איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

סיכום מלא של קורס הציור הנידרלנדי

דף הבית >> מקצועות >> אומנות וציור >> אומנות וציור >> סיכום מלא של קורס הציור הנידרלנדי

מספר העבודה30220122408
שם העבודהסיכום מלא של קורס הציור הנידרלנדי
שנת פרסום2010
מוסד לימודיםאוניברסיטת תל אביב
קורסהציור הנידרלנדי
מספר עמודים11
מספר מילים5,371
מחיר50 ש"ח
מילות מפתחעידן מודרני,יאן ואן אייק, מדונה לוקה,הדפוס
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
הציור הנידרלנדי במאה ה-15 בין קדושה לחולין שיעור 2 ה-1.11.2020:


האמנות הנידרלנדית בין שני דפוסים:

-מורשת שלהי ימה"ב
-ראשית העידן המודרני

האם הריאליזם הוא חידוש שמבט ערכים חדשים ובאיזה מידה הדימויים קשורים לתפיסה שהיא תפיסת עולם של ימי הבינייים? מה המשמעות של הרצון לממש מושגים באמצעות ריאליזם?

התרבות הזו השתמשה גם באמצעים מילוליים וגם ויזואליים כדי להמחיש מושגים מופשטים. במאה ה-15 בארצות השפלה אנחנו עדים לתרבות שממשיכה מסורות קודמות ונותנת תמונה של שלהי ימה"ב. התודעה של בני התק' בדומה לדורות הקודמים למילה, לאידאה הייתה ממשות דומה לעולם של העצמים.
אין הפרדה מוחלטת בין המופשט למוחשי כמו שהתקיים באיטליה לקראת המאה ה-15.

עקרון התודעה-אופני פירוש המציאות:

אהרון גורביץ (תמונת העולם של אנשי ימי הביניים)-

גורביץ מגדיר שני דפוסי "תודעה":
1. דפוס הקשור למורשת הקלאסית- התייחסות "אובייקטיבית" אל העולם (המציאות).
2. הדפוס 'הגארמני' שבו לא הושלם התהליך של הפרדה בין "האני" ו-"העולם"- דפוס "סובייקטיבי".
בארצות השפלה של המאה ה-15 תהליך הניתוק של האני מהעולם שסובב אותי לא הושלם לגמרי, עדיין אפשר לדבר על תפיסה שבה המושגי והקונקרטי משמשים בערבוביה. התהליך הזה שבו אני מנותק מהעולם באופן אידיאי מאפשר לי להיות משקיף והוא עיקרון הכרחי כדי לבטא באופן שונה את החלל. כיהחלל של היצירה נמצא מחוץ לי אני צופה בו אני לא בתוכו. מנק' הראות הזו תיאור של חלל בתמונה כמציאות שהיא נפרדת מהצופה כפי שאנחנו מכירים החל מהמאה 15 באיטליה, הוא תהליך שלא משתמש בשנות השפלה לפני שנות ה-70 של המאה ה-15. בארצות השפלה נראה שהצופה מוכנס באופן אידאי לתוך התמונה.

יאן ואן אייק, מדונה לוקה:

כבן תקופתו הוא רוצה ליצור במכוון קשר אינטימי בין מושא התמונה לצופה.

באיטליה נוסחה מאוחר יותר נוסחה של פרספקטיבה, כדי שיהיה אפשר לתאר תיאור פרספקטיבי מדעי צריך שהאדם יראה את עצמו כנפרד מן העולם שהאני יעמוד במרכז הוויה. בארצות השפלה שפת האמנות מרמזת על מערכות דואליות ומורכבות. התרבות בארצות השפלה מכוונת קודם כל אל העילית הבורגנית. בתרבות הזאת יש משמעות וחשיבות גדולה מאוד למה שאנחנו קוראים היום התרבות החומרית. לדעת פינסון זה השפיע על דפוסים של תפיסת המציאות, הזמן והחלל.הרצון לתאר תיאור אשליית משכנע וחומרי של המציאות היא אחד הסימנים המובהקים של תחילת עידן מודרני. בתוך המגמה הזו נראה שהסמלים של ימה"ב יאבשו את המקום המסורתי שלהם ויהיו באינטגרציה עם המציאות. בהיררכיה של ימה"ב יש היררכיה אנכית (טוב למעלה, רע למטה) והיררכיה פרופורציונאלית וצדדים (ימין-טוב, שמאל-רע). מה קורה כשאנחנו רוצים לתאר את העצמים באופן משכנע כאשר עדיין יש להם משמעות סמלית?
עוד עבודות בנושא אומנות וציור
עולם המחול בעידן האינטרנט- כולל שאלון - העבודה בציון 95
סיכומי שיעור- תיאוריות וביקורת תיאטרון בימוי ומשחק
סמניריון -ביטויי מהפכניות ביצוג מוטיב החולי ביצירותיה של פרידה קאלו
קריאת קודש - דמויות קדושות קוראות ביצירותיהם של יאן ואן-אייק רוגר דר ויידן ורוברט קמפין
ניתוח ארבעה ציורים לפי התפיסה החזותית במוח - עבודה סיום ציון 95
עוד עבודות באומנות וציור
שתף |