איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

עבודת סמינריון בשיווק בנלאומי - רשת מקדונלדס

דף הבית >> מקצועות >> יחסים בנלאומיים >> עסקים בנלאומיים >> עבודת סמינריון בשיווק בנלאומי - רשת מקדונלדס

מספר העבודה16082010828
שם העבודהעבודת סמינריון בשיווק בנלאומי - רשת מקדונלדס
שנת פרסום2008
מוסד לימודיםהאוניברסיטה הפתוחה
קורסמנהל עסקים
מספר עמודים21
מספר מילים4,840
מספר מקורות8
מחיר180 ש"ח
מילות מפתחמקדונלדס,SWOT, קימונעות, שיווק בנלאומי
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מקדונלד'ס פועלת ב-120 מדינות עם 130,000 סניפים כאשר 13,000 סניפים מצויים באר"הב. זוהי רשת המסעדות הגדולה ביותר בעולם ובארץ. הנהלת מקדונלד'ס העולמית גאה להיות מחויבת לכוח אדם שהנו רבגוני ביותר בעקבות הפעילות במגוון רחב ביותר של מדינות.הנהלה זו מאמינה בפיתוח ושימור כוח אדם רבגוני שיחזק את המערכת העסקית של מקדונלד'ס. הרבגוניות במקדונלד'ס הנה מובנת ,מזוהה ומוקירה את ההבדלים שעושים כל אדם כמיוחד. מה שמביא את הנהלת מקדונלד'ס העולמית לממש גישה זו הנה ההקפדה על כך שבכל מדינה בה היא פועלת יש מחויבות לזיהוי והערכת הכישורים , הביצועים בעבודה של העובדים והערכת התרומה שבאה מאנשים עם רקע וגישות שונות.
בכדי לממש הסכמיי זכיינות יעילים ביותר ההנהלה הראשית של מקדונלד'ס מקפידה על הצעדים הבאים:
1) חיפוש קפדני של אנשים מוכשרים בכדי להצטרף למערך הבעלות של החברה.
2) חיפוש של יחידים שהנם בעלי ניסיון עסקי רב שניהלו בהצלחה או שבבעלותם יחידות עסקיות רבגוניות ויש להם מקורות פיננסים משמעותיים.
את הזיכיון לפתוח מקדונלד'ס בישראל קיבל עומרי פדן,היום יו"ר ומנ"כל החברה.
הוא הזכיין היחיד בארץ וכל 111 הסניפים מנוהלים תחת זיכיון זה. סניפי מקדונלד'ס פזורים בכל רחבי הארץ מגן הצפון שעל הדן ועד אילת שבדרום. מנ"כל החברה בארץ מחויב לשים דגש על הגישה העסקית הנ"ל ובאם כך לא יעשה אז הוא יאבד את הזכינות שלו לפעילות בארץ עבור דמות יותר לויאלית ואיכותית.
מימון הקמת הרשת בארץ התבסס על הון עצמי של עומרי פדן וחברת "אשטרום" ובפועל אין החברה סחירה בבורסה.
בכדי לקבל זיכיון יש לעמוד בדרישות הבאות של "מקדונלדס" העולמי:
• מקבל הזיכיון חייב להיות האיש שיפעיל את העסק.
• בעל העסק יהיה בעל הון חוזר של 1.5 מליון דולר.
• גילו של בעל העסק מחויב להיות עד 45.
• השמת שנת לימודים באוניברסיטת "מקדונלדס".
חברת "מקדונלדס" ישראל מחזיקה בכ-40% מנתח השוק של רשתות מזון מהיר המבורגר בישראל.כל הסניפים מוקמים ע"י החברה ובמימונה.
מספר העובדים בכל סניף מבוסס על התאמה לגודלו, ולעומס הפעילות השוטפת שבו.
בכל סניף עובדים בעלי התפקידים הבאים במשמרת: מנהל, קופאי ,עובד מטבח ועובד ניקיון.
מנהליי הסניפים הינם שכירים המועסקים בחוזה אישי.
בפועל, ישנם 3 מנהלי אזורים (צפון, מרכז, דרום ) כאשר לכל מנהל אזור כפופים 2 סופרוויזרים ועל כל 2-3סניפים אחראי מנהל.
ב-14/10/93 נפתחה המסעדה הראשונה של הרשת בקניון איילון שברמת-גן. כ-2,000,000 הושקעו בבנייה ובעיצוב של סניף זה המשתרע על פני 1000 מ"ר עם 450 מקומות ישיבה.
מקדונלד'ס חפצה להגיע למקסימום נתח שוק וזאת נעשה על-ידי פתיחה של מסעדה כשרה בקניון "הראל" בכדי להביא גם את פלח השוק המסורתי-דתי להיות חלק ממאגר הלקוחות הקיים של רשת מסעדות מזון מהיר מקדונלד'ס.
הפתיחה של הסניף הכשר בקניון "הראל" זכה לסיקור בכל רשתות הטלוויזיה האמריקאיות, והסיבה לריגוש הבינלאומי היה מוטיב הכשרות.
הסניף בקניון "הראל" היה הראשון בעולם כולו שבו מקדונלד'ס מגישה בשר כשר ומפרידה בין בשר לחלב, ולכן התפריט של הסניף אינו כולל מילקשייק וכמובן צ'יזבורגר.
מעבר לכך, הרשת מרחיבה את מוצריה ופיתחה את בורגר מק רויאל בהתאמה לגודל ולטעם של הצרכן הישראלי.
החברה הקימה סניפים במקומות מרכזיים בערים וקניונים שונים בכדי להפיץ את מוצריה בצורה אינטנסיבית.


פרק 2- נתונים בסיסיים: פעילות, קווי מוצרים , מבנה ארגוני וכ"ו.
מסעדת מקדונלד'ס מיישמת פעילות של קידום מכירות שבאה לידי ביטוי בצעדים הבאים:

• העברת מסר בעל ערך מוסף גבוה בעיתונות הכתובה ובאינטרנט וגם פרסומות בבתי הקולנוע , בעיתונות הכתובה ובאינטרנט.
• הטבות מיוחדות לסטודנטים בעת הזמנה של ארוחה מלאה.
• ארגון מסיבות יום הולדת לילדים כאשר מתנות מוענקות הן לבעל השמחה והן לאורחים
וזאת כאשר באירוע יש התחייבות להזמנת 15 ארוחות לפחות .
כל הבשרים המוגשים במסעדות שבישראל הנם כשרים באופן מלא. מקדונלד'ס מתפעלת מסעדות כשרות ולא כשרות. הבשרים הרלוונטים שמוגשים הנם מבחר המבורגרים שונים ובנוסף נתחי דג ועוף שמהווים כמנה עיקרית ומעבר לכך מוצע צ'יפס כמנה נלווית ושתייה קלה מגוונת.
קו המוצרים של מקדונלד'ס הנו ארוך.
הידע בחברת מקדונלד'ס נרכש דרך האוניברסיטה הממוקמת בהוק ברוק אילינויס שבאר"הב. באוניברסיטה זו לומדים העובדים בדרג הניהולי שבסניפים. כיום יותר מ-65,000 סיימו בהצלחה לימודים אלו.
תוכן עניינים
פרק 1- הצגת הרשת 2- 1

פרק 2- נתונים בסיסיים 3-4

פרק 3- קונספט קמעונאי 5

פרק 4- אסטרטגיית החדירה 6

פרק 5- עבודה מול ספקים ולקוחות 7

פרק 6- תמהיל השיווק 8

פרק 7- מיקום הסניפים בארץ 9

פרק 8- הסיבות להצלחה 10-11

פרק 9-האסטרטגיה השיווקית יעדיי החברה וחלופות אסטרטגיות 12-13

פרק 10- גורמים חיצוניים: מאקרו 14-17

פרק 11- נקודות חוזק, חולשה, הזדמנויות ואיומים (מודל 18-19

עוד עבודות בנושא עסקים בנלאומיים
פרה סמינריון- הקשר בין התרבות הארגונית לבין קבלת החלטות בחברות בינלאומיות- ציון 100
יחסים בנלאומיים בין ישראל אנגליה וסינגפור
מחברת כיתה בשיעור גלובליזציה
ניהול בנלאומי - קנדה ושוויץ
ישראל ויון
עוד עבודות בעסקים בנלאומיים
שתף |