איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

גורמים אפיגנטיים המעורבים בבעיות לימוד וזיכרון בזבוב התסיסנית Drosophila melanogaster

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> חינוך כללי >> גורמים אפיגנטיים המעורבים בבעיות לימוד וזיכרון בזבוב התסיסנית Drosophila melanogaster

מספר העבודה291220163569
שם העבודהגורמים אפיגנטיים המעורבים בבעיות לימוד וזיכרון בזבוב התסיסנית Drosophila melanogaster
שנת פרסום2015
מוסד לימודיםאוניברסיטת תל אביב
קורסגישה מולקולרית בבעיות למידה וזיכרון
מספר עמודים11
מספר מילים3,488
מספר מקורות22
מחיר200 ש"ח
מילות מפתחללמידה וזיכרון, אפיגנטיים
תיאור העבודה

ציון העבוד  הסופי- 92


העבודה כולל תרשימים ותמונות

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

מבנה החומר התורשתי (להלן DNA) המצוי בתוך התא האוקריוטי נקרא כרומטין. היחידה הבסיסית של הכרומטין הינו הנוקלאוזום, שמורכב מאוקטמר של ארבעה זוגות היסטונים (H3, H4, H2A, H2B), שסביבם כרוכים כ-147 זוגות בסיסים של DNA (Strahl & Allis, 2000). לחלבוני ההיסטון הללו יש מבנה כדורי שמשאיר את קצה האמינו (N-terminal) של החלבון כמין 'זנב' שמשתרך ללא מבנה שניוני, כפי שמוצג בתרשים 1 (Strahl & Allis, 2000). שיירי חומצות האמינו הממוקמות בזנב ההיסטון יכולים לעבור מספר מודיפיקציות כימיות, כגון מתילציה, אסטילציה, פוספורילציה וכו', אשר משפיעות על התכונות הפונקציונליות של ההיסטונים בנוקלאוזום (Jenuwein & Allis, 2001). חשיבותם העיקרית של שינויים כימיים אלו היא בהשפעתם על מידת הנגישות של מנגנון השעתוק לאיזורים שונים של הDNA, כך שהוספתן של קבוצות מסויימות עשויות להביא לירידה בביטוי גן מסויים, בעוד שקבוצות אחרות מובילות לפתיחת הכרומטין למנגנון השיעתוק באיזור בו הן נמצאות, וכתוצאה מכך לביטוי גבוה של הגן.


 

תוכן עניינים

 


רקע ...................................................................................................................2


 אפיגנטיקה .....................................................................................................2


מעורבות גורמים אפיגנטיים בהפרעות לימוד וזיכרון .................................................3


מחקרים קודמים בתחום ...................................................................................5


השערת המחקר ................................................................................................6


מטרת המחקר ...................................................................................................6


חשיבות המחקר ויישומים אפשריים .................................................................7


תכנית הניסוי ....................................................................................................8


מסגרת זמן ומגבלות הניסוי ...............................................................................10


ביבליוגרפיה ......................................................................................................11

עוד עבודות בנושא חינוך כללי
עבודה מסכמת בחינוך תואר ראשון- ציון 93
תחושות מסוגלות של מורות משלבות לקידום תלמידים עם צרכים מיוחדים בתחום לימודי חברתי רגשי
יישום חוק לימוד חובה חינם
אתיקה בחינוך
עבודת סיכום בקורסבניה והערכה של תכנית התערבות
עוד עבודות בחינוך כללי
שתף |