איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

ניהול ומנהיגות

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> ניהול ומנהיגות >> ניהול ומנהיגות

מספר העבודה12062010247
שם העבודהניהול ומנהיגות
שנת פרסום2009
מוסד לימודיםמכללה למנהל
קורסניהול ומנהיגות
מספר עמודים12
מספר מילים1,700
מספר מקורות8
מחיר170 ש"ח
מילות מפתחהמודל של קווין, תאוריות בניהול ומנהיגות, אדיג'ס , גישה ההנעה של הרצברג , מנהיגות
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מבוא:
שם הארגון: ידיעות אחרונות.
ידיעות אחרונות הוא העיתון הישראלי היוצא לאור משנת 1939. העיתון נמצא בבעלות קבוצת "ידיעות אחרונות בע"מ.
מאז שנות השבעים הוא העיתון הנפוץ ביותר בישראל.
העיתון מעוצב בפורמט כזה שמאפיין את ג'אנר העיתונות הפופולארית בעולם כדי למשוך קהל קוראים גדול, הוא מאופיין בסגנון כתיבה קליל ותמציתי בעברית מדוברת ועוסק במגוון נושאים מפוליטיקה וכלכלה ועד בידור ורכילות.

מקומו של המנהל במבנה הארגוני הוא עורך אחראי (ראה מבנה ארגוני בנספח א').

כותב עבודה זו סוקר 3 תיאוריות בניהול ומנהיגות: תורת ההנעה של הרצברג, המודל של אדיג'ס, המודל של קווין.
לאחר מכן הוא מנתח ניתוח ביקורתי של המנהל הנבחר ע"פ 2 מתוך 3 התיאוריות.
מסיק מסקנה – האם סגנון המנהיגות תורם לאפקטיביות של המנהל כמנהל וכמנהיג.
לבסוף ממליץ המלצה – כיצד ניתן לחזק את אפקטיביות המנהיגות של המנהל על פי התיאוריות שהוצגו.



קטע מהעבודה :
סקירת תיאוריות בניהול ומנהיגות:
גישת ההנעה על-פי הרצברג:
" גישתו של הרצברג העוסקת בהנעה בעבודה, מוכרת במיוחד באבחון שבין גורמים מוטיבציוניים לבין גורמים היגייניים. הרצברג מצא כי גורמים מסוימים עושים את האדם מרוצה בעוד שגורמים אחרים מעוררים אי שביעות רצון ". (אורנר, 1993, עמ' 20)
הרצברג חילק את הגורמים המשפיעים על התנהגות האדם בעבודה לשתי מערכות:
תיאורית הגורמים של הרצברג משפיעה בכל הקשור להנעת עובדים במספר היבטים:
 הגדרה ברורה של התפקיד, הגברת תחושת הביטחון העצמי של העובד ומניעת חוסר הוודאות.
 הרחבת סמכויות העובד בתהליך קבלת ההחלטות גורמת לעליית תחושת השייכות ומסייעת להעלאת המוטיבציה של העובד בעבודה.
 פרסום הישגי העובד בארגון מהווה גורם מוטיבציוני.
לפי בר חיים (1988) תרומתה של תורת שני הגורמים היא, למעשה בסיווג תגמולים/תמריצים רלוונטיים לכל סוג של צרכים. הרצברג העלה על סדר היום את איכות העבודה ותכניה כגורם מניע הראוי להתייחסות מעשית, מבלי לגרוע מחשיבותם של השכר ותנאי העבודה.

המודל של אדיג'ס:
המודל של אדיג'ס (1991) מבחין ב- 4 סגנונות ניהול:
1. המשימתי (P)- המנהל שיודע לדחוף, ליישם, לבצע ולממש רעיונות.
2. המנהלתי (A)- המנהל המתרכז בשמירה על נהלים, בשמירה על סדר, בארגון ובשמירה על כללים.
3. היזם (E)- המנהל היוזם רעיונות, היצירתי, בעל הדמיון והחדשן.
4. המתכלל (I)- המחבר בין אנשים, המגבש הסכמות, המחפש פשרות, המחבר אנשים יחד.
תוכן עניינים
מבוא - 1
סקירת תיאוריות בניהול ומנהיגות: - 2
המודל של אדיג'ס: - 3
המודל של קווין: - 4
ניתוח ביקורתי:
מסקנה:
המלצות
סיכום
בבליוגרפיה


עוד עבודות בנושא ניהול ומנהיגות
עתודה ניהולית בXX כמערכת ניהולית לשימור עובדים
ניהול ומנהיגות
ניתוח דמותו של גק וולש כמנהיג
השפעת מנהיגות על הישגים ומוטיבציה
הנהלת הארגון ושינוי ארגוני בזק
עוד עבודות בניהול ומנהיגות
שתף |