סוגים וגורמים לתוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך
דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> אלימות ומצוקה >> סוגים וגורמים לתוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך
| תיאור העבודה העבודה הינה סמינריון בחינוך הציון שהתקבל עד העבודה הוא 94 | ||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||
תקציר העבודה המחקר יתמקד בשאלות: 1. מהם סוגי התוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך? 2. מהם המאפיינים של סוגי התוקפנות השונים בגיל הרך? תופעת התוקפנות קיימת, לצערנו, וגוברת עם השנים. מאז ומתמיד מחקרים דנים בתופעה ומנסים למצוא פתרונות להפחיתה ולבטלה. תוקפנות היא תגובה טיפוסית לכעס. יש המאמינים שתוקפנות היא דחף מלידה כדחף היצר המיני, ואחרים חושבים שזהו האופן בו אנו מגיבים על תסכול, אכזבות ופחד. פסיכולוגים מרבים לחקור את תופעת התוקפנות מכיוון שישנן שתי תיאוריות מרכזיות וחשובות ושתיהן יוצאות מהנחות שונות: התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד רואה בתוקפנות דחף, ותיאוריית הלמידה החברתית של בנדורה רואה בתוקפנות תגובה נלמדת על התנהגות חברתית. כפי שציינו ישנן שתי דעות חלוקות לגבי הגדרת תוקפנות: הדעה הראשונה לקוחה מתוך התיאוריה הפסיכואנליטית , שמסבירה תוקפנות כדחף המתעורר עקב תסכול. כמו כן, התוקפנות מבוססת על יצר המוות, שכיוונו יכול להיות או כלפי פנים, כהתנהגות של הרס עצמי, או כלפי חוץ כתוקפנות. הטענה שתוקפנות היא יצר פירושה, שאנשים תוקפנים על מנת לתת ביטוי לתשוקה שהינה טבועה בהם מלידה: המטרה הסופית של התוקפנות איננה הרחקת הגורם המדכא אלא תוקפנות לשמה. הדעה השנייה החלוקה לה לקוחה מתיאורית הלמידה החברתית שמסבירה תוקפנות כתגובה נלמדת, ומציינת שהגבות תוקפניות יכולות להילמד באמצעות חיקוי ולהתגבר בתדירות, כאשר הן מחוזקות לחיוב. במהלך העבודה נציג מגוון הגדרות לתוקפנות, לאחר מכן אציג סוגים וסיבות לתוקפנות. כמו כן, נסביר על התיאוריות השונות בנושא תוקפנות. מחקר זה עוסק בתופעת התוקפנות בקרב ילדי הגיל הרך ולכן הוא יתבסס על תצפיות ושאלון שהועבר לילדי כיתות א- ב בבית ספר יסודי. לסיום נציג בטבלה את ממצאי התצפיות, בגרף את ממצאי השאלון ונסיק מסקנות מהנתונים. | |||||||||||||||||||
תוכן עניינים ראש פרק עמוד רשימת תרשימים ----- הקדמה אישית ----- תקציר א מבוא הגדרות תוקפנות 1 סיבות לתוקפנות 2 סוגי תוקפנות 2-3 גורמים לגילויי תוקפנות אצל ילדים 3-5 תיאוריות בנושא תוקפנות התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד 5-8 תיאוריית התסכול- תוקפנות 8-10 תיאוריית הלמידה חברתית של בנדורה 11-13 שאלות המחקר 14 השערת המחקר 14 שיטה שיטת המחקר 15 אוכלוסיית המחקר 15 הליך המחקר 15 מגבלות המחקר 16 כלי המחקר 16-17 ממצאים דיון ומסקנות 18-24 נספחים נספח א- שאלון 25 נספח ב- ניתוח תצפיות 26-29 ביבליוגרפיה 30-31 | |||||||||||||||||||
עוד עבודות בנושא אלימות ומצוקה![]() ![]() ![]() ![]() ![]() עוד עבודות באלימות ומצוקה |

- אומנות וציור
- סקירת ספרות
- שאלונים
- אינטרט ומערכות מידע
- גאוגרפיה
- היסטוריה
- חינוך
- חשבונאות
- יהדות ודתות
- יחסים בנלאומיים
- יחסי ציבור ופרסום
- כלכלה
- מדעי החברה והמדינה
- מדעים
- מחקרי שוק
- מנהל עסקים
- משפטים
- ניהול משאבי אנוש
- סוציולוגיה
- ספרות
- פסיכולוגיה
- פילוסופיה
- עבודה סוציאלית
- קרמינולוגיה
- רפואה ופרה רפואה
- שיטות מחקר
- תיירות
- תקשורת
- תעשייה וניהול