איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

יזמות חדשנות ויצירתיות - חברת שטראוס עלית

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> יזמות >> יזמות חדשנות ויצירתיות - חברת שטראוס עלית

מספר העבודה1505201013
שם העבודהיזמות חדשנות ויצירתיות - חברת שטראוס עלית
שנת פרסום2007
מוסד לימודיםלא צויין
קורסניהול יזמות וחדשנות
מספר עמודים14
מספר מילים3,670
מספר מקורות13
מחיר230 ש"ח
מילות מפתחחדשנות , יזמות , שטראוס עלית , יצירתיות .
תיאור העבודה
תואר שני ,
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

קטע מהעבודה :
תיאור המצב הקיים וזיהוי הבעיה

חדשנות היא מכשיר מיוחד בו משתמשים היזמים כדרך לשינוי או ליצירת מוצר שונה (Drucker, 1999). החדשנות היא שמבדילה את הארגון מארגונים שדומים לו, והיא זו שתורמת לפיתוח העסקי ולהגדלת הרווחים (Bhakara, 2004).

שטראוס-עלית נמצאת בשוק תחרותי מאוד, הלוא הוא שוק המזון. בשוק המזון בישראל קיימת תחרות עזה מאוד, בין חברות גדולות, בינוניות וקטנות כאחד, כאשר כולן מתחרות על אותו פלח השוק. שטראוס-עלית, מתמקדת בתחומים רבים בענף המזון, וכל אחת מהווה מותג חזק בשוק המזון בישראל.
מומחים בענף המזון סבורים, כי רשתות המזון של המאה ה-21 הן תוצר של הבנת השינויים המתרחשים סביבנו ואצלנו הצרכנים. השוק של היום וגם הקמעונאים והספקים מתמקדים כיום בפיתוח מוצרים דלי קלוריות,דלי שומן בכלל ושומן מוקשה בפרט, עשירים בסיבים, מופחתי סוכר ומלח. בחודשים האחרונים ראינו, כאן בארץ, השקת גלידות מיוחדות (טופוטי, נסטלה), השקת מרגרינה ללא חומצות שומן מסוג טרנס (עץ הזית), שמן מועשר בפיטוסטרולים (עץ הזית), הורדת אחוזי שומן במוצרים עתירי קלוריות כמו מיונז (אסם, תלמה), בורקס (מעדנות), גבינות פרימיום דלות שומן (חצי אחוז) של משק צוריאל, תירס LIGHT ללא חומרים משמרים בפיתוח חדשני של יכין, פיצה דלת קלוריות (שלושת האופים) ורטבים לסלט (אוליביה) חדשנות בריאותית במשקאות (פרימור), ואפילו בממרחי דבש (יד מרדכי), וסיבים תזונתיים המוספים למוצרים רבים ולא רק למוצרי דגנים כמו לחם ודגני בוקר.

אין ספק כי צומת הדרכים של בריאות ונוחות מציע אפשריות מצוינות לפיתוח עבור חברות המזון. לכן המפתח להצלחה של הקמעונאים ושל היצרנים בשנים הבאות טמון בראש ובראשונה ביכולתם של רשתות השיווק וספקים להשתלב בתהליך הדרגתי ומתמשך שמטרתו להתאים את התפתחות הקמעונאות למגמות העולמיות.

אין זאת אומרת כי המותגים הוותיקים אשר כבר התבססו במודעות הציבור והם משויכים אסוציאטיבית לרגשות וערכים מסוימים אינם מהווים נכס לקמעונאים, אבל כיום מסתכלים הרבה יותר על נכסיות הלקוח. נכסיות הלקוח דורשת מהקמעונאים עבודה שונה לגמרי.
היא דורשת, באופן מתמיד, אספקה של מוצרים ושירותים שעולים על ציפיותיו. שמירה על נכסיות הלקוח, או יותר נכון לגרום לכך שהלקוח יהיה לקוח לתמיד, מצריכה חדשנות מתמדת על המדף. לקוחות נלהבים מראים מחויבות עמוקה לספק. מחויבות מורגשת, ארוכת טווח המניעה את הלקוח לפעולה. לרוב מתלווה לזה תחושת הזדהות עם העסק הקמעונאי, עובדיו ומוצריו. כתוצאה מכך, לקוחות נלהבים מוכנים לסלוח לספק על טעויות מזדמנות. כאשר הביצוע של החברה עומד בציפיות הלקוח, הוא מרוצה. כאשר הוא עולה עליהן בקביעות, אנחנו מקבלים לקוח נלהב (אלרם וחגי, 2006).

אם כן, שטראוס-עלית נמצאת בצומת דרכים בה עליה להחליט ולנקוט באסטרטגיה שיווקית נכונה, אשר תתאים את עצמה למגמת הבריאות והנוחות ההולכת ומתפתחת.

תוכן עניינים


1. מבוא....................................................................... 1-2
2. תיאור המצב הקיים וזיהוי הבעיה.................................. 3-4
3. חזון החדשנות בשטראוס-עלית..................................... 4
4. הפיכת הארגון לחדשני על ידי טכניקות לחדשנות ויצירתיות 5
4.1 חדשנות שיטתית.................................................... 5-6
4.2 תהליך החדשנות ומחויבות אליו................................ 6-7
4.3 חדשנות ערך......................................................... 7-8
4.4 רב-רעיון.............................................................. 8
4.5 שרשרת היוזמה..................................................... 9
4.6 חדשנות ויצירתיות לדוגמה בשטראוס-עלית................ 9-11
5. לו"ז להפיכת הארגון לחדשני ויצירתי............................. 11
6. סיכום ומסקנות.......................................................... 12-13





רשימת תרשימים:

1 – חדשנות שיטתית ..... 5
2 – שרשרת היוזמה ....... 9
3 – גבולות החדשנות ..... 11
עוד עבודות בנושא יזמות
יזמות - טוק טוק
תהליך יזמות עסקית בחברת ASD חדירה לענף האינטרנט
מצגת ביזמות - עט עם זיכרון פנימי לסטודנט
תוכנית עיסקית - יזמות
יזמות בתחום האחסון האוטומטי
עוד עבודות ביזמות
שתף |