איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

קשיים בהוראת המתמטיקה סקירה ספרותית של הנושא

דף הבית >> מקצועות >> מדעים >> מדעים >> קשיים בהוראת המתמטיקה סקירה ספרותית של הנושא

מספר העבודה61120101322
שם העבודה קשיים בהוראת המתמטיקה סקירה ספרותית של הנושא
שנת פרסום2010
מוסד לימודיםמכללת אורנים
קורסתכנון יחידת לימוד
מספר עמודים11
מספר מילים3,395
מספר מקורות29
מחיר130 ש"ח
מילות מפתחקשיים אפקטיביים,קשיים קוגניטיביים,מתמטיקה, תכנון זמן, מוטיבציה
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

תקציר החלק התיאורטי מבוסס על קשיים אפקטיביים וקוגניטיביים הנתקלים בהם בהוראת מתמטיקה, אפרט קשיים שקשורים להוראה בכלל ולהוראת המתמטיקה בפרט. הקשיים מחולקים לשתי קטגוריות ראשיות:קשיים אפקטיביים וקשיים קוגניטיביים . ולאחר כל קושי מובא הפתרון המוצע בהסתמך על הספרות ועל הניסיון האישי. 1. קשיים אפקטיביים 1.1 העדר מוטיבציה ללמידה אחד הקשיים המאוד בולטים בהוראה הוא העדר מוטיבציה ללמידה אצל התלמידים, לא בא להם ללמוד, וזה בא לדי ביטוי בחוסר מעורבות שלהם בחומר הנלמד, לא משתתפים מספיק בשיעור, כל כך שמחים כאשר השיעור מסתיים, מבקשים הרבה לצאת מהשיעור וכו. המושג מוטיבציה מתייחס לרצון להשקיע זמן ומאמץ בפעילות מסוימת, גם כשהדבר כרוך בקשיים, במחירים גבוהים ובאי-הצלחות. לפי הגדרה זו אנו רואים שמוטיבציה היא ישות נפשית פנימית, אבל בכל זאת אפשר למדוד אותה או להעריך את עוצמתה עי ביטויים התנהגותיים, כמו נוכחות ודיוק( אם התלמידים יהיו תמיד נוכחים בזמן ומדייקים להגיע בזמן,-לא מוצאים תירוצים שונים לצאת או לאחר ), התמדה ומאמץ למרות הקושי בהיענות לאתגרים ועמידה בהתחייבויות (עשור, 2001 ).

תוכן עניינים

1. קשיים אפקטיביים 1.1 העדר מוטיבציה ללמידה 1.2 אי הספקת החומר בזמן הדרוש . 1.3 העדר חשיבה רפלקטיבית 1.4 חוסר בטחון עצמי אצל התלמיד . 2. קשיים קוגניטיביים הקשורים לנושא מתמטיקה /בעיות קיצון 2.1 חוסר הבנה פתרונות מוצעים: 2.1.1 שימוש בהיפוך שאילה 2.1.2 שימוש באוסף של שגיאות נפוצות לניתוח 2.1.3 שימוש במעבר בין ייצוגים שונים 2.1.4 שימוש בדיון ( דיאלוג/שיח מתמטי). 2.1.5 למידה דרך חקר וגילוי : 2.2 אין מספיק מודעות אצל התלמידים לסוגי הטעויות שלהם. 2.3. קשיים קשורים לזיכרון 2.3.1 ריבוי השלבים 2.3.2 העדר קישוריות, שליפה איטית ו/או זיכרון עבודה חלש פתרון מוצע לשני הקשיים. 2.3.3 שימוש בכרטיסי ניווט: 2.4 הקושי בהוראה במסגרת של כיתה הטרוגנית. 2.4.1 הטרוגניות מבחינת התפיסות המועדפות(חוסר מענה לסוגי הלומדים השונים). 2.4.2 חוסר מענה להטרוגניות מבחינת הפערים הלימודיים. ביבליוגרפיה

עוד עבודות בנושא מדעים
אפיון In-vitro של הנוגדן המונוקלונלי LST-007 כנגד חיידקי Pseudomonas aeruginosa
עבודה מסכמת בקורס טכנולוגיות ידע בחינוך
הפקת שמן מזיתים
עבודת מחקר במסגרת קורס פרוייקטים ברפואה
חישוב שטח במתמטיקה
עוד עבודות במדעים
שתף |