איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט

דף הבית >> מאמרים >> קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט

קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט

קידום אתרים בגוגל הוא חוד החנית של תחום השיווק באינטרנט. תחום הקידום נולד מתוך צורך של בעלי ומנהלי אתרים להביא את האתר שלהם למיקומים הטובים ביותר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש, ובראשם גוגל, לאחר שזו האחרונה ביססה את מעמדה כמעצמת-על, אליה פונים רוב הגולשים ברשת, כשהם מחפשים כל דבר שהוא – בין אם זה שירות, מוצר, תשובות לשאלות או כל מידע אחר. אם אתם שוקלים ללמוד קידום אתרים – הנה כמה דברים שכדאי לדעת על אחד התחומים המבוקשים ביותר בתעשייה, רגע לפניי שנרשמים לקורס.

שיווק באינטרנט – מה זה בעצם?

שיווק הוא תחום ענק, בעל זרועות רבות, שנוגעות בכל התחומים האחרים במשק. כל עסק שהוא, חייב להשתמש בסוג כלשהו של אסטרטגיה שיווקית על מנת להגיע אל קהל היעד שלו – ולהפוך אותו לקהל לקוחותיו. כל בעל עסק מכיר בחשיבות השיווק. עסק שאינו משווק את עצמו, הוא עסק עם פחות סיכויים להגיע אל לקוחות פוטנציאלים לפניי המתחרים, ובכלל. עסק בלי שיווק – הוא עסק עם פחות סיכויי הצלחה.

ואיפה משווקים עסק בימנו? באינטרנט כמובן.

המדיה השלטת בימנו היא רשת האינטרנט. האינטרנט חולש על כל תחומי החיים, כולל הזירה העסקית והמסחרית. המונח "כפר גלובלי" לא נטבע סתם. רשת האינטרנט היא המקום הגדול, הנגיש והפופולרי ביותר בעולם. שם הלקוחות נמצאים – ושם כל עסק שמעוניין להצליח חייב להיות. היום יותר מאי פעם, כשהשימוש בפלאפונים חכמים מאפשר גישה נוחה לאינטרנט מכל מקום ובכל שעה.

שיווק באינטרנט הוא מונח גדול וכללי. חשוב להבין, ששיווק באינטרנט מורכב מאפיקים רבים, כשלכל אחד מהם יעדים ויתרונות משלו, והתמהיל אינו קבוע ומשתנה מלקוח ללקוח ומקהל יעד לקהל יעד. מה זה אומר בפועל? שאפיקים שיווקים מסוימים יתאימו לעסק אחד יותר מלעסק אחר.

כמו בכל תחום אחר, גם בתחום השיווק האינטרנטי קיימות גישות ושיטות שונות. אך יש מספר תחומים שהם בגדר חובה בתוך הטייטל הגדול הזה של שיווק באינטרנט. אחד מהבולטים והמובילים בהם הוא קידום אתרים.

מה זה קידום אתרים בגוגל?

כיום, אין עסק שיכול להצליח מבלי להיות קיים במרחב הווירטואלי. עסק שלא קיים באינטרנט – הוא עסק שלא קיים. אפילו עסקים ותיקים מאוד, שפעילים עוד מלפניי שהאינטרנט היה בשימוש נרחב, ושצברו להם עם השנים קהל לקוחות קבועים נאמן, לא יכולים להמשיך ולייצר קהל לקוחות חדש מבלי להתקיים ברשת.

גוגל היא, ללא עוררין, ענקית מנועי החיפוש בימנו. מנוע החיפוש של גוגל רק הולך ומשתכלל, כשמטרה אחת עומדת לנגד עייני החברה כל הזמן – לעזור למשתמשים שלה. מטרת העל של גוגל היא לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות, המועילות והמדויקות ביותר בתשובה לחיפוש שהם מבצעים.

לגוגל קריטריונים מורכבים לבדיקת כל דף אינטרנט ודירוגו בתוצאות החיפוש. האתרים שזוכים במיקומים הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש, הם אתרים שעונים בצורה הטובה ביותר על הדרישות והקריטריונים של גוגל, וזוכים לדירוג גבוה בשל היענות זו. גוגל בעצם "מזהה" אילו אתרים יספקו לגולש את המענה הטוב והיעיל ביותר לחיפוש שביצע – ומדרגת אותם גבוהה בהתאם.

המטרה של כל בעל אתר, היא כמובן להופיע במיקום הכי גבוהה שניתן בתוצאות החיפוש. כך, כשלקוח פוטנציאלי מחפש ביטוי כללי שקשור בנישה של העסק - הוא יגיע אל האתר שלו לפניי המתחרה.

המונח קידום אתרים בגוגל הוא מונח המתאר מכלול של פעולות המבוצעות במטרה לשפר מיקום של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל - המתקבלות בתשובה לביטוי חיפוש שהוקלד על ידי גולש.

השגת מיקומי תוצאות גבוהים לאתר מניבה תוצאות מסחריות שמצדיקות את ההשקעה בקידום. כלומר, על ידי קידום אתרים משיג העסק הגדלת חשיפה למותג, הגדלת התנועה הנכנסת לאתר ואחוזי מכירות גבוהים יותר.

למה כדאי ללמוד קידום אתרים?

 

  • ביקוש גבוה לאנשי SEO: תחום הקידום הוא תחום חזק בתוך מכלול המקצועות הקשורים בשיווק באינטרנט, שרק הולך וצובר תאוצה. יש לו ביקוש גבוהה, והסבירות להשתלב בעבודה היא גבוהה בהתאם.
  • דינמיות ועניין: קידום אתרים הוא תחום דינמי, מתפתח, ומשתנה כל הזמן. בתחום הזה חייבים להישאר עם האצבע על הדופק, ולהיות מעודכנים ומסונכרנים לשינויים בשטח. מתאים מאוד למי שאוהב דינמיקה, שינוי ועניין.
  • כדאיות כלכלית: תחום קידום אתרים הוא תחום שניתן להתפרנס ממנו יפה, בין אם עובדים כעצמאים בשטח או שכירים. כמובן, שהכל תלוי במקדם. מקדם אתרים שעובד טוב ומביא לתוצאות – יהיה משתלם גם כשכיר וגם כעצמאי, ויצבור לקוחות נאמנים לטווח רחוק.
  • קידום אתרים אורגני (SEO)
  • קידום ממומן (SEM)
  • איש SEO בחברהעסק – בוגרי קורס קידום אתרים יכולים לעבוד בחברות ועסקים פרטיים, כאנשים ה SEO  של החברה, "in house". עסקים רבים מחפשים איש SEO שיעבוד בתוך החברה ויהיה אחראי לקידום האתר במנועי החיפוש, מאחר ורוב העסקים כבר מבינים את החשיבות הרבה של קידום האתר בגוגל.
  • עבודה כפרילנסרים – בוגרי קורס קידום אתרים יכולים לעבוד גם כפרילנסרים, ולהציע את שירותם כאנשיSEO  לבעלי חברות שמתעסקות בתחומי האינטרנט השונים, או לקוחות פרטיים שמחפשים מי שינהל את תחום הקידום לאתר שלהם.
  • עבודה בחברת קידום אתרים – ככל הנראה האופציה הטובה ביותר עבור בוגרי קורס טריים. הזדמנות ללמוד בשטח ממומחים, להכיר את התחום מבפנים ולא רק "על הנייר" ולהשתפשף. עבודה בחברת קידום אתרים יכולה לתרום המון לאיש SEO  חדש שעושה את צעדיו הראשונים בתחום.

קורס קידום אתרים בגוגל - מה לומדים?

קורס קידום אתרים הוא הסמכה לשיווק וקידום אתרים. בוגרי קורס לקידום אתרים מקבלים את כל הכלים הנדרשים על מנת לבצע את כל אותן הפעולות ומהלכים הנדרשים לקידום אתר והבאתו למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש .

קידום אתרים מורכב משני תתי-תחומים: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (SEM)

המשמעות של ראשי התיבות SEO  היא Search Engine Optimization.

אופטימיזציה למנועי החיפוש. בכדי שעמוד אינטרנט יזכה למיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, "הטבעיות", הוא צריך לעבור אופטימיזציה – מקסום ההתאמה שלו – למנועי החיפוש.

מה זה בעצם אומר?

אם יש אתם מוכרים ספרי בישול, ויש לכם אתר אינטרנט, המטרה שלכם היא שכאשר גולש מקליד "ספרי בישול" (ביטוי גנרי, כללי) הוא יגיע אל האתר שלכם.

לשם כך, נדרשת עבודה של התאמת האתר לדרישות השונות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל – וכל אותן הפעולות שמבצעים באתר ומחוצה לו, על מנת לשפר את הדירוג והמיקום שלו בתוצאות החיפוש – נמצאות תחת התחום שנקרא SEO – קידום אורגני.

המשמעות של ראשי התיבות SEM היא Search Engine Marketing.

גוגל היא חברה חכמה. היא הבינה את הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון באפשרות לספק זירת פרסום בתשלום בשטח עמוד התוצאות שלה, והשיקה שירות בשם GOOGLE ADWORDS. השירות הזה מאפשר לבעלי עסקים באינטרנט לפרסם, בתשלום, מודעות בעמוד התוצאות של גוגל.

תחום הSEM  הוא תחום שמתמקד בניהול קמפיינים פרסומיים בתשלום בגוגל.

שני התחומים הללו בתוך קידום אתרים בגוגל חשובים ובעלי יתרונות משלהם. ההבדל המרכזי בין    SEO ל- SEM הוא אורך הטווח של ההשקעה. בקידום אורגני אמנם התוצאות מגיעות יותר לאט, אך כאשר משיגים אותן הן נשארות לטווח רחוק יחסית.

בקידום ממומן, כאשר מוסרת המודעה או הקמפיין – אין המשכיות. יחד עם זאת, תוצאות הקידום הממומן הן מהירות יותר.

לכן, בקידום אתרים פועלים לרוב בשני מישורים – על ידי שילוב בין קידום אורגני לממומן.

גם את זה לומדים בתוך קורס קידום אתרים – לאמוד את הצרכים של כל עסק, ולזהות אילו אפיקי שיווק הם המתאימים ביותר עבור אותו העסק, ובאיזה מינון.

בוגרי קורס קידום אתרים - השתלבות בתוך התעשייה

בוגרי קורס קידום אתרים יכולים להשתלב במגוון תפקידים:

איפה לומדים קידום אתרים?

ככל שתחום הקידום תופס תאוצה, נפתחים יותר קורסים לקידום אתרים בגוגל ביותר מכללות ובתי ספר. כששוקלים היכן ללמוד, כדאי מאוד לנסות לקבל תמונה רחבה ככל שניתן על כל מכללה או בית ספר לפניי שמחליטים.

רצוי לשאול בוגרים במספר מקומות שונים כיצד הם חוו את הלימודים, מה היה פחות טוב ומה היה יותר טוב, האם הם הצליחו להשתלב בקלות בעבודה לאחר סיום הקורס, והאם הם ממליצים ללמוד באותו המקום.

  • קורס שיווק באינטרנט – קידום אתרים ורשתות חברתיות ב- HackerU
  • מכללת john bryce בשיתוף עם SEO Simple
  • מכללת Digitalent
  • מכללת דעת השרון
  • מכללת נס (NESS)
  • מכללת SEO College
  • קורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – מעוף תל אביב
  • האקדמיה לשיווק April Academy
  • המכללה לניו מדיה
  • שיווק במדיה חברתית - מכללת Sumo
שתף |