איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

עמדות מורים בחינוך הדתי לעומת עמדות מורים בחינוך החילוני כלפי תלמידים חריגים הלומדים במסגרת חינוך רגילה

דף הבית >> מקצועות >> סקירת ספרות >> סקירת ספרות >> עמדות מורים בחינוך הדתי לעומת עמדות מורים בחינוך החילוני כלפי תלמידים חריגים הלומדים במסגרת חינוך רגילה

מספר העבודה281020143344
שם העבודהעמדות מורים בחינוך הדתי לעומת עמדות מורים בחינוך החילוני כלפי תלמידים חריגים הלומדים במסגרת חינוך רגילה
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםלא צויין
קורסחינוך מיוחד
מספר עמודים8
מספר מילים2,500
מספר מקורות31
מחיר90 ש"ח
מילות מפתחסקירת ספרות ,חינוך מיוחד,מוסד החינוך,מורה,תלמיד,שילוב חברתי,שוויון הזדמנויות,עמדות מורים
תיאור העבודה

סקירת ספרות מציגה את הנושא :


עמדות מורים בחינוך הדתי לעומת עמדות מורים בחינוך החילוני כלפי תלמידים חריגים הלומדים במסגרת חינוך רגילה. 


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה .

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

א. רקע – מדיניות השילוב


התפיסה הפילוסופית העומדת בבסיס רעיון השילוב היא כי הילד בעל הצרכים המיוחדים הוא שווה זכויות לילד שאינו מוגבל, ועל כן זכותו הבסיסית היא ללמוד יחד עם עמיתיו, בני אותה קבוצת גיל בתוך מערכת חינוך אחת. על פי רונן (1997), ההפרדה של הילד בעל הצרכים המיוחדים משאר החברה, כמו הפרדתם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים בתחומי חיים שונים, הינה אפליה שנועדה להקל על חייהם של אנשים שאינם בעלי צרכים מיוחדים ומעדיפים לדחוק הצידה את החלשים. לכן, טיעונים לפיהם הילד החריג זקוק לסביבת לימודים מיוחדת כדי להגן עליו, הינם טיעונים המצביעים על אפליה ולא על התחשבות (Klingner, 1998) . שילוב ילדים חריגים במערכת החינוך הרגילה נחשב לאחד מזכויות הפרט, שכן השילוב מונע אפליה נגד הילד החריג בהשתלבות בקהילה חינוכית. השילוב נחשב גם להקצאת משאבים הוגנת ולמתן זכויות שוות לחינוך איכותי כלפי הילד החריג. (היימן ואולניק-שמש, (2004).


שילוב ילדים חריגים במערכת החינוך הרגילה מקנה למורי הכיתה כישורי הוראה חדשים, כישורים שלא הכירו לפני השילוב: המורים לומדים להיות יותר אחראים כלפי תלמידיהם בעלי הצרכים המיוחדים, וכך גם התלמידים הקולטים זוכים להכיר מקרוב ילדים עם צרכים מיוחדים ועקב כך מפתחים רגישות חברתית והתחשבות רבה יותר, כמו גם התמודדות עם הקניית סטריאוטיפים לאנשים עם מוגבלויות. לא זו בלבד שכישורי התלמידים לקלוט את השונה מתפתחים ומתחדדים, אלא שמחקרים מראים כי ההתפתחות של הילדים הרגילים אינה נפגעת מכך שיש בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים. (Diamond et al., 1994). מחקרים אף מדגימים שבעזרת הכשרה להבנת דרכי ההתקשרות החברתית של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, לומדים התלמידים כיצד לתקשר עם אוכלוסייה זו ואף לשלבה בפעילויות שלהם. (Goldstein et al., 1997). בנוסף, ממחקר שבדק את יחס התלמידים למדיניות השילוב נראה שמתבגרים ללא צרכים מיוחדים הראו באופן כללי עמדה חיובית כלפיו. (Weizel, A., and Zaidman, A., 2003). נמצא גם שלהצלחת השילוב בבית-הספר יש ערך בחייו הבוגרים של התלמיד, שכן שילוב מוצלח ישפיע על יכולת החברה לקלוט את החריג שבתוכה בצורה יעילה (רונן, 1997( אך לצד היתרונות במדיניות השילוב עבור מורים ותלמידים, שילוב זה מעורר קשיים ואתגרים יומיומיים עבור המורים בכיתה. מורים רבים חשים שהם אינם מסוגלים ללמד תלמידים עם מוגבלויות, שכן ההוראה בכיתה הרגילה מכוונת לקבוצה גדולה של תלמידים ומבוססת על תכנית לימודים סטנדרטית.  בנוסף,  מעבר לפגיעה אפשרית ברמת הלימודים, ילדים משולבים עשויים לדרוש זמן רב יותר מהמורים ולפגוע במידת תשומת-הלב הניתנת לילדים הרגילים (Klingner et al, 1998). בסיכומו של יום על המורה המשלב להתמודד עם מגוון רחב של תלמידים, בעלי רקע שונה, אשר בנוסף לקשייהם האובייקטיבים (כמו קשיים בלמידה, קשיים מוטוריים, מוגבלות חושית) יש להניח כי צברו תסכולים וכישלונות הן בתחום הלימודי והן מבחינה אישית: בתחום החברתי, הרגשי או ההתנהגותי. לא מפתיע אם כן לגלות כי למוטיבציה ולעמדות של המורים כלפי השילוב יש חשיבות מכרעת בהשפעה על הצלחתו (Wigle and Wilcox, 1996) .


ב. השפעת עמדות מורים על הצלחת השילוב


ווגן ועמיתיה Vaughn, Schumm, Jallad, Slusher & Saumell, 1996)) אשר בחנו עמדות של מורים מבתי-ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי-ספר תיכוניים, מצאו שבין המורים הייתה אחידות דעים בנוגע לחשיבות החינוכית של השילוב, ואולם, חלק מהמורים ביטאו פחד, חוסר בהירות ודאגה לשלומם של הילדים המשולבים בכיתה. 

תוכן עניינים

א.      רקע – מדיניות השילוב


ב.      השפעת עמדות מורים על הצלחת השילוב
1. הכשרה לימודית קודמת
2. התנסות בפועל של שילוב
3. ותק במערכת החינוך

עוד עבודות בנושא סקירת ספרות
בריאות הנפש בישראל- באחריות מי
הפרעת דחק חריפה - ASD acute stress disorder ו הפרעת דחק פוסט-טראומטית posttraumatic stress disorder PTSD
סקירת ספרות- אי בטחון תעסוקתי שביעות רצון בעבודה מחוייבות ארגונית כוונות עזיבה והקשר בין המשתנים
כדורסל נשים בראי התקשורת
סקירת ספרות על שיווק באמצעות האינטרנט עמדות קהל הלקוחות וכוונות קניה
עוד עבודות בסקירת ספרות
שתף |