איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

סמניריון -ביטויי מהפכניות ביצוג מוטיב החולי ביצירותיה של פרידה קאלו

דף הבית >> מקצועות >> אומנות וציור >> אומנות וציור >> סמניריון -ביטויי מהפכניות ביצוג מוטיב החולי ביצירותיה של פרידה קאלו

מספר העבודה61120143349
שם העבודהסמניריון -ביטויי מהפכניות ביצוג מוטיב החולי ביצירותיה של פרידה קאלו
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםמכללת אורנים
קורסאומנות
מספר עמודים10
מספר מילים1,900
מספר מקורות6
מחיר230 ש"ח
מילות מפתחאומנות,פרידה קאלו,ביטוי,יצירה ,צבעים,תאור ,תמונות,עולם פטריארכלי ,מורשת הארופאית
תיאור העבודה

עבודה עוסקת בביטוי מהפכנות של האמנית פרידה קאלו.


כרקע מקדים, אסקור תחילה את הרקע התקופתי בו חיה קאלו,


ואת מאפייני אמנותה של קאלו. 


 


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה 

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

קאלו (Frida Kahlo, 1907-1954), נתפסה כאמנית פוליטית – קומוניסטית ומהפכנית בימי חייה. ניצני מהפכנות, החלו עם לידתה בסמוך למועד המהפכה ההמקסיקנית (1910-1920). פרידה הצטרפה לחוג קומוניסטי מהפכני של אמנים ואנשי רוח ב-1928, ששאפה לחולל שינויים יסודיים במבנה החברתי של מקסיקו, ולהבטחת מעמד שוויוני ואינטגרציה תרבותית לאוכלוסיה האינדיאנית וכינון מחדש תרבות פולקלור מקסיקנית עצמאית, חפה מכל יומרנות אקדמית של אמנות אירופאית מהמאה ה-19.[i]


מאפייני אמנותה


באמצע מאה ה-16 ועד אמצע המאה ה-20 נשים לא הורשנה להשתתף בייצור תרבותי באמנות מערבית.  נשים נעדרו מהספירה של שיח תרבותי ואמנותי בחברה המערבית. על רקע זה, קאלו זכתה בתשומת לב רבה, כי מבחינה אמנותית, דומה שעיצוב אופייה כבעלת דעות פוליטיות, [1]אוטונומית, מהפכנית וחדשנית מצאו ביטויים גם בעבודותיה. כי היתה אישה הראשונה אשר באמנותה היא ניתצה מוסכמות אמנותיות, חברתיות ותרבותיות של תקופתה, וחשפה את חייה דרך יצירתיה.[ii] קאלו, הקדימה את זמנה, והשמיעה קולה בשיח האמנותי כאישה-אמנית, היא הציגה את דיוקנאות דמותה כאישה, בהיותה אישה-אמנית בעולם פטריארכלי של גברים[iii]. קאלו השתחררה ממוסכמות שמרניות של המורשת הארופאית הקתולית, ושל ההתניה התרבותית והאמנותית של סטנדרטים של יופי ואידיאליזציה של הגוף, בעיסוקה בדרך ייצוג דמות האישה וחוויותיה מהיבטים של מיניות, טשטוש מגדר וסטריאוטיפים מגדריים, וביצירת ייצוג חדשני בדרך הצגת הדימויים.[iv]


בהנחת המחקר אתייחס לביטויי המהפכנות מיוצגים ביצירותיה באמצעות יצירות המתארות את מוטיב החולי. הנחתי היא, שניתן ללמוד על ביטויי המהפכנות ויציאתה של האמנית כנגד התפיסות ואיסורים, טאבואים ומוסכמות של החברה בתקופתה של האמנית, דרך עבודותיה, ובינהן גם עבודות העוסקות במוטיב החולי. שלוש דוגמאות מרכזיות: מהפכנות בהצגת דימויים רפואיים של רישומים אנטומים.[i]. דרך ביטוי מהפכנות נוספת על ידי קריאת תיגר נגד תפיסות החברה בדבר הצגת דמות האישה, כדמות אנדרוגנית. [ii]  דרך נוספת של מהפכנות על ידי יציאה נגד הסטדנרטים המודרנים של יצוגי אידיאל יופי נשי, היו כפופים להתניה תרבותית של תקופתה. [iii]


 




[i] Budrys, V. (2006), 4-10; Gunderman, R. B., & Hawkins, C. M. (2008), 303-306;


[ii] Budrys, V. (2006), 4-10; Gunderman, R. B., & Hawkins, C. M. (2008), 303-306;


[iii] אנקורי, ג. (2003). 21.




[1]


 




[i] א, קתנמן, "פרידה קאלו 1907-1954: כאב ותשוקה", תרגום: עמי אשר, סטימצקי (2008), עמ' 7, 21-22, 83.


[ii] Wood, D. (2001). , Frida's Moustache: Making Faces in Women's Self-Portraiture, an Exegesis, 5-7


[iii] אנקורי, ג. (2003). פרידה קאלו: יומן, אמנות, חיים. מודן בע"מ, בן שמן, עמ' 8.


[iv] לעילWood, D. (2001), 36. 

תוכן עניינים

רשימת יצירות................................................................................................................... 3


מבוא............................................................................................................................... 4


1. "בבית חולים הנרי פורד".............................................................................................. 5


2. "עמוד שבור"............................................................................................................... 6


3. "עץ התקווה"............................................................................................................... 6


4. דיון ומסקנות ביניים..................................................................................................... 7


בבליוגרפיה...................................................................................................................... 8


נספח יצירות.................................................................................................................... 9


הערות........................................................................................................................... 13


 

עוד עבודות בנושא אומנות וציור
ניתוח שתי יצירות לפי תפסית העומק - ציון 95
ניתוח ארבעה ציורים לפי התפיסה החזותית במוח - עבודה סיום ציון 95
הטרנספיגורציה של ישו בין ס אפולינרה אין קלאסה וסנטה קתרינה
סמינריון - מוטיב החלום ביצירותיהם הסוריאליסטיות של דאלי ומאגריט - ציון 93
סיכומי שיעור- גישות משחק ובימוי
עוד עבודות באומנות וציור
שתף |