ממן 11
דף הבית >> מקצועות >> מדעי החברה והמדינה >> מדעי החברה >> ממן 11
| |||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||
תקציר העבודה הגישה הפרשנית טוענת שילדים אינם חסרי אונים אלא הם מביאים איתם מטענים של ידע, רגש, ניסיון. מצפייה לצפייה, ילד צובר ידע. לכל תוכן יכולות להיות מספר צורות של הבנה. מה שמשמעותי עבור מבוגרים הוא לא בהכרח משמעותי ומרכזי עבור הילדים. ולכן בעוד הגישה המגוננת בודקת הבנה של ילדים אל מול מה שהיא מכתיבה כהבנה נכונה, בקינגהם והגישה המפרשת מעדיפים שיטת מחקר של שיחות עם הילדים וניתוחן כדי להעלות מהם את יכולת התפיסה והפרשנות המגוונת של הילדים בהתאם לנקודת המבט שלהם. כלומר, הילדים אינם מוגבלים בהבנתם את תכני הטלוויזיה, אלא שהם מבינים אותם אחרת. נקודת המבט הזו נובעת ממחקרים המתוארים מניתוח של המשמעויות שהילדים עצמם מציעים. | |||||||||||||||||||||
תוכן עניינים קטע מהעבודה : שאילה 1: חלק ב– הגישה המגוננת גישה זו מבוססת על תאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית של פיאז`ה. חשיפה לתכנים שאינם תואמים את רמת הבשלות של הפרט גם מבחינה קוגניטיבית וגם מבחינה רגשית, יכולה לפגוע בתהליך ההתפתחות הטבעית של אותם ילדים, לכן יש לגונן על הילדים בתהליך הצפייה. הגישה המגוננת אמנם שמרנית אך עדיין דומיננטית. הנחות היסוד של הגישה המגנוננת הם:. 1. לטלוויזיה יש השפעה חזקה מאד על הקהל. 2. הטלווזיה גדושה באלימות. 3. הילדים הם קהל חלש פגיע, נוח להשפעה וחסר מיומנויות קוגניטיביות שיש למבוגרים הדרושות להבנת התוכן. | |||||||||||||||||||||
עוד עבודות בנושא מדעי החברה![]() ![]() ![]() ![]() ![]() עוד עבודות במדעי החברה |

- אומנות וציור
- סקירת ספרות
- שאלונים
- אינטרט ומערכות מידע
- גאוגרפיה
- היסטוריה
- חינוך
- חשבונאות
- יהדות ודתות
- יחסים בנלאומיים
- יחסי ציבור ופרסום
- כלכלה
- מדעי החברה והמדינה
- מדעים
- מחקרי שוק
- מנהל עסקים
- משפטים
- ניהול משאבי אנוש
- סוציולוגיה
- ספרות
- פסיכולוגיה
- פילוסופיה
- עבודה סוציאלית
- קרמינולוגיה
- רפואה ופרה רפואה
- שיטות מחקר
- תיירות
- תקשורת
- תעשייה וניהול