איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

מחקר שוק- מותג לקסמרק בענף המדפסות

דף הבית >> מקצועות >> מחקרי שוק >> מחקרי שוק- פרוייקטים >> מחקר שוק- מותג לקסמרק בענף המדפסות

מספר העבודה22082010864
שם העבודהמחקר שוק- מותג לקסמרק בענף המדפסות
שנת פרסום2006
מוסד לימודיםמכללה למנהל
קורסמנהל עסקים
מספר עמודים107
מספר מילים32,500
מספר מקורות44
מחיר469 ש"ח
מילות מפתחניתוח פנימי, התנהגות צרכנים, לקסמרק, נכסיות המותג
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
נכון להיום, מותג "לקסמרק" בענף המדפסות הנו בעל וותק בענף המדפסות ומצוי בשלב הבגרות במחזור חיי המוצר
בחלק הראשון של הפרויקט הנוכחי מוצג מידע מקצועי המבוסס על גישות שונות של אנשי מקצוע ביחס לאיכות המוצר הנתפסת ,איכות השירות, נכסיות המותג וכמו כן נאמנות הלקוחות. למעשה, האפקטיביות של ההתייחסות המעמיקה לכל המרכיבים הנ"ל נובעת מכך שאיכות המוצר הנתפסת ,איכות השירות ונכסיות המותג מהווים כמרכיבים בעלי השפעה על נאמנות הלקוחות בפועל ועל כן ידיעה מעמיקה שלהם תסייע ליישם פעילות שתקדם נאמנות לקוחות.

בחלק השני של פרויקט זה בצענו את ניתוח ענף המדפסות בארץ תוך התמקדות על החברות המובילות שהנם HP ישראל , גטר מיכון משרדי ,קרט ישראל בע"מ , ברדר רשף ישראל בע"מ, וזירוקס ישראל.
בעזרת מידע זה נבחרה האסטרטגיה המתאימה לפעילות העסקית של חברת גטר טק מיכון משרדי ביחס למותג "לקסמרק" בענף המדפסות והם: האסטרטגיות הגנריות – בידול ומיקוד.
בחלק השלישי יישמנו מחקר שוק שמטרתו הנה לאתר את הגורמים שמביאים לקידום הפעילות העסקית שמיושמת ביחס למדפסות "לקסמרק" על ידי חברת גטר טק מיכון משרדי.

בחלק השלישי של פרוייקט זה יושם מחקר שדרכו ניתן היה להסיק מסקנות ולזהות מגמתיות מסוימת בעמדותיהם של קהל הלקוחות ביחס לאיכות המוצר הנתפסת, איכות השירות ונכסיות המותג ועל בסיס זה הפוטנציאל לשמירה על נאמנותם לחברה.
המחקר נערך באמצעות דגימה טלפונית בקרב כל האוכלוסייה הבוגרת (גיל 21 ומעלה) שהנה מוגדרת כלקוחות חברת גטר טק מיכון משרדי ביחס למדפסות "לקסמרק" וכלל בפועל 100 נדגמים.
באמצעות ממצאי המחקר נתגלה כי הנדגמים נוטים להסכים עם הפרמטרים: " שם המותג העניק לי ביטחון ביחס לטיב המוצר בעת קנית המדפסת" ו" מותג זה הנו מהמובילים בענף המדפסות".
על פי מבחן רגרסיה , הוסק כי הפרמטר " מותג זה הנו מהמובילים בענף המדפסות" הנו בעל ההשפעה הגבוהה ביותר ולאחריו הפרמטר " שם המותג העניק לי ביטחון ביחס לטיב המוצר בעת קנית המדפסת" על הפרמטר "יש בכוונתי לרכוש בעתיד מוצר חדש מחברה זו".
בעקבות זאת היינו ממליצים לחברת גטר-טק מיכון משרדי ליישם פעילות שיווקית מקדמת ביחס לשם המותג "לקסמרק" עם דגש על בידולה מול המותג המוביל בענף שהנו HP .

לסיכום, ניתן לומר כי מותג "לקסמרק" בענף המדפסות הנו בעל פוטנציאל עסקי גדול ביותר והשמת פעילות עסקית יעילה תסייע לתקן את המצב הנוכחי ותביא לגידול בהיקף ההכנסות שתפש מקום בשנת 2006 .

פרק 1- מבוא
חברת גטר-טק, נציגתה הבלעדית בישראל של חברת המדפסות האמריקאית לקסמרק, מדווחת על גידול של למעלה מ- 44% בנתח השוק הכולל של לקסמרק ברבעון הרביעי של שנת 2005, בהשוואה לשנת 2004.
נתח השוק הכולל של החברה בתחום המדפסות, המתייחס לשוק מדפסות הזרקת הדיו ולשוק מדפסות הלייזר ביחד, עומד ברבעון הרביעי על 18.7% ושומר על מעמדה של לקסמרק כשחקנית השנייה בגודלה בשוק המדפסות בישראל. כך עולה מנתוני הדו"ח הרבעוני של חברת המחקר IDC, הסוקר את שוק המדפסות בישראל, שהתפרסם במרץ 2006.
מהדו"ח עולה כי, ברבעון הרביעי לשנת 2005 חברתHP מובילה את שוק המדפסות הכולל עם נתח שוק של 42.6%, אחריה כאמור חברת לקסמרק עם נתח שוק של 18.7%, זירוקס עם 12.1%, חברת קרט ביחס למוצרי קנון עם 8.5% וברדר עם 5.3%. נתוני נתח השוק מתייחסים לכמות היחידות שנמכרו ברבעון הרביעי.
כיום, לקראת סיום שנת 2006 , חלו תנודות קריטיות בנתחי השוק של החברות בענף המדפסות. הדבר בא לידי ביטוי בכך שברבעון השלישי לשנת 2006 המגמות בענף העידו על כל שנתח השוק של חברת HP נאמד על 46.4% , לאחריה חברת לקסמרק עם 15.4% , חברת זירוקס עם 14.1% , חברת קרט ביחס למוצרי קנון עם 11.5% וברדר עם 8.3%.
מגמה זו מעידה על כך שחלה עליה בנתח השוק של החברה המובילה בענף והיא חברת HP ,כמו כן חלה עליה בנתח השוק של החברות העוקבות והן חברת זירוקס, חברת קרט וחברת ברדר. לעומת זאת, קיטון בנתח השוק של חברת לקסמרק תפס מקום בפועל .
מטרת המחקר הרלוונטי הנה לאתר את הגורמים הרלוונטיים שמביאים לשמירה על לקוחות קיימים ועל בסיס זה גידול במאגר הלקוחות הקיים.
באמצעות המחקר הנוכחי ניתן היה להסיק מסקנות ולזהות מגמתיות מסוימת בעמדותיהם של קהל הלקוחות של חברת גטר טק מיכון משרדי ביחס לנכסיות מותג "לקסמרק" , איכות המוצר לכשעצמו , איכות השירות הנלווה למוצר ועל בסיס זה המגמתיות ביחס לנאמנותם למותג "לקסמרק" בענף המדפסות.
בפועל, חשפנו את הגורמים המיוחסים לנכסיות המותג ואיכות המוצר שמשפיעים על נאמנותם של הלקוחות הקיימים , כמו כן את הקשר שבין איכות השירות ונכסיות המותג לבין נאמנות הלקוחות
ובהתאם לכך להמליץ היכן כדאי להתמקד בכדי לשפר את היעילות התפקודית של חברת גטר טק מיכון משרדי ביחס למותג "לקסמרק".
ממצאים אלו נתנו לנו את הכלים לזיהוי הנקודות החשובות בעמדות קהל הלקוחות של החברה ביחס למותג זה ועל כן יכולנו להגדיר בדרך אפקטיבית אסטרטגיה שיווקית מתאימה שתסייע להביא לגידול בכמות הלקוחות של חברת גטר טק מיכון משרדי דרך שימור לקוחות מותג "לקסמרק" הנוכחיים ותיסוף הולם בלקוחות חדשים.





פרק 2- סקירת ספרות

להלן מוצגת התדיינות על נושאים שונים כאיכות השירות, נכסיות המותג, איכות המוצר הנתפסת וכמו כן נאמנות הלקוחות.
המידע הנוכחי מתבסס על מאמרים, מחקרים וספרות רלוונטית של אנשי מקצוע שונים.

2.1- איכות השירות
איכות השירות מוגדרת בספרות על פי Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985, מתוך: Hong and Goo , 2004) כפער בין ציפיותיו המוקדמות של הלקוח מהשירות לבין חווית השירות בפועל. Ham (2003) לעומת הקודמים טוען כי הדגש הנו על הצורך בהבחנה שבין איכות השירות בפועל, שהגדרתה כוללת הערכה אובייקטיבית, לבין איכות השירות הנתפסת, שהיא סובייקטיבית, ומוגדרת כעמדה מול השירות שהנו פועל יוצא ממידת התאמתו של השירות הנחווה לשירות המצופה.
Gilbert G.R et. al. (2004) סבורים כי איכות השירות הנו הערך שהלקוח מעריך את השרות הן כתוצר סופי המיוחס לחברות המספקות שירותים באופן מלא והן כמרכיב נלווה בעת הרכישה ולאחריו ביחס לחברות המוכרות מוצרים.
וירסמה (1999), מתאר את איכות השירות כממחישה מחויבות ללקוח מלמעלה כלפי מטה ומלמטה כלפי מעלה החל באמונה הבסיסית שתרבות משובחת של שירות ללקוח יכולה לשגשג רק כאשר העובדים הנמצאים במגע עם הלקוח מקבלים את תמיכתה הבלתי מסויגת של ההנהלה לעשות כל מה שצריך על מנת לספק את הלקוח.
לפי Svensson (2004) איכות השירות הוכרה זה מכבר כגורם מהותי בתפקוד הארגון, בעל השפעה קריטית על רווחיות הארגון ויכולתו לשמור על עמדה תחרותית בשוק והיא למעשה מהווה כתוצאה של התהליך האינטראקטיבי המתרחש בין הלקוח לבין איש השירות בעת מפגש השירות. מבחינה ניהולית, משמעות הדבר כי יש להתייחס גם לאיכות השירות כפי שהיא נתפסת על ידי הלקוח, כאשר, פערים בין הלקוח לנותן השירות בתפיסת איכות השירות עשויים להוביל להערכה שלילית של איכות השירות בארגון ולפגוע ברווחיותו.
על פי Jhonston R. (2004) איכות השירות מוגדר כאומדן לטיב השירות שניתן על ידי הארגון ללקוחותיו ובפועל שירות מצוין תופש מקום מעשי כאשר הארגון מהווה כאחד שמאוד כדאי לעשות איתו עסקים. ביחס לשירות מצוין יש סוגיות חשובות להתייחסות והם: עמידה בהתחייבויות , מתן יחס אישי, התייחסות רחבה ואספקת פתרונות לכל הבעיות שתפשו מקום בפועל. על בסיס סוגיות חשובות אלו ניתן לומר כי על הארגונים מצד אחד לא לפעול מעבר למה שהובטח ללקוחותיהם ומצד שני לעמוד בציפיות שלהם. בעקבות כך על הארגונים לממש את ההבטחות שלהם ובפועל כאשר צעדים השמתיים באים לידי ביטוי באופן לוקה בחסר אז רצוי להטמיע מערכת פנים ארגונית שתדע ליישם תיקונים מתאימים של מצב קיים באופן אידיאלי. התייחסות אישית יכולה לתרום למימוש ההבטחות על הצד הטוב ביותר והיא תתפוש מקום מעשי דרך התייחסות מעמיקה שתביא למתן פתרונות לכל הבעיות הרלוונטיות .


תוכן עניינים
פרק 1- מבוא
פרק 2 - סקירת ספרות
איכות השירות
איכות מוצר נתפסת
נכסיות המותג
נאמנות הלקוחות
פרק 3 - סקירת השוק והסביבה העסקית
שלב א - ניתוח חיצוני
סביבת המאקרו
סביבת המיקרו
התנהגות צרכנים
שלב ב - ניתוח פנימי
פרק 4 - מחקר שוק
ממצאי המחקר
מסקנות והמלצות
דיון אינטגרטיבי
נספחים
ביבליוגרפיה
פלטים סטטיסטיים
הצעת המחקר
שאלון המחקר
עוד עבודות בנושא מחקרי שוק- פרוייקטים
ניתוח מאפייני תרבות ארגונית ברשת אופנה
ניתוח שוק - יקב קסטל ענף היינות
נושא העבודה שוק המזון-קפה
מחקר שוק - חברת אסותא פארם
פרוייקט גמר בשיווק- נאמנות ילדים לשוקולד בשוק הישראלי
עוד עבודות במחקרי שוק- פרוייקטים
שתף |