איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

הקשר בין למידה ארגונית ותמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית ומוקד שליטה כמשתנה מתווך בין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית של עובדי חטיבת ההנדסה בחברת ארן מחקר ופיתוח

דף הבית >> מקצועות >> ניהול משאבי אנוש >> תרבות ארגונית >> הקשר בין למידה ארגונית ותמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית ומוקד שליטה כמשתנה מתווך בין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית של עובדי חטיבת ההנדסה בחברת ארן מחקר ופיתוח

מספר העבודה20072010580
שם העבודההקשר בין למידה ארגונית ותמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית ומוקד שליטה כמשתנה מתווך בין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית של עובדי חטיבת ההנדסה בחברת ארן מחקר ופיתוח
שנת פרסום2009
מוסד לימודיםאוניברסיטת דרבי
קורסמנהל עסקים- תואר שני
מספר עמודים40
מספר מילים10,000
מספר מקורות45
מחיר190 ש"ח
מילות מפתח למידה ארגונית, תמיכה ארגונית נתפסת ,מחויבות ארגונית , מוקד שליטה ,תמיכה ארגונית נתפסת ,מחויבות ארגונית ,חטיבת ההנדסה בחברת ארן מחקר ופיתוח
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

תקציר עבודת התזה הנוכחית דנה בסוגיות הארגוניות הבאות: תמיכה ארגונית נתפסת, למידה ארגונית , מוקד שליטה ומחויבות ארגונית. הבעיה המחקרית מבוססת על בעיה קיימת בכך שהחברה סובלת בשנים האחרונות מתחלופה גבוהה של מהנדסים. תמונת מצב זו הביאה להפסד ההשקעה בעובד הנובע מעלות גיוס והכשרה בחברת ארן שנעה בטווח שבין 100 אלף ₪ ל- 300 אלף ₪ לכל עזיבה וזה תלוי במוטת הניהול של העובד, במומחיות שלו ובותק שלו בחברה. בעקבות כך עולה שאלה המייצגת באופן אידיאלי את הבעיה המחקרית והיא : מהם הגורמים הפנים ארגוניים המשפיעים על המחויבות הארגונית של המהנדסים בחטיבת ההנדסה של חברת ארן ? המטרה התיאורטית של מחקר זה הינה לבחון את הגורמים שמביאים לירידה ברמת המחויבות של עובדיי הארגון וזאת נעשה לאחר התוויית מודל מחקרי ובחינתו בפועל. המטרה היישומית של המחקר היא לסייע בהבנת הגורמים למגמתיות השלילית בקרב העובדים ביחס לרמת מחויבותם ובכך לסייע לחברת ארן להבין את מקור בעיותיה באופן הולם, ולהציע אסטרטגיית טיפול בהחלשת מגמה זו והתמודדות עם בעיות מסוג זה בעתיד. ההשערות אותם בחרה הכותבת לחקור הינם: קיים קשר חיובי בין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית,  קיים קשר חיובי בין למידה ארגונית לבין מחויבות ארגונית  ו המשתנה מוקד שליטה יתווך את הקשר שבין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית. תמיכה מקצועית ביחס לכדאיות שבבחינת ההשערות הנל ניתן באמצעות מחקרים מהעבר שאחד מהם הנו של Mikkelsen et. al. (2000) שבחן את הקשר בין למידה ארגונית לבין מחויבות ארגונית. ממצאי המחקר העידו על כך שקיים קשר חיובי בין הלמידה הארגונית הנתפסת לבין המחויבות הארגונית . מחקר של Joiner et. al. (2006) גם מוצג בפרויקט זה וזאת משום שהוא יושם בכדי לקבל אינדיקציה ביחס לקשר שבין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית. תוצאות המחקר העידו על כך שקיים קשר חיובי בינוני בין תמיכה ארגונית נתפסת לבין המחויבות הארגונית של העובדים. מחקר אחר בתחום יושם על ידי Chen et. al. (2008) בכדי לקבל אינדיקציה ביחס להשערה , מוקד שליטה של העובדים יתווך את הקשר שבין תמיכה ארגונית נתפסת לבין מחויבות ארגונית. בפועל, השערת המחקר אוששה. שיטת המחקר הנוכחי מבוססת על מחקר כמותי המיושם דרך שיטת דגימה הסתברותית שהנה דגימת שכבות. אוכלוסיית המחקר הרלוונטית מיוחסת לכל עובדי חברת ארן מחקר ופיתוח שנאמדים כיום בכ-?98 עובדים קבועים. במחקר זה נתקבלה המסקנה: ככל שהלמידה הארגונית יעילה יותר אז רמת המחויבות של העובדים עולה במידה הנוטה לבינונית . ההמלצה שעולה על בסיס מידע זה עבור הנהלת הארגון הנה להקפיד שהמנהלים הישירים של העובדים יחנכו אותם ביעילות ובכדי לייעל גישה זו , אותם מנהלים יעברו הכשרה פנים ארגונית ביחס להדרכה ארגונית על בסיס חניכה אישית של עובדים ותקשורת פנים ארגונית ביחס לייעול ההתחברות של המנהלים עם עובדיהם הישירים. 1. מבוא 1.1. תיאור החברה וסביבתה העסקית חברת ארן מחקר ופיתוח נוסדה בשנת 1982 ומנוהלת עד היום באמצעות שני מייסדיה. בשנת 2000 גייסה החברה הון בבורסה בתא (ארן מופ). החברה מעסיקה כיום כ- 120 עובדים, רווחית, נהנית מעודפי נזילות מזומנים וממצב פיננסי יציב. לחברה שתי פעילויות עיקריות: חטיבת ההנדסה- שירותי מיקור חוץ של תכנון ופיתוח מוצרים בתחומים שונים, מעסיקה כ- 100 עובדים, רובם מהנדסי מכונות והיתר מעצבי מוצר, מודליסטים ובוני דגמים, שרטטים וטכנאים. חטיבת הנציגויות- נציגות בלעדית בישראל של ......

תוכן עניינים

1. מבוא 1-4 1.1. תיאור החברה וסביבתה העיסקית 1 1.1.1. מבנה חטיבת ההנדסה 1 1.1.2. הסביבה העסקית של חטיבת ההנדסה 1 1.1.3 מתחרים 2 1.1.4. חזון וייעוד החטיבה 2 1.2. הבעיה העסקית 2-3 1.3. שאלת המחקר 3 1.4. המטרה התיאורטית 3 1.5. המטרה היישומית 4 2. סקירת ספרות 5-20 2.1. סקירה 5-17 2.2. רציונל המחקר 18-19 2.3 מודל המחקר 19 2.4 השערות המחקר 20 3. שיטת המחקר (מתודולוגיה) 21-28 3.1 הגדרת משתנים 21-22 3.2 גישת ומערך המחקר 23-24 3.3 אוכלוסיית המחקר 24 3.4 המדגם 24 3.5 שיטת הדגימה 24 3.6 כלי המחקר 25-26 3.7 הליך המחקר 27 3.8 תוכנית לעיבוד נתונים 27-28 4. ממצאי המחקר 29-40 4.1 ממצאים דמוגרפיים ותעסוקתיים 29-30 4.2 סטטיסטיקה תיאורית על משתני המחקר ומימדיהם 31-32 4.3 סטטיסטיקה הסקתית 33-38 4.4 מידע מחקרי נוסף 39-40 5. דיון וניתוח 41-45 6. סיכום מסקנות והמלצות 46-49 6.1 סיכום 46 6.2 מסקנות 46 6.3 המלצות יישומיות ומחקריות 47-48 6.4 מגבלות המחקר 48 6.5 שיקוף 48-49 ביבליוגרפיה שאלון

עוד עבודות בנושא תרבות ארגונית
הקשר בין אקלים ארגוני סגנון ניהול ומחויבות ארגונית לבין נטישת עובדים בחברת פניקס
שביעות רצון בעבודה אקלים ארגוני וכוונות עזיבה
מבוא להתנהגות ארגונית - סיכום
הקשר בין שיתוף העובדים בקבלת החלטות לבין מחויבות ארגונית וכוונות עזיבה במלון רנסנס
הקשר בין שביעות רצון בעבודה תמיכה ארגונית נתפסת והמחויבות הארגונית לבין היעדרות עובדי אגף הגבייה
עוד עבודות בתרבות ארגונית
שתף |