השפעת התנהגות אזרחית ארגונית- OCB - בארגון על לחץ בקרב המורים בבית הספר
דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> לחץ ושחיקה בחינוך >> השפעת התנהגות אזרחית ארגונית- OCB - בארגון על לחץ בקרב המורים בבית הספר
| תיאור העבודה מטרת עבודה זו היא לבחון את השפעתה של התנהגות אזרחית בארגון בקרב מורים ואם יש קשר בין התנהגות זו לבין לחץ נפשי או פיזי בקרב מורים המבצעים אותה. הייחודיות - מצביעה על אפשרות של תוצאות שליליות מביצוע של התנהגות אזרחית ארגונית, שלא נחקרו בצורה מקיפה בארגונים . | ||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||
תקציר העבודה נסיבות של שינוי תמידי הפכו להיות מרכיבים חיוניים בארגון, כך שארגונים תלויים יותר ביחידים אשר יהיו מוכנים לתרום לשינוי, ללא קשר לדרישות התפקיד הפורמאליות. התנהגויות שהן מעבר לציפיות, אבל חשובות וקריטיות להישרדות הארגון, מוגדרות כהתנהגויות אזרחיות ארגוניות Organhizational Citizenship Behavior)), אשר יוגדרו להלן, OCB. התנהגות אזרחית בארגון מבטאת את תרומתו של עובד לארגון מעבר לרמה אליה הוא מחויב. דהיינו, זוהי התנהגות מעבר לתפקיד, אשר אינה מוכרת על ידי מערכת התגמולים הפורמאלית בארגון, אך הארגון זקוק לה כדי לתפקד ביעילות ובתכליתיות. חשיבותה של התנהגות אזרחית בארגון הינה בכך שהיא מבטאת תרומה ספונטאנית של עובדים בסביבת העבודה, מבלי לדרוש תגמולים ישירים בתמורה. האם יש קשר בין OCB לבין לחץ (Stress)? לחץ (Stress) מוגדר כמצב בו אדם מרגיש שהדרישות עימן עליו להתמודד הן מעבר למשאבים (נפשיים או פיזיים), שבאפשרותו לגייס. בעוד שהתנהגות אזרחית בארגון מייעלת ביצועים, ללחץ עלולות להיות השפעות שליליות. לרוב, הביצוע במצבי לחץ מוסבר בצורת פעמון. כאשר אדם אינו נתון ללחץ או נתון להרבה מאוד לחץ, התפקוד שלו מאוד ירוד, ולעומת זאת, יש נקודה טובה באמצע, שבה התפקוד משתפר. | |||||||||||||||||||||
תוכן עניינים תוכן עניינים 1. מבוא.............................................................................................................................3 2. לחץ (Stress)...................................................................................................................5 2.1 לחץ בקרב המורים.....................................................................................................6 3. התנהגות אזרחית ארגונית (OCB)....................................................................................8 3.1 התנהגות אזרחית ארגונית בבית הספר.......................................................................10 4. הקשר בין לחץ לבין התנהגות אזרחית ארגונית בקרב מורים..............................................12 5. המודל התיאורטי..........................................................................................................13 6. השערת המחקר.............................................................................................................14 7. סיכום..........................................................................................................................15 ביבליוגרפיה.....................................................................................................................16 | |||||||||||||||||||||
עוד עבודות בנושא לחץ ושחיקה בחינוך![]() ![]() ![]() ![]() עוד עבודות בלחץ ושחיקה בחינוך |

- אומנות וציור
- סקירת ספרות
- שאלונים
- אינטרט ומערכות מידע
- גאוגרפיה
- היסטוריה
- חינוך
- חשבונאות
- יהדות ודתות
- יחסים בנלאומיים
- יחסי ציבור ופרסום
- כלכלה
- מדעי החברה והמדינה
- מדעים
- מחקרי שוק
- מנהל עסקים
- משפטים
- ניהול משאבי אנוש
- סוציולוגיה
- ספרות
- פסיכולוגיה
- פילוסופיה
- עבודה סוציאלית
- קרמינולוגיה
- רפואה ופרה רפואה
- שיטות מחקר
- תיירות
- תקשורת
- תעשייה וניהול