איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

חינוך מיני בחברה הערבית

דף הבית >> מקצועות >> סקירת ספרות >> סקירת ספרות >> חינוך מיני בחברה הערבית

מספר העבודה41120143346
שם העבודהחינוך מיני בחברה הערבית
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםמכללת אורנים
קורסחינוך
מספר עמודים7
מספר מילים1,100
מספר מקורות12
מחיר100 ש"ח
מילות מפתחסקירת ספרות,חינוך,הורים,ילדים,חברה הערבית,חינוך מיני ,תרבות ,נוער,משפחה ,זהות ,התבגרות
תיאור העבודה

סקירת ספרות שמה מתן דגש על תהליכי הסוציאליזאציה של האדם,


רכישת הערכים המקובלים בחברתו וההפנמה שלהם .


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה .

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

חינוך מיני במערכת החינוך בישראל


בשנת 1973 שר החינוך יגאל אלון הצהיר כי "אין לעלות על הדעת מערכת חינוך ראויה לשמה, שלא תנסה להפעיל את השפעתה המייצב בחינוך הדור הצעיר לקראת חיי משפחה תקינים ובריאים" (ברש, 1973 ב'). בכך הניח את אבן היסוד לחינוך המיני במערכת החינוך בישראל.


הגדרה לחינוך מיני, "החינוך המיני" הן הקניית מידות ועמדות, חשיבה, התנהגויות והרגלים בכל הקשור למין ומיניות (לנצט, 1973)


הגדרה להסברה מינית, העברת מידע עובדתי בתחום הביולוגי, הפסיכולוגי והחברתי בנושא מין ומיניות. הדגש הוא, במתן מידע, בהעברה של דעת אובייקטיבית ובתשובה קונקרטית ועניינית לשאלות קהל היעד, בלי מסר חינוכי וערכי מכוון (החינוך החברתי, 1970; לנצט, 1973).


(Mckay, 1998) טוען כי על-מנת לפתח את המיניות באופן תקין יש להקנות ערכים, עמדות והתנהגויות בנושא, וכל אלה נלמדים במסגרת שיעורי החינוך המיני. החינוך המיני דורש התערבות מקיפה, שמתחילה בבית ונמשכת בבית הספר ובחברה. חינוך למיניות הוא התערבות כדי לכוון את האדם ולהקנות לו עמדות, ערכים בריאים ומיומנויות התנהגותיות שיאפשרו לו להימנע מבעיות מחד ולהגיע לשביעות רצון ותפקוד בריא בתחום המיני מאידך.


חינוך מיני חברה הערבית בישראל


על-פי מאמרה של (Sheri., 1996) בעוד בסקטור היהודי קיימים הבדלים מיגזריים בגישה לחינוך מיני בבתי הספר. בחברה הערבית בישראל לא קיים הבדל משמעותי בין חילוניים לדתיים (ההבדל המשמעותי ביותר הוא בין נוצרים למוסלמים). לשם הוראת חינוך מיני בבתי הספר הערבים בישראל נעשתה התאמה של החינוך המיני לערכי החברה, בהתאם למושגים עליהם מותר לדון ולמושגים עליהם יש טאבו בחברה הערבית, ולא ניתן לדון בהם.


הקווים המנחים העיקריים לחינוך המיני כוללים:



  1. הילדים של ימינו חשופים לתכנים רבים בטלוויזיה ובקולנוע, אשר מקנים ערכים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי המשפחה אשר מורים והורים רוצים להקנות לילדיהם.

  2. המבוגרים אינם רוצים להטעות את הילדים ולתת להם לחיות בערפל מוטעה וחוסר ידע, כפי שהם היו צריכים להתמודד עימו בצעירותם.

  3. יש הרבה מאוד אפשרויות ומסרים המוצגים לילדים ולנוער, אשר המורים רוצים שיהיה לילדים ולנוער אלו את הכלים לבחור בצורה אינטליגנטית מבין האפשרויות הללו. 


 


עמדות של הורים במגזר הערבי בנושאי חינוך מיני בבית הספר


על-פי מאמרם של ג'ובראן, ס., מרכוס, א., אביטל, א., רם, א., במחקר שנערך בישראל ובו נדגמו כ-797 נבדקים לגבי נושא החינוך המיני בבתי הספר, נמצא כי מרבית ההורים חושבים שנושא החינוך המיני צריך להיות בגדר שיעורי חובה; במסגרת שיעורים אלה יש ללמד על הימנעות ממין עד לנישואין; נושאים שאינם קשורים ישירות לקיום יחסי מין צריכים להילמד בחטיבת הביניים, נושאים הקשורים ישירות בקיום יחסי מין צריכים להילמד בתיכון, ולהומוסקסואליות יש להתייחס ללא השיקול: נכון או לא נכון.


ההבדל המשמעותי ביותר בגישה כלפי החינוך המיני נמצא בין ההורים המוסלמים לנוצרים. כאשר, המוסלמים היו שמרנים הרבה יותר מהנוצרים ואצל הנוצרים ניכרת השפעת השכלה על העמדות כלפי החינוך המיני ומיניות בכלל. אצל המוסלמים ניכרת ההבחנה בין חילונים לדתיים ושם נצפו הבדלים בגישה כלפי הנושא (ג'ובראן וחברים, 2011). 

תוכן עניינים






















אופן הבחירה של האינפורמנטים והליך מחקרי



דרכי השמירה על אמינות המחקר



התמודדות עם דילמות אתיות



עץ קטגוריות



תמות מרכזיות



ביבליוגרפיה


עוד עבודות בנושא סקירת ספרות
סיום המלחמה הקרה
המותג של סנו וכוונות רכישה של מותגי סנו
ההשפעה הממתנת של עומס קוגנטיבי על אפקט איום הסטריאוטיפ בקרב בני הגיל השלישי
סקירת ספרות- תדמית החברה שביעות רצון לקוחות ונאמנות הלקוחות
סקירת ספרות בנושאים שביעות רצון עובדים התנהגות אזרחית בארגון ומחויבות ארגונית
עוד עבודות בסקירת ספרות
שתף |