איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה פרסם עבודה

נוער מנותק- מוצא רוסי ואתיופי

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> אלימות ומצוקה >> נוער מנותק- מוצא רוסי ואתיופי

מספר העבודה190420111893
שם העבודהנוער מנותק- מוצא רוסי ואתיופי
שנת פרסום2008
מוסד לימודיםאוניברסיטת בר אילן
קורססמינריון סיום
מספר עמודים36
מספר מילים8,795
מספר מקורות22
מחיר230 ש"ח
מילות מפתחנוער מנותק, מוצא רוסי ואתיופי, טיפול משטרה,נוער משוטט ,חומרים פסיכו אקטיביים, מודל צדק
תיאור העבודה
סמניריון סיום , סקירת ספרות מקיפה וניתוח סטטיסטי, תיאור תכנית טיפולית בנוער מנותק ותיאור התייחסות המשטרה
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
נוער מנותק הוא מונח המגדיר אוכלוסייה של צעירים המתקשים לתפקד ולהשתלב במסגרות חינוכיות וחברתיות המקובלות על בני גילם, ונושרים בסופו של דבר ממערכת החינוך הפורמאלית (הראל, 2002).
יש הסכמה כי מצבי סיכון בקרב בני נוער מבטאים את מצוקתם וכי נוער מנותק לרוב חש ניכור בחברה , מאבד מוטיבציה להישגים נורמטיביים ועשוי לפיכך להצטרף לחבורת רחוב ולהיות מעורב בפלילים ובעיות נוער מנותק מביאות אותו ליותר הסתבכויות עם החוק ולפיכך להיתקלות עם המשטרה (אדלשטיין, 2002). העיסוק במצבי סיכון בקרב בני נוער בכלל ובקרב בני נוער עולים בפרט התמקד בעיקר בכמה תחומים "מסורתיים": נשירה סמויה וגלויה ממערכת החינוך, שימוש בחומרים פסיכו אקטיביים, התחברות נבדלת לנוער משוטט ומנותק, עבריינות וסטייה חברתית. (Resnick 1996, בתוך אדלשטיין, 2002).
לעומת זאת המחקר הנוכחי יעסוק ביחס החברה כלפי נוער מנותק ובפן שלא זכה להתייחסות מספקת בספרות המחקרית. מחקרים שעסקו בנושא של יחס לבני נוער מנותק או עבריין מצאו כי המשתנים שמשפיעים הם התעללות, שימוש בחומרים פסיכו אקטיביים וכד'. (אפטר ופרוידנשטיין, 2001 בתוך אדלשטיין, 2002). כמו כן ילדים ממשפחות חד-הוריות, הורים גרושים, הורים שמשקיעים את מלוא מרצם וזמנם לפיתוח קריירה ולא מותירים זמן לילדיהם. (Galas, 1994 בתוך אדלשטיין 2002). דבר נוסף שמשפיע הוא תהליך העלייה לארץ, ומורכבות הזהות הדתית הניכר בעיקר בקרב יוצאי אתיופיה (אדלשטיין, 2002).
תוכן עניינים
נושא עמוד
סקירת ספרות 3
מבוא 3
סביבה וסימנים לנוער מנותק. 4
עבודת המשטרה מול נוער מנותק 5
עמדות וטיפול בנוער מנותק לשילוב מחדש במסלולים נורמטיביים. 6-9
הפעלת מודל צדק מאחה וגישור וקבוצות דיון משפחתיות 10-13
עונשיות- סוגי ענישה, חומרת ענישה 14-15
גזענות 16
נתונים כללים על נוער מנותק בישראל ויוצאי עדות בריה"מ ואתיופיה 17-22
סקירת תוכניות לקליטת בני נוער עולי אתיופיה . 23-24
השערות המחקר 25
שיטה 26
מדגם 26
כלי המחקר 26
הליך המחקר 26
תוצאות 27-29
דיון 30
ביבליוגרפיה 35
עוד עבודות בנושא אלימות ומצוקה
אלטרנטיבות טיפוליות בילדים בסיכון
בחינת הקשר בין סביבה לימודית לבין רמת אלימות בבתי הספר הממלכתיים דתיים
סוגים וגורמים לתוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך
התנגדות נשים דרוזיות לאלימות
החינוך הגופני כאמצעי אסטרטגי בכדי לסייע בקרב הילדים והנוער להפנים ערכי התנהגות טהורים
עוד עבודות באלימות ומצוקה
שתף |