איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

סוגים וגורמים לתוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> אלימות ומצוקה >> סוגים וגורמים לתוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך

מספר העבודה16092010950
שם העבודהסוגים וגורמים לתוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך
שנת פרסום2010
מוסד לימודיםלא צויין
קורססמינריון בחינוך
מספר עמודים31
מספר מקורות23
מחיר200 ש"ח
מילות מפתחתוקפנות, אלימות, ילדים, למידה חברתית, נדורה
תיאור העבודה

העבודה הינה סמינריון בחינוך הציון שהתקבל עד העבודה הוא 94

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

המחקר יתמקד בשאלות: 1. מהם סוגי התוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך? 2. מהם המאפיינים של סוגי התוקפנות השונים בגיל הרך? תופעת התוקפנות קיימת, לצערנו, וגוברת עם השנים. מאז ומתמיד מחקרים דנים בתופעה ומנסים למצוא פתרונות להפחיתה ולבטלה. תוקפנות היא תגובה טיפוסית לכעס. יש המאמינים שתוקפנות היא דחף מלידה כדחף היצר המיני, ואחרים חושבים שזהו האופן בו אנו מגיבים על תסכול, אכזבות ופחד. פסיכולוגים מרבים לחקור את תופעת התוקפנות מכיוון שישנן שתי תיאוריות מרכזיות וחשובות ושתיהן יוצאות מהנחות שונות: התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד רואה בתוקפנות דחף, ותיאוריית הלמידה החברתית של בנדורה רואה בתוקפנות תגובה נלמדת על התנהגות חברתית. כפי שציינו ישנן שתי דעות חלוקות לגבי הגדרת תוקפנות: הדעה הראשונה לקוחה מתוך התיאוריה הפסיכואנליטית , שמסבירה תוקפנות כדחף המתעורר עקב תסכול. כמו כן, התוקפנות מבוססת על יצר המוות, שכיוונו יכול להיות או כלפי פנים, כהתנהגות של הרס עצמי, או כלפי חוץ כתוקפנות. הטענה שתוקפנות היא יצר פירושה, שאנשים תוקפנים על מנת לתת ביטוי לתשוקה שהינה טבועה בהם מלידה: המטרה הסופית של התוקפנות איננה הרחקת הגורם המדכא אלא תוקפנות לשמה. הדעה השנייה החלוקה לה לקוחה מתיאורית הלמידה החברתית שמסבירה תוקפנות כתגובה נלמדת, ומציינת שהגבות תוקפניות יכולות להילמד באמצעות חיקוי ולהתגבר בתדירות, כאשר הן מחוזקות לחיוב. במהלך העבודה נציג מגוון הגדרות לתוקפנות, לאחר מכן אציג סוגים וסיבות לתוקפנות. כמו כן, נסביר על התיאוריות השונות בנושא תוקפנות. מחקר זה עוסק בתופעת התוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך ולכן הוא יתבסס על תצפיות ושאלון שהועבר לילדי כיתות א- ב בבית ספר יסודי. לסיום נציג בטבלה את ממצאי התצפיות, בגרף את ממצאי השאלון ונסיק מסקנות מהנתונים.

תוכן עניינים

ראש פרק עמוד רשימת תרשימים ----- הקדמה אישית ----- תקציר א מבוא הגדרות תוקפנות 1 סיבות לתוקפנות 2 סוגי תוקפנות 2-3 גורמים לגילויי תוקפנות אצל ילדים 3-5 תיאוריות בנושא תוקפנות התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד 5-8 תיאוריית התסכול- תוקפנות 8-10 תיאוריית הלמידה חברתית של בנדורה 11-13 שאלות המחקר 14 השערת המחקר 14 שיטה שיטת המחקר 15 אוכלוסיית המחקר 15 הליך המחקר 15 מגבלות המחקר 16 כלי המחקר 16-17 ממצאים דיון ומסקנות 18-24 נספחים נספח א- שאלון 25 נספח ב- ניתוח תצפיות 26-29 ביבליוגרפיה 30-31

עוד עבודות בנושא אלימות ומצוקה
התייחסות לבני נוער במצוקה לפי מוצא עדתי
התנגדות נשים דרוזיות לאלימות
נוער מנותק- מוצא רוסי ואתיופי
בחינת הקשר בין סביבה לימודית לבין רמת אלימות בבתי הספר הממלכתיים דתיים
החינוך הגופני כאמצעי אסטרטגי בכדי לסייע בקרב הילדים והנוער להפנים ערכי התנהגות טהורים
עוד עבודות באלימות ומצוקה
שתף |