איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

חברת אפריקה ישראל מגורים

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> כללי >> חברת אפריקה ישראל מגורים

מספר העבודה280620163486
שם העבודהחברת אפריקה ישראל מגורים
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםבן גוריון
קורסאסטרטגיה ומדיניות מנהל עסקים
מספר עמודים20
מספר מילים7,500
מספר מקורות12
מחיר400 ש"ח
מילות מפתחעבודה אקדמית,אסטרטגיה,מנהל עסקים , רווחים ,מתחרים ,העסקאות ,בנייה ,נדלן
תיאור העבודה

בעבודה זו נעסוק בחברת אפריקה ישראל מגורים בע"מ (להלן: "אפריקה מגורים"). חברת אפריקה מגורים הינה חלק מקבוצת חברות המוחזקות על ידי חברת אפריקה ישראל להשקעות בע"מ אשר התאגדה בשנת 1934 ובשנת 1973 הפכה לחברה ציבורית. 


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה 

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

ענף הבנייה והתשתית הינו אחד הענפים המרכזיים בכלכלת ישראל. הענף, על כל תחומיו, מהווה גורם משמעותי בפעילות המשקית תוך השפעה חשובה על כלל מגזרי המשק הישראלי. חברת אפריקה מגורים הינה אחת מהחברות הגדולות בענף מבחינת היקף פעילותה והכנסותיה. בעבודתנו זו בחנו את חברת אפריקה ישראל מגורים בע"מ. תחילה בחנו את גבולותיה האופקיים והאנכיים ובהמשך דנו בסביבתה העסקית ומאפיינה באמצעות מודל "חמשת הכוחות של פורטר", האסטרטגיה בה עושה שימוש החברה בהתאם למודל והצענו חלופות לאסטרטגיה.


חברת אפריקה מגורים עושה שימוש הן בשיטה המתועשת והן בקונבנציונאלית. גמישותה בשימוש בטכנולוגיה המתאימה ושינוי הטכנולוגיה בהתאם לכל פרויקט מהווה יתרון לגודל מאחר והבנייה המתועשת מאפשרת בנייה באיכות גבוהה של מגוון פרויקטים תוך קיצור לוחות זמנים. יתרה מזאת, החברה ידועה ומוכרת במותג "סביונים" המשקף את אסטרטגיית החברה להקמת שכונות מגורים שלמות הכוללות שירותים קהילתיים ותשתית מתאימה ולא בניין דירות בודד. בהתאם לכך, מרבית הפרויקטים של החברה הינם בהיקפים גדולים הכוללים מספר רב של יחידות דיור. מאחר וכך עושה החברה שימוש בבניה המתועשת תוך הגדלת הישענות על טכנולוגיה עתירת מיכון (מתועשת) וצמצום התלות בכוח אדם ובהתאם במטרה להפחית את עלויות היצור, לקצר זמני ביצוע הפרויקטים ברמת ביצוע גבוהה. בכך בא לידי ביטוי יתרון נוסף לגודל החברה, אשר לפיו השימוש בטכנולוגיה מתקדמת - מתועשת מפחית עלויות בנייה ותשומות כוח אדם.


כוח אדם והתמחות מקצועית – ענף הבניה הינו עתיר כוח אדם. על פי ממצאי סקר הערכת מגמות בעסקים שמנהל הלמ"ס, אחת הבעיות המרכזיות בענף הינו מחסור בפועלי בניין. מענה למחסור זה הינו העסקת עובדים זרים תחת היטלים ומגבלות ועלויות שכר המאמירות לכדי 20 אש"ח נטו לעובד. עלויות אלו שסופגות חברות הבנייה מגולמות, בסופו של דבר, בעלות מחירי הדיור.


 


כוח שני : כניסת מתחרים חדשים – כניסתם של מתחרים חדשים לענף שוחקת את הרווחיות של הפירמות הקיימות, בין השאר כתוצאה מפיזור רחב יותר של הביקושים בין פירמות שונות וכתוצאה מהגדלת היקף המתחרים בענף אשר בעתיו צפוי להביא להעצמת התחרותיות.  


חסמי כניסה בענף הנדל"ן אין חסמי כניסה פורמליים. עיקר חסמי הכניסה, בהתייחס להיקפים והסטנדרטים בהם פועלת אפריקה מגורים, הינם ההשקעה הראשונית של ההון העצמי, נגישות למקורות המימון הבנקאיים או חוץ בנקאיים המאפשרים פעילות בעלויות מימון נמוכות יחסית וכמובן ידע מקצועי בתכנון, בהקמה ושיווק פרויקטים תוך עמידה בתקנים שקבעה הממשלה.  


עקומת למידה


אסטרטגיית עקומת למידה העוסקת ביתרונות הלמידה (learning economies) גורסת כי ייצור כמות גדול יותר מוביל לצבירת ניסיון, קיצור תהליך הלמידה, ייעול שיטות הביצוע, קיצור לוחות הזמנים ושיפור איכות הביצוע והיעילות הכללית. אפריקה מגורים הינה חברה ותיקה בעלת מוניטין ומובילה בענף אשר צברה ידע רב ומומחיות בתהליכי עבודה לאורך השנים. אסטרטגיית החברה עיקרה הקמה ובנייה של שכונות קהילתיות מודרניות הכולל בניית כמות גדולה של יחידות דיור לצד עבודות פיתוח ותשתית של האזור כולו תחת המותג "סביונים". 


 

תוכן עניינים

 


























































פרק 1 - סקירה כללית של חברת אפריקה מגורים בע"מ



2



פרק 2 – ניתוח הגבולות האופקיים



4



פרק 3 – ניתוח הגבולות האנכיים



9



פרק 4 – ניתוח השוק באמצעות מודל חמשת הכוחות של פורטר


כוח ראשון מתחרים ענפיים – יריבות פנימית



11



כוח שני: כניסת מתחרים חדשים



13



כוח שלישי: איום המוצרים התחליפיים והמשלימים



14



כוח רביעי: כוח הספקים



15



כוח חמישי: כוח הלקוחות



15



פרק 5 – מיצוב האסטרטגיה



17



פרק 6 – גיבוש אסטרטגיות חלופיות



19



פרק 7 – יישום האסטרטגיה



20



פרק 8 – בביליוגרפיה



22



פרק 9 – נספחים



23


עוד עבודות בנושא כללי
הקשר בין יתרון תחרותי תפיסת הוגנות מחיר ונאמנות לקוחות בחברת אפריקה ישראל
הקשר בין תדמית חברת מיטב ושביעות רצון לבין נאמנות לקוחות החברה
התנהגות הצרכנים מול השירות
עבודת גמר - תרבות ארגונית תחושת בטחון תעסוקתי ומחויבות ארגונית - חברת מטריקס
מחקר ענף הבנקאות
עוד עבודות בכללי
שתף |