איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

אסטרגטיה ניהולית חברת תיירות

דף הבית >> מקצועות >> תיירות >> תיירות >> אסטרגטיה ניהולית חברת תיירות

מספר העבודה28052010126
שם העבודהאסטרגטיה ניהולית חברת תיירות
שנת פרסום2004
מוסד לימודיםבן גוריון
קורסניהול ואסטרטגיה תואר שני מנהל עסקים
מספר עמודים17
מספר מילים4,800
מספר מקורות10
מחיר250 ש"ח
מילות מפתחחברת תיירות, ניהול אסטרטגי, ניתוח SWOT ,מטריצת BCG יתרון תחרותי בארגון,נתח שוק, תרבות ארגונית
תיאור העבודה
ההיקף כולל נספחים ובבליוגרפיה
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מבוא
1.1 כללי: האסטרטגיה הניהולית נקבעת בארגון בדרג הגבוה ביותר, לעיתים בסיוע אסטרטג חיצוני מקצועי, בלתי קשור לארגון. תפיסת האסטרטגיה כמרכיב המהותי בארגון וכמוביל בקבלת החלטות היא מדד וודאי להצלחת החברה בשוק תחרותי. חברות שהשכילו להוביל את מאמצי הפיתוח, היצור וההפצה שלהם לכיוון צרכי הלקוחות ומשתמשי הקצה שלהם, זכו לתפוס נתחי שוק מהותיים, על אף התחרות המחריפה, ויצרו לקוחות נאמנים ומודעות גבוהה למוצר שלהם. דוח זה יאפשר למנכ"ל חברת "קינג - טורס" להכיר את מרכיבי הניהול, התואם, לסביבה בה הארגון פועל וליישום תובנות עסקיות, כמפורט בהמשך המטלה, בקבלת החלטות אסטרטגיות ארוכי טווח למקרה בו הסביבה או התנאים ישתנו. חרף הקושי להעריך מה יקרה בענף התיירות בעוד כחמש שנים, ננסה לנתח, לבקר ולתכנן אסטרטגיה מתאימה לקינג - טורס.
בשנת 1955 פרסם המגזין האמריקאי פורצ'ן את רשימת ה - 500 הראשונה כהגדרתם , שפירטה את 500 החברות הבכירות בארה"ב . עד לשנת 1990 מעל 50% מהבחרות חדלו להתקיים. בבריטניה פרסם עיתון הסאנדיי טיימס ( 2.1.1949) רשימה של 100 SE - FT ( 100 חברות המובילות בבורסת המניות של פיננשל - טיימס) כעבור שלושים וחמש שנים 43 חברות אינן קיימות יותר כחברות עצמאיות, שינוי דומה יתרחש ככול הנראה בתקופה שלאחר מיכן.
די בשורות אלו בכדי להבין עד כמה גדול הוא האתגר להפוך חברה אבודה ודועכת לחברה מכוונת המובילה בתחומה ומייצרת מקומות עבודה לטווח ארוך ובטוח.
אחד הענפים העיקריים בו חלו שינויים דרמתיים ,הנו ענף התיירות, הכולל בתוכו כרטיסי טיסה ליעדים שונים בעולם. רק לפני שנים לא רבות יכולנו לרכוש כרטיסי טיסה או חופשות רק דרך סוכן הנסיעות, אולם עתה פתוחות בפנינו דרכים רבות לרכישת מוצרים אלו, אינטרנט, ערוץ הקניות, מכרזים, חברות תעופה, סוכנים מורשים ומשרדי נסיעות.
דומה כי, יכולת ההישרדות של משרד נסיעות, בשוק כל כך תחרותי ורווי, איננה תלויה רק ברווחיות המוצר כי אם ביכולתו להפוך את לקוחותיו לנאמניו.
1.2 הארגון: חברת קינג טורס בע"מ הנה משרד נסיעות ,המתמחה במתן שירותי נופש בארץ ובחו"ל ללקוחות מקומיים, עסקיים מתחום ההי - טק ותיירים.
קינג טורס בע"מ הוקמה בשנת 1973 ,כמשרד נסיעות ונופש הפונה לכלל האזרחים, עסקיים ופרטיים כאחד. בשנת 1988 עבר המשרד שינוי ארגוני וניהולי ,תוך התמקדות בשני תחומי עיסוק עיקריים: האחד שירות לאזרחים המחליטים להינשא בקפריסין, השירות כלל מכירת כרטיס טיסה, לינה והשכרת רכב. התחום השני הנו שירותי טיסה לחו"ל לחברות עסקיות.
החברה שהחלה דרכה כעסק משפחתי, מונה כיום 15 עובדים בניהם סוכני נופש, סוכני נסיעות, מנהל כספים, מזכירה, מנהל תפעול ומנכ"ל.
היקף המכירות השנתי של החברה עומד כיום על 30 מליון ש"ח, על פי החלוקה הבאה:


ניתוח אסטרטגי
ניספח ב': ניתוח SWOT
סיכום SWOT : מהניתוח עולה כי החברה נשענת על יתרון אחד מהותי - ניסיון וותק בענף. מנגד כל הנתונים האחרים מציגים שורה של בעיות שכל אחת מהן לבד מסכנת או מזעזעת את קיומה של החברה. במצב הגלובלי של היום כאשר הטרור עורב בכל מקום נפגע הענף באופן קשה, ללא יכולת , כמעט, של הבעלים להשפיע או לשפר את המצב.
לצד החוזקות נראה כי היתרון המהותי של קינג טורס, אותו ראוי לנצל, הנו היכולת להשתנות ולהתגמש כתגובה לקשיים בענף. לאור החולשה המרכזית העדר היכולת לגייס כסף תשקול ההנהלה לצמצם את סל המוצרים שלה ולנצל הזדמנות להתמקצע, ולהתחרות בתחום צר, דומה כי כך תצליח טוב יותר לתת מענה ללקוחות חריגים וחזק את אחיזתה בנישה צרה בלבד.
ניספח ג': אלמנטים מרכזיים לבחינת יכולת הפירמה להתמודדות מול מתחרים.
סיכום חמשת הכוחות -מר מייקל פורטר (1991) ב"אסטרטגיה תחרותית" פיתח מסגרת לבחון את הסביבה התחרותית של הארגון ע"י בחינת הכוחות המרכזיים הפועלים, פורטר מתאר תחרות באופן הבא, (1991, ע"מ 23) "תחרות בתעשייה מושרשת בכלכלה שבבסיסה וקיימת כוחות תחרותיים שהם הרבה מעבר ליריבים המבוססים בתעשייה מסוימת". מנקודת ראות אסט' חייבים לקבוע אלו מה"כוחות" הם בעלי החשיבות ואלו ניתנים להשפעה ע"י החלטות אסט' של הנהלת "קינג טורס". נראה כי רמת התחרות בענף התיירות הנה מהגבוהות במשק הישראלי ובעולם כולו. כפי שניתן לראות החברות הפועלות בענף גדולות ובעלות יכולת לקבוע כללי התנהגות בתחום . עוד ניתן לראות כי אותם מתחרים בענף משווקים סל מוצרים רחב ומגוון, כך שלקוח יכול לקבל מול איש המכירות שירותים רבים.
מטריצת BCG - מטריצת הגידול, פותחה ע"י קבוצת הייעוץ של בוסטון, מכונה בדר"כ BCG. מדובר במטריצה פשוטה, ברורה ומפורסמת בעיקר בשל היותה כלי נוח לניתוח, תכנון והערכה אסטרטגית . המודל משמש להערכת חשיבות מוצרים בודדים ביחס למוצרים אחרים שמפיק הארגון כדי לקבוע עדיפות צרכים עתידיים וניצול אופטימלי של המשאבים.
תוכן עניינים
שם הפרק עמודים

מבוא 1
כללי 1
הארגון 1
ענף התיירות בישראל 2
מתחרים 2
נתח שוק כרטיסי הטיסה 2
זיקה לארגון 3
ניתוח אסטרטגי 3
סיכום SWOT 3
סיכום חמשת הכוחות 3
מטריצת BCG 4 , 5
חשיבה אסט' בארגון על פני ציר הזמן 5 , 6
טיפולוגיה של WHITTINGTON 7
הגישה האסט' העכשוית בארגון 8
OUT SIDE IN - IN SIDEN OUT 9 , 10
יתרון תחרותי בארגון 9 , 10
בעיות אסט' הניצבות בפני הארגון 10
הגישה האסט' העתידית 11
סיכום מסקנות והמלצות 12


נספחים א' ב' ג'

בביליוגרפיה
עוד עבודות בנושא תיירות
ע גמר- הקשר בין שחיקת עובדים ואקלים ארגוני לבין כוונות עזיבה בקרב עובדי מלון הילטון
הקשר בין מחויבות ארגונית ושביעות רצון מעבודה לכוונות עזיבת עובדים במחלקת דיילי אוויר בחברת ישראייר
פרוייקט מצוינות-רשת ישרוטל
פיתוח התיירות ברובעים היהודי המוסלמי הנוצרי והארמני בעיר העתיקה בירושלים החל מאיחודה של העיר ב-1967 - ועד היום
הקשר בין תפיסת ניהול ידע ארגוני ותפיסת ניהול מקצועי ליעילות העובד בחברת גוליבר תיירות בעמ
עוד עבודות בתיירות
שתף |