איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

השפעת הלמידה המתוקשבת על תפקיד המורה

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> חינוך כללי >> השפעת הלמידה המתוקשבת על תפקיד המורה

מספר העבודה261020143341
שם העבודההשפעת הלמידה המתוקשבת על תפקיד המורה
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםלא צויין
קורסחינוך
מספר עמודים30
מספר מילים8,000
מספר מקורות29
מחיר300 ש"ח
מילות מפתחחינוך,מחקר, מורה,למידה,תלמידים ,מוסד החינוכי,מעמד המורה ,תפקיד
תיאור העבודה

 


מחקר  ממכללת אחווה עוסק בנושא " השינוי שחל במעמד המורה של העתיד בהשוואה לחינוך בעבר ".


מחקר זה הינו מחקר איכותני, החוקר את הנושא מנקודת מבטם הן של המורים והן של התלמידים.


הוא מתבסס על ראיונות עומק הנעשה עם מורים בבית הספר יסודי ברמלה ועם תלמידיהם.


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה .

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

 


בחירת בנושא "השפעת הלמידה המתוקשבת על תפקיד המורה" נעשתה מתוך הבחנה בשינויים משמעותיים, עד כדי מהפכה, שהחלו לאחרונה בעולם בכלל ובענף החינוך בפרט. שינויים אלה מקורם בניצול המשאבים הטכנולוגיים לעומת שימוש מסורתי בכוח האדם, בבתי ספר רבים כבר משתמשים בשיטת תקשוב ובכיתה הטכנולוגית, עקב כך ברצוני לחקור את מעמד המורה, האם סמכות משתנה? ומה עליו לעשות כאשר כל החומר נמצא כבר בידי התלמידים. סיבה אחרת היא שמרבית העוסקים בחינוך לא מוכשרים לעבוד בסביבה טכנולוגית וזה מעלה ביקורת לגבי דרך הלימוד שלהם ועל הטכנולוגיה בכלל.


ממצאי המחקר מראים כי הכנסת הטכנולוגיה לתהליך הלימודי משפרת את רמת סמכותו של המורה. יחד עם זה תפקיד המורה בזמן השיעור משתנה, התלמידים לומדים בצורה חדשה, המתאימה יותר לעידן הנוכחי. יחד עם זאת, המורים הם אלה שיוזמים את השינוי  ושעול הכנסת התקשוב לבית הספר מוטלת עליהם בלבד. 


הליך המחקר:


נערכו ראיונות עם המורות ועם התלמידים. שיחות התנהלו לפי שאלות שתוכננו מראש. נשאלו שאלות כגון :" האם עדיף לערוך שיעור עם המחשב אן בלעדיו ומדוע?".


את הראיונות ביצעתי עם מורים לשכבות כיתה ד,ה, ו, בבית ספר יסודי "אלהודא" ברמלה , הראיון התבסס על השאלה המרכזית של נושא העבודה במטרה לחקור האם אכן לשעורים מתוקשבים יש השפעה על תפקיד המורה וסמכותו , ותוך נסיון להבין מה חל במערכת החינוך בשנים האחרונות עם הטכנולוגיה המתקדמת והאפשריות הרבות שהיא מזמינה.


בעבודתי זו שמתי דגש על הבנת המורה תוך הסתכלות על מעמדו בכיתה לפני התלמידים , האם הוא מורה סמכותי או לא , והאם יותר קל למורים ללמד שעור מתוקשב מבחינה זו , האם התלמידים נרגעים יותר בשיעור מתוקשב? או מעדיפים ללמוד בשיעור רגיל? והאם זה תלוי אישיות המורה או רק גיוון בנושאי ההוראה ובדרך הלמידה?

תוכן עניינים

 





























































1.



תקציר......................................................................



3



2.



סקירת ספרות.........................................................



4



3.



שאלת המחקר, משתני המחקר..................................



10



4.



מתודולוגיה..............................................................



11



5.



ממצאים..................................................................



13



6.



דיון.........................................................................



17



7.



מסקנות ..................................................................



19



8.



רפלקציה...................................................................



20



8.



ביבליוגרפיה..............................................................



21



9.



נספח 1 ....................................................................



23



10



נספח 2 ....................................................................



29



 

עוד עבודות בנושא חינוך כללי
הבדלים בתפיסת המערך המשפחתי בקרב עולי אתיופיה והשפעתם על השתלבות ילדיהם במערכת החינוך
הצעה לעבודת גמרהשוואת יכולת הבנת הנקרא והרחבת אוצר המילים
הקשר בין התנהגות אזרחית בארגון לבין שביעות רצון ואוריינטציה שירות בבתי ספר
השפעת הלמידה המתוקשבת על המוטיבציה של התלמידים
עבודה בנושא שאלת האחרות
עוד עבודות בחינוך כללי
שתף |