איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

ניתוח שוק הקוסמטיקה תוך התמקדות על לוריאל בניסיון להכניס לשוק מוצרי טיפוח לגבר

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> שיווק >> ניתוח שוק הקוסמטיקה תוך התמקדות על לוריאל בניסיון להכניס לשוק מוצרי טיפוח לגבר

מספר העבודה130220122427
שם העבודהניתוח שוק הקוסמטיקה תוך התמקדות על לוריאל בניסיון להכניס לשוק מוצרי טיפוח לגבר
שנת פרסום2011
מוסד לימודיםאוניברסיטת תל אביב
קורסשיווק עסקי
מספר עמודים30
מספר מילים5,950
מספר מקורות15
מחיר300 ש"ח
מילות מפתחניתוח פנימי של החברה, Company Analysis,כוח הספקים ,איפיון הלקוחות - גודל המיקוח של הקונים
תיאור העבודה
ניתוח השוק כולל גרפים ומחקרון קטן בקרב גברים ישראלים
העבודה מגיעה עם שאלון המחקר!!!
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
חלק א'- ניתוח שוק
רקע היסטורי
בתחילת המאה העשרים נוסדו חברות הקוסמטיקה הגדולות בעולם, חברות כגון אליזבת ארדן, הלנה רובינשטיין ומקס פקטור, נוסדו בשנות העשרים של המאה ה-20. לאחר מלחמת העולם השנייה נוסדה חברת אסתי לאודר. אך, החברה הגדולה והוותיקה ביותר שנוסדה בשנת 1909 היא חברת לוראיל שהוקמה על ידי יוג'ין שילר, תחת השם "החברה הצרפתית לצבע שיער בלתי-מזיק" (http://www.acosmetics.info/03a.php ). בנוסף לחברות המתמחות בקוסמטיקה פרסלנס, תכשירי הקוסמטיקה מיוצרים גם על ידי חברות לייצור מוצרי ניקיון ( שמפו,סבון ועוד). כיום לוריאל היא קונצרן הקוסמטיקה מס´ אחד בעולם והיא מחזיקה ב-25 מותגים בינלאומיים ובניהם: לנקום, לוריאל פריז, גרנייה, ביותרם, מייבלין ניו-יורק, הלנה רובינשטיין, ג´ורג´יו ארמני בישום, קרסטס, וישי, דיזל בישום ועוד ( 2009, L'Oreal S.A).
שוק הקוסמטיקה
על פי נתוני חברת המחקר יורו מוניטור, שוק הקוסמטיקה בעולם מוערך בכ- 276 מילארד דולר בשנת 2009, עלייה של כ- 3.5% משנת 2008 והערכות הן כי שוק זה ימשיך לגדול בקצב של כ- 3.5% בשנה, גם בעתיד (www.euromonitor.com). על פי ניתוח שנערך בידי המחלקה הכלכלית של מכון היצוא, קטגוריות הקוסמטיקה שמציגות צמיחה הן בין היתר, מוצרי קוסמטיקה לגבר. סקר שערכה בזמנו חברת שסטוביץ, עם השקת מוצרי איפור לגבר של ז'אן פול גוטייה, גילה כי 28% מהגברים שואלים תכשירי טיפוח מבנות הזוג שלהם; 52% משתמשים בקרם לחות ו-36% מהגברים הצהירו כי הם רואים שימוש בתכשירי טיפוח ויופי ולבוש אופנתי. למרות הצמיחה, שוק הטיפוח לגברים עדיין בחיתוליו בישראל. לדברי גילי בן חור, מנהלת שיווק חטיבת מוצרי היוקרה בלוריאל ישראל (משווקת לנקום, ביות'רם, ארמאני, קשארל, הלנה רובינשטיין, דיזל רלף לורן ועוד), הטיפוח הגברי מהווה 1% בלבד משוק הטיפוח הסלקטיווי (קוסמטיקת יוקרה) שמגלגל 145 מיליון שקל בשנה (http://www.ynet.co.il).
מטמופורזה של הלקוח/ הגבר הישראלי
הגבר הישראלי קשור לגבריות שלו דרך מונחים מיליטריסטיים, בגיל צעיר מאוד עובר הגבר הישראלי תהליך של 'חיברות מיליטריסטית' שמשפעיה ומעצבת את דמותו, אופיו ודרך הבחירה שלו. הגבר הישראלי לעומת הגבר האירופאי, חי במלחמה מתמדת מעצם אופייה של המדינה ומצבה הביטחוני. הגבר הישראלי, הלוחם והמחוספס נוצר מהאתוס הציוני ישראלי ומיקומו המשמעותי של הצבא בהוויה הישראלית חרת את הנורמה של הגבר הקשוח (ששון-לוי ולוי,2005). היחלשותו של האתוס הציוני וכניסת המערב לתרבות הישראלית, שינו גם את הגבר הישראלי ואת התייחסותו לאסתטיקה ולטיפוח. הגבר המאובק, עם זיפי הזקן שמשתמש בשמן מוסכים על מנת לנקות את ידיו מגריז הטנקים, החליף את מקומו עם הגבר ה'מטרוסקסואל' , המטופח, שמורח קרם ידיים ומתלבש על פי צו האופנה.
השינוי בדמותו של הגבר אינה תופעה שמיוחסת לישראל בלבד, חוקרים בבריטניה ובארה"ב, שערכו לקראת שנת 2005 מחקר על התנהגויות יומיומיות של בני-האדם בעולם המערבי (סקר דאטה מוניטור http://www.datamonitor.com,), גילו כי הגברים של ימינו נעשים "נשיים" יותר ויותר: הם ממלאים תפקידי הורות שלא מילאו בעבר, מודעים יותר לאופנות בביגוד, משתמשים בתכשיטים ובקישוטים ועוברים טיפולים קוסמטיים וניתוחים פלסטיים שונים. .
בשנים האחרונות שוק הקוסמטיקה החל לפנות גם אל הגברים שנתגלו כפלח שוק בעל פוטנציאל צמיחה גבוה. מסקירת שוק שערכה חברת CIA (קרדיט אינפורמיישן אסוסייאשן) מקבוצת גאון שוקי הון, עולה גידול של כ-20% במכירת מוצרי טיפוח לגברים. עם זאת, כנראה שהגבר הישראלי עדיין לא בשל מספיק בשביל לעמוד מול דוכן הקרמים ולרכוש בעצמו, שכן נתוני הסקר מלמדים כי 80% ממוצרי הטיפוח לגבר הם מתנה מבת הזוג. חברת סופרפארם מדווחת בשנת 2008 כי מכירות מוצרי טיפוח לגבר ברשת בלבד מסתכמות ב-7.5 מליון שקל בשנה - 5% מכלל מכירות מוצרי הטיפוח ברשת.במאקרו, שוק מוצרי הטיפוח לגברים בארץ מגלגל כ-35 מיליון דולר, המהווים כ-20% משוק הטיפוח בכלל. החברות לנקום וגרלן היו הראשונות בעולם להשיק קווי ייצור לגבר. אחריהן באו מעצבי אופנה כמו ז'אן-פול גוטייה, איסי מיאקי וקלווין קליין ועוד.
תוכן עניינים
חלק א'- ניתוח שוק 2
רקע היסטורי 2
שוק הקוסמטיקה 2
מטמופורזה של הלקוח/ הגבר הישראלי 2
ניתוח מאקרו של שוק הקוסמטיקה בישראל (PEST ) 3
מסקנות מניתוח PEST 6
ניתוח מיקרו של שוק הקוסמטיקה לגבר - מודל 5 הכוחות של פורטר 7
1. עוצמת התחרות בשוק 7
2. חסמי כניסה 7
3. איפיון הלקוחות - גודל המיקוח של הקונים 8
מתודולוגיה 8
שיטת ומערך המחקר 8
כלי המחקר 9
שיטת הניתוח 9
ממצאים לדמותו של הלקוח בשוק מוצרי טיפוח לגבר 10
מוכנות הלקוח למוצרי קוסמטיקה לגבר 13
4. מוצרים תחליפים 15
5. כוח הספקים 15
חברת לוריאל 16
ניתוח פנימי של החברה-Company Analysis)) 16
המותג - DIESEL 17
SWOT לטיפוח הגברי בדיזל 18
תדמית ומיצוב 20
רשימה בבליוגרפית 21
נספחים 22
1. השאלון 22

עוד עבודות בנושא שיווק
השפעת צבע בשיווק
הקשר בין שביעות הרצון מאיכות השירות ונכסיות מותג לבין נאמנות בקרב לקוחות בנק מרכנתיל דיסקונט
קאסטרו אופנה - קמעונאות שיווק ואסטרטגיה
סקירת ספרות שיווק
הקשר בין תמהיל השיווק ונכסיות המותג לבין כוונות הרכישה של לקוחות פארק המים נווה אביב
עוד עבודות בשיווק
שתף |