איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

דלק מערכות רכב בעמ

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> כללי >> דלק מערכות רכב בעמ

מספר העבודה280620163487
שם העבודהדלק מערכות רכב בעמ
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםבן גוריון
קורסאסטרטגיה ומדיניות מנהל עסקים
מספר עמודים20
מספר מילים6,500
מספר מקורות15
מחיר400 ש"ח
מילות מפתחעבודה אקדמית,אסטרטגיה,מנהל עסקים , רווחים ,מתחרים ,העסקאות ,רכב,שיווק
תיאור העבודה

עבודה עוסקת בסקירה חברת דלק מערכות רכב בע"מ 


דלק מערכות רכב בע"מ הוקמה בשנת 1965 כחברה פרטית בשם "גל" וייספילר וקרטס בע"מ . בשנת 1982 שונה שמה ל"גל - תעשיות וייספילר בע"מ" ובפברואר 1994, בעקבות רכישתה על ידי קבוצת דלק, שונה לשמה הנוכחי. דלק מערכות רכב בע"מ פועלת באמצעות חברות ותאגידים אחרים אשר בבעלותה, כיבואנית כלי רכב וחלקי חילוף לרכבים.


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

כיום, בשוק הראשוני, קיימת שליטה בידי מספר מצומצם של יבואני הרכב, כאשר 4 חברות בלבד שולטות על נתח שוק של למעלה מ %60 מייבוא הרכב הפרטי לישראל, בין היתר באמצעות חברות הליסינג והסכמי התפעול.


מספר מאפיינים של שוק הרכב המשפיעים על ה"שחקניות" בשוק:


(א) תלות גבוהה בספקים – הצלחתם העסקית של יבואני הרכב תלויה במיצובם העסקי והפיננסי של יצרני כלי הרכב המיובאים על-ידם ובפעילותם להשקת מוצרים חדשים, מיצוב המותג בעולם, מדיניות דגמים, מדיניות מחירים ותמיכה שיווקית.


(ב) שינויים בטעמי הצרכנים – רצונות הצרכנים משתנה באופן תדיר, העדפת דגמים מסוימים נעשית על פי יתרונות טכנולוגים, מחיר, סחירות בשוק יד 2 וטרנדים שונים כגון איכות הסביבה.




(ג) מסים –  המיסים בישראל בשוק הרכב גבוהים ביותר ,  בארץ קיימים מסי קניה ומכס על יבוא כלי רכב פרטיים בשיעור מצטבר של כ- %100 ממחיר כלי הרכב.


(ד) מחירי הדלקים – מחירים אלה משתנים באופן תדיר. למחירי הדלקים עשויה להיות השפעה על טעמי הצרכנים כך שהם עלולים להשפיע בטווח הארוך על סוגי כלי הרכב הנמכרים בהתאם לסוג הדלקים בהם נעשה שימוש (סולר,גז או בנזין) ובמידת הצריכה של הרכב. 




הרחבת השירותים בפלח שוק - רכבי היוקרה


אלפי מכוניות יוקרה מגיעות מדי שנה לישראל, חלקן מיובאות ביבוא אישי אך רובן עדיין מגיעות ארצה באמצעות יבואני הרכב. שוק רכבי היוקרה בישראל נמצא בימים אלה באחת התקופות ההפכפכות ביותר שחווה הענף לאחרונה. זהו אחד מן הענפים העיקריים המושפעים ממסקנות ועדת זליכה שעסקה בהסדרת ענף הרכב. מסקנות הוועדה עשויות לגרום לטלטלה בכל מה שקשור בייבוא אישי של רכבים. לחברת דלק רכב, עד היום, כמעט ולא היתה דריסת רגל בפלח שוק זה וכאן דווקא נכנס יתרון הגודל שבא לידי ביטוי. היתרון נובע מכך שהחברה כבר מספקת מוצרים ושירותים לשניים מחמשת המותגים הפופלארים בשוק (מאזדה ופורד). במידה והחברה תעשה שימוש נכון במשאבים , טכנולוגיה , בתשתית הקיימת ובכוח האדם, ובכך תיתן שירות טוב לצרכן ויוביל להוזלה בעלויות בהשוואה למתחרה חדש בשוק. הוזלת מחירים ושיפור השירות יכול מאפשר לחברה חדירה מהירה לפלח שוק בו כמעט ולא היה לחברה נתח שוק.


שירותי תמיכה והדרכה לרשת המוסכים המורשים


התחרות במתן שירותי מוסך מתנהלת אל מול מרכזי השירות (המוסכים המורשים) והמוסכים שאינם מורשים. חברה דלק רכב נותנת  הדרכה למוסכים המורשים ומקפידה על  רגולציה ושמירה על תקנים ועמידה בסטנדרטים שנקבעו מראש. שירות זה כולל גם תמיכה בפעילות ,סיוע ומתן פתרונות לבעיות מקצועיות. ומהווה יכולת לשלוט במידה מסויימת בנעשה בשוק מתן השירותים הטכנים לרכבים שבבעלותה ובכך לשמור על טיבו. 



תוכן עניינים

פרק א' – סקירה כללית                                        2    


פרק ב' – גבולות אופקיים                                     6    


פרק ג' – גבולות אנכיים                                       10    


פרק ד' – ניתוח הסביבה העסקית                           12  


פרק ה' – אסטרטגיית החברה                                17    


פרק ו' – בניית אסטרטגיה                                    18    


פרק ז' – הטמעת האסטרטגיה                               21    


פרק ח' – ביביליוגרפיה                                       22     

עוד עבודות בנושא כללי
הדרך לניהול אופטימאלי של עסקים משפחתיים
ניהול ותפעול שירותים - ניתוח אירוע גן החיות בלונדון
שיווק שירותים - בית אבות
עבודה מסכמת בניתוח חברות-בריל תעשיות נעליים בעמ
הצעת מחקר עבודה טובה ומהנה סגנון ניהול שביעות רצון כוונות עזיבה
עוד עבודות בכללי
שתף |