק מוצרים- בנושא הצבי המהיר של דואר ישראל

דף הבית >> מקצועות >> יחסי ציבור ופרסום >> תדמית ומצוב >> עיצוב ושיווק מוצרים- בנושא הצבי המהיר של דואר ישראל

מספר העבודה130820112175
שם העבודהעיצוב ושיווק מוצרים- בנושא הצבי המהיר של דואר ישראל
שנת פרסום2010
מוסד לימודיםהמרכז ללימודים אקדמאים
קורסעבודה קבוצתית בקורס עיצוב ושיווק מוצרים - 1208
מספר עמודים14
מספר מילים3,470
מספר מקורות11
מחיר180 ש"ח
מילות מפתחדואר ישראל,מפת מיצוב,מודל שלושת המימדים,מניעת כשלים בשירות, שיווק עיצוב מוצרים
תיאור העבודה
קנה עכשיו קבל מיד וללא תוספת תשלום
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
דואר ישראל הינה חברה ממשלתית העוסקת במתן שירותי העברת דואר, שירותי בנק בסיסיים ושירותים נוספים לכלל תושבי המדינה. עד שנת 2006 הייתה החברה, קודם משרד ממשלתי ואחר כך רשות ממשלתית, ואז הפכה להיות חברה בע"מ הפועלת במשק הישראלי על פי כל כללי המסחר העסקי, תוך השפעה הדדית של ועל כוחות השוק. על פי המנדט של החברה מטעם המדינה, עליה לספק שירותי דואר אוניברסאליים ובמחיר נמוך לכלל האוכלוסייה בארץ (www.israelpost.co.il).
דואר ישראל הינה חברה רווחית הגדלה בקצב של כ- 3% בשנה. היא הגוף הגדול ביותר בשוק הדואר. תקציבה עומד על כ- 1.8 מיליארד שקלים בשנה. לחברה כ- 660 סניפים, כ- 7000 עובדים וכ- 1000 כלי רכב המשמשים אותה להשגת היעדים והמטרות המוצבים בפניה (www.globes.co.il: www.themarker.com).
אסטרטגיית השירות של החברה מבוססת על מודל ה- TOTAL SERVICE OFFERING .המוקדת בתהליכים ולא בפרספקטיבה פונקציונאלית ויוצרת ערך ללקוח וקשר ישיר איתו (1997, (Gabbott & Hogg. מפת המיצוב (Gronroos, 2007) שנערכה לחברה בהשוואה לשאר המתמודדות בשוק מראה כי החברה היא בעלת המיצוב הגדול ביותר בכל הערכים שנמדדו: הגוונת המוצרים שלה ביחס לשמירה על איכות.
ניתוח החברה מודל שלושת המימדים של פיינבאום (2003), העלה כי החברה הינה מסוג החברות האדפטיביות פרואקטיביות. החברה מנצלת את היכולות הפנימיות שלה ומפתחת אותן, על מנת לתת מענה טוב לסביבה העסקית והחברתית, מגלה כושר הסתגלות טוב ומתמודדת בהצלחה מול השחקנים האחרים הפועלים בשוק.
עבודה זו מצאה כי חברת דואר ישראל קובעת את האסטרטגיה העסקית שלה על למידת רצון ודרישות הלקוחות והתאמת השירות בהתאם. החברה עושה שימוש במודל ה- 4Q לגיבוש איכות השירות Zeithaml & Bitner , 2003)). החברה משקיעה מאמצים בטיפוח ארבעת גורמי האיכות העיקריים: איכות יחסי השיווק, האיכות הטכנית, איכות העיצוב ואיכות הייצור והאספקה. נמצא כי החברה עושה מאמצים תמידיים להעלאת ערך השירות והמוצר לטובת הלקוח.
בעבודה זו הומלץ לחברה להגביר את קצב התאמת השירותים והמוצרים שלה לקצב ההתפתחות הטכנולוגית המאפיין את העולם המודרני כיום, ולהוסיף לערך השירותים שלה על ידי יצירת זירת מסחר אינטרנטית שבה יוכלו לקוחות רשומים ומזוהים לרכוש את השירותים השונים של רשות הדואר מבלי לצאת מהבית. ההצעה נותחה בהרחבה על פי עקרונות מודל השירות של (2000, Haksever at al).


תוכן עניינים
תשובה מספר 1- תיאור החברה 4
תשובה מספר 2- מיקום דואר ישראל על מפת המיצוב 5
מפת מיצוב 6
שאלה מספר 3- ניתוח החברה במרחב התחרותי על פי המימד החיצוני, המימד הפנימי, ומימד הזמן. 7
שאלה מספר 4 - האסטרטגיה העסקית של דואר ישראל 8
שאלה מספר 5 - היבטים טקטיים שעולים מן הניתוח 9
שאלה מספר 6 - תפיסת הערך המצוי והרצוי 11
שאלה מספר 7- פרספקטיבה אסטרטגית רעננה וTotal service offering במודל לאיכות שירות 12
שאלה מספר 8- כיצד הייתם פועלים למנוע כשל שירותי 13
ביבליוגרפיה 14


עוד עבודות בנושא תדמית ומצוב
מובלות בשוק ותחרות במוצר קטשופ- ניתוח שוק וניתוח פנימי של חברת אוסם
הקשר בין מיצוב מחדש לנאמנות לקוחות
עבודת קורס בשווק- מיצוב מחדש
הקשר בין תדמית חברת דלק ושביעות רצון הלקוחות לנאמנות לקוחות לחברה
הקשר בין מיצוב מחדש לנאמנות לקוחות בקרב חברת דלק ישראל
עוד עבודות בתדמית ומצוב
שתף |