איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

פרוייקט גמר - חברת מגער מחקר שוק

דף הבית >> מקצועות >> מחקרי שוק >> מחקרי שוק- פרוייקטים >> פרוייקט גמר - חברת מגער מחקר שוק

מספר העבודה180420101
שם העבודהפרוייקט גמר - חברת מגער מחקר שוק
שנת פרסום2009
מוסד לימודיםהמרכז האקדמי פרס
קורספרוייקט גמר - מנהל עסקים
מספר עמודים39
מספר מילים7,585
מספר מקורות6
מחיר430 ש"ח
מילות מפתחמודל ארנה, מאיצי ערך , צווארי בקבוק , דוחות כספיים, פרוייקט גמר
תיאור העבודה
עבודה מסכמת ומקיפה, מודל ארנה, חישוב EVA, מאיצי ערך ועוד - ציון 97. מומלץ.
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מ.ג.ע.ר (מרכז גבייה ממוחשבת), הינה חברה העוסקת בארגון וניהול מערכות גבייה ברשויות ומתמחה בתכנון וארגון כולל של מערך חיובי המיסוי המוניציפלי.כיום החברה מספקת שירותים ל-85 רשויות בישראל ,וסך כל הגביות מגיע ליותר מ-3 מילארד שקל ,החברה מונה למעלה מ- 500 עובדים.עיקר עבודת החברה מבוצעת באמצעות צוותים המונים בין 2-60 עובדים , העוסקים בהפעלת מערך הגבייה של הרשויות המקומיות.
כיום חברת מ.ג.ע.ר מחזיקה ב 45% משוק הגבייה המוניציפלי כשביתר מחזיקה מלג"ם שבשליטת קרדן. הכנסות החברה נאמדות בכ-100 מיליון שקל בשנה, שכן השוק נאמד ב-220 מיליון שקל. על ידי ניתוח פעילות החברה זוהו מספר אפשרויות למאיצי ערך אשר אותם ניתן ליישם על הפעילות בחברת מ.ג.ע.ר והם: הקטנת זמן תגובה, הגדלת התפוקה של מערכי התפעול בארגון, מיקוד אסטרטגי ושיפור האיכות.
כמו כן, זוהו צווארי הבקבוק בתהליכי החברה. כגון, התקשורת בין חברת מ.ג.ע.ר לבין לקוחותיה לבין החייבים. צוואר בקבוק נוסף שזוהה הוא כי לחברה יש רק עו"ד אחד הממונה על כל הגביות בחברה. ולכן נוצר מצב בו אין העו"ד היחיד של החברה מסוגל להתמודד עם כמות העבודה בארגון. ההתמקדות בעבודה זו נעשתה במחלקת הגבייה של החברה המטפלת בתחום העסקים הפרטיים. מחלקת הגבייה עובדת מול שלוש לקוחות בלבד נכון לשנת 2009. חברות אלה הם בזק,פלאפון ונטוויז'ן. שיטת העבודה של מחלקת הגבייה הינה מיושנת ומתבצעת על ידי הזנת נתוני תשלומים לגיליון אקסל אחד משותף לכל המחלקה.
בעבודה זו זוהו מאיצי ערך שונים שמוקמו בטבלת מיקוד ונמצא כי הנקודות הקריטיות ביותר למחלקת הגבייה בהם יש צורך לטפל הם, מחשבים, מערכות מידע ותשתית, ניהול פרויקטים ביטוח וניהול סיכונים ,מימון ואסטרטגיית הארגון ואיכות. הפתרון שהומלץ על מנת לפתור את צווארי הבקבוק חלק מהתהליכים של חברת מ.ג.ע.ר במחלקה העוסקת עם הלקוחות העסקיים הפרטיים ( בזק,נטויז'ן ופלאפון) הובא פתרון על ידי מודל של משולש הניהול הממוקד.

תוכן עניינים
1. תאור הארגון 5
1.1 אודות הארגון 5
1.2 מודל ARENA (זירה) על פי Coman ,(1999). 7
1.3 מבנה ארגוני של החברה 9
1.4 תאור תהליכים עיקריים 10
2. תהליך זיהוי פוטנציאל ההשבחה 12
2.1 הגורמים איתם נוצר מפגש 12
2.2 מקורות מידע ודוחות 12
3. הערכת השווי כיום 15
3.1 שווי החברה כיום- פרטו 16
3.2 חישוב EVA של החברה 17
4. זיהוי מאיצי הערך לפי הדוחות הכספיים 17
זיהוי צווארי הבקבוק בתהליכי החברה : 18
5. זיהוי מדדי ביצוע כמאיצי ערך עיקריים 21
5.1 זיהוי מאיצי ערך בגישת Bottom-Up 22
6. סיכום מסקנות והמלצות 30
ביבליוגרפיה 32

חמישה נספחים - 11 עמודים ( 4520 מילים )
















II. תרשימים
תרשים מספר 1- התפלגות לקוחות חברת מ.ג.ע.ר לפי סוג רשות 5
תרשים מספר 2- מודל ARENA 7
תרשים מספר 3- מבנה החברה 10
תרשים מספר4- מפת שירות של פניית לקוח ותהליכים עיקריים 11
תרשים מספר 5 - מפת תהליכי הגבייה מתחילתו ועד סופו 13
תרשים מספר 6- התפלגות לקוחות חברת מ.ג.ע.ר לפי סוג רשות 16
תרשים מספר 7- תרשים פרטו על פי הכנסות 16
תרשים מספר8 - דוח גבייה על פי מספר גביות במחלקת לקוחות עסקיים לאורך שנת 2008 * 19
תרשים מספר 9 - הכנסות מגבייה במחלקת לקוחות עסקיים לאורך שנת 2008 * 19
תרשים מספר 10- טבלת עמלות ודמי טיפול על פי סכומים 24
תרשים מספר 11 המבנה הארגוני של מחלקת הגבייה -לקוחות עסקיים 27
תרשים מספר12 - טבלת מיקוד 29


III. נספחים

נספח א' - ראיון אישי עם מנהלת מחלקת הגבייה הגברת פלדמן-בכור אולי. 33
נספח ב' - תלונה של לקוח שטופלה על ידי אתר לתלונות האזרח 35
נספח ג' - פס"ד מ.ג.ע.ר מול נס ציונה 36
נספח ד'- כתבה על דורסנות חברות הגבייה 43





עוד עבודות בנושא מחקרי שוק- פרוייקטים
ניתוח שוק - יקב קסטל ענף היינות
נושא העבודה שוק המזון-קפה
פרוייקט גמר בשיווק- נאמנות ילדים לשוקולד בשוק הישראלי
מחקר שוק שיווקי - ניתוח עיתון מעריב
פרוייקט גמר- מחקר שוק סלטי צבר בענף הסלטים בישראל
עוד עבודות במחקרי שוק- פרוייקטים
שתף |