איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

אופן ייצוג נשים פרסומאיות וגברים פרסומאים בקולנוע של שנות ה-60

דף הבית >> מקצועות >> סקירת ספרות >> סקירת ספרות >> אופן ייצוג נשים פרסומאיות וגברים פרסומאים בקולנוע של שנות ה-60

מספר העבודה191120143358
שם העבודהאופן ייצוג נשים פרסומאיות וגברים פרסומאים בקולנוע של שנות ה-60
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםלא צויין
קורסתקשורת
מספר עמודים10
מספר מילים4,000
מספר מקורות19
מחיר150 ש"ח
מילות מפתחסקירת ספרות ,תקשורת,קולנוע,יצוג,קולנוע הישראלי,קבוצות,נשים ,גברים
תיאור העבודה

סקירת ספרות זו סוקרת 19 מאמרים מחקריים, אשר בהם דנים החוקרים בהבניית המציאות וייצוגה במדיה ובתרבות, בהיסטוריה של תעשיית הפרסום, בייצוגים של מקצועות שונים ובפרט עריכת דין במדיה, בייצוג של נשים פרסומאיות וגברים פרסומאים בפרט ושל עולם הפרסום בכלל, בייצוג של נשים וגברים בקולנוע באופן כללי וכן, בייצוגים ובהבדלים מגדריים בטלוויזיה ובפרסום.   


 


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה .

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

יחד עם זאת, אומר מקווין, שזה נדיר מאוד שאנו עוצרים לרגע לחשוב על כך, שייצוג מתבצע מנקודת מבט אחת מסוימת. לכן, כל הייצוגים כוללים חלק קטן מכל מה שיכול להיות שמתרחש מסביבם ולפיכך, כל הייצוגים הם סלקטיביים, מוגבלים או תחומים, מוצגים מזווית אחת בלבד והינם תוצאה של תהליך מכני. למרות זאת, אנו נוטים לקבל את הייצוגים האלה בקלות ובלי שאלות ושוכחים שהם מוגבלים או מעובדים, מכיוון שדרך המדיה אנו רגילים להציג את העולם בפנינו. 


עוד טוען מקווין כי, המדיה עושה שימוש בסטריאוטיפים על מנת שלצופה יהיה קל לזהות את האובייקט המיוצג, מכיוון שהמסר מועבר בזמן קצוב ויש צורך להעבירו באופן ברור, פשוט ומובן לקהל הרחב, אחרת לא ניתן יהיה "לקרוא" אותו. הסטריאוטיפים משמשים את המדיה כיום, על-מנת להציג רעיונות אודות קבוצות של אנשים בצורה חוזרת ומתמשכת. המדיה לוקחת מאפיין מסוים של קבוצה ועושה בו שימוש, בכדי להציג באמצעותו את כל הקבוצה ולאחר שימוש חוזר ולאורך שנים באותו מאפיין, המדיה מבססת אותו ככלי מקובל ומוכר לצורך שיפוט הקבוצה כולה.


במאמרו של Sivolka (2001) ניתנת סקירה של תרבות הפרסום האמריקאית, החל מההיסטוריה והמקורות של תחילת העיסוק בתחום מהמאה ה-15, דרך המאות שבאו אחר כך ותהליכי התפתחות התעשייה ועד למאה האחרונה והעת המודרנית, שבה הפרסום הוא חלק מהתרבות האמריקאית ופונה לצרכנים ומשווק להם את כל מה שהם חושקים בו, מסבון וסקס ועד סיגריות. סיבולקה מתייחס לתרבות הפרסום כמשקפת את החברה והתרבות האמריקאית ומדבריו ניתן להתרשם כי, הפרסום האמריקאי איננו רק משקף מציאות, אלא מעצב אותה.


סיבולקה מתאר כיצד השנים שלאחר מלחמת העולם ה-2 יצרו את דור הבייבי-בום, שהיה שונה לחלוטין מהדורות הקודמים והתפתח לדור של צרכנים בעלי יותר כסף ויותר זמן פנוי לבזבז אותו. גם תעשיית הפרסום זיהתה אז את השינוי שחל בדור הצעיר ולראשונה, החלה לפנות דרך מודעות הפרסום אך ורק לקהל המסוים הזה ושיווקה מוצרים שיועדו למשוך אותו להוציא יותר כסף ולצרוך אותם. בצורה זו, יצרה תעשיית הפרסום פער שהלך וגדל בין דור ה"בומרס" להוריהם, פני החברה והתרבות השתנו מאוד, הצעירים החלו למרוד בדור המבוגר, דיברו יותר על חופש, אינדיבידואליזציה וכסף וכך, התפתחו אופנות חדשות במיוחד עבורם בתחומי הלבוש, המוסיקה, היופי, המזון, הטכנולוגיה ועוד.


כאמור, סיבולקה מציין שעם התפתחות המדיה (הטלוויזיה והקולנוע) והטכנולוגיה בעשורים שבאו לאחר המלחמה, התפתחה גם תעשיית הפרסום. היא ניצלה את המדיות החדשות והשתמשה בהן כדי להבין טוב יותר את התנהגות הצרכנים והחלה לפנות לפלחי שוק קטנים יותר של צרכנים.


גם המאמר של Griffith (1983) עוסק בהיסטוריה של עולם הפרסום ומתמקד בעיקר בקשר בין מועצת הפרסום לפוליטיקה האמריקאית בין השנים 1942 ל-1960. בפתיחת מאמרו מתאר גריפית' מדוע הוקמה מועצת הפרסום, לאחר המשבר של שנות ה-30', כניסתה של ארצות הברית למלחמת העולם ה-2 והביקורות, ההתקפות והחשדנות כלפי התעשייה, שהלכו וגברו בניסיון למגר את התפתחותה הכלכלית. 


 


המאמרים של O’Barr (2011), Rene Gregory (2009), Kenny ו-Euchler (2012), Pueyo (2012) ו- Tucciarone (2011), עוסקים בייצוג של פרסומאיות ופרסומאים ועולם הפרסום.


הסבר לייצוג המציאות במדיה, נותן אובר (O’Barr, 2011) במאמרו "הוליווד מסתכלת על פרסום", בו הוא מתמקד באופן ייצוג מקצוע הפרסום בקולנוע ההוליוודי. הוא פותח את מאמרו בהיבט הקשה ביותר עבור אנשים, שהוא להבין מה עושים העובדים במקצוע הפרסום וטוען, כי על אף שמקצוע זה איננו בהכרח פופולארי כמו ספורט וכלכלה, ישנם סרטים הוליוודיים רבים אשר מציגים אותו. אובר מסביר, שמעט מאוד אנשים מכירים אנשים אחרים אשר עובדים בפרסום, אולם מתוך ייצוג המקצוע בסרטים ובטלוויזיה הציבור למד אודות עולם הפרסום ואודות האנשים אשר עובדים בו, "כי היכן עוד אנשים יכולים לקבל מבט פנימה לתוך התעשייה?", הם מקבלים את המבט הזה דרך אותה פורמולה של ייצוג מקצוע הפרסום במדיה, אשר החלה בשנות ה-40' של המאה ה-20', אם לא קודם לכן, והיא עדיין ממשיכה בגלגולים שונים גם בשנות ה-2000. 

תוכן עניינים

סקירת ספרות                                                                               4


 


ביבליוגרפיה                                                                                 28


 


 

עוד עבודות בנושא סקירת ספרות
שחיתות ממסדית
מרקס
סקירת ספרות בנושאים תרבות לאומית- היזמות-הון אנושי-הון חברתי
סקירה ספרותית בנושא תכונות חיצוניות ושפת הגוף לבחירתו של מנהיג פוליטי
השפעת שיטות ההוראה על ההנעה הלימודית
עוד עבודות בסקירת ספרות
שתף |