איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

חברת מגה -ניתוח שוק ואאסרטגית חברה

דף הבית >> מקצועות >> תעשייה וניהול >> אסטרטגיה שיווקית >> חברת מגה -ניתוח שוק ואאסרטגית חברה

מספר העבודה200320111770
שם העבודהחברת מגה -ניתוח שוק ואאסרטגית חברה
שנת פרסום2010
מוסד לימודיםהמרכז ללימודים אקדמאים
קורסחברת מגה
מספר עמודים15
מספר מילים3,671
מספר מקורות10
מחיר280 ש"ח
מילות מפתחהסביבה הפנימית,מודל SWOT ,חזון, ייעוד, אסטרטגיה,מודל P.E.S.T
תיאור העבודה
קנה עכשיו קבל מיד וללא תוספת תשלום
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

"מגה" : פרופיל החברה

רשת המרכולים מגה הנמצאת בבעלותה של קבוצת אלון החזקות ברבוע כחול-ישראל בע"מ, הינה רשת קמעונאות המזון הגדולה ביותר בישראל. מחזור העסקים של רשת מגה, על רשתות המשנה שלה עומד על סך של 13.5 מיליארד שקלים בשנה ומציב אותה בראש כלל החברות הקמעונאיות ישראל.
רשת מגה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, באמצעות אלון החזקות, והיא מוערכת בכ- 1.2 מיליארד שקלים. מניות החברה נסחרות במדדי ת"א 25 ו- ת"א 100 , מדדים המורכבים מניות החברות הגדולות ביותר במשק. מניות החברה מתפלגות בין בעלי עניין 71% (רובן בידי קבוצת אלון), משקיעים מוסדיים כ- 14% ובידי הציבור כ- 15% .
רשת מגה מעסיקה כ- 3500 עובדים ומפעילה חמש רשתות משנה המותאמות לדרישות ייחודיות של קבוצות הצרכנים השונות בחברה הישראלית.
"מגה" : רשת של סניפי הארד דיסקאונט בת כ – 30 חנויות גדולות ומרווחות הפרושות על פני הארץ. חנויות אלו משרתות אוכלוסייה רחבה ביותר תחת המוטו של "הכול תחת קורת גג אחת".
"מגה" פונה לאוכלוסיית המשפחות ומציעה להן את כלל מוצרי המזון מפירות וירקות ולחם ועד לבשר ויינות. מכלי בית בסיסיים ועד למוצרי טכנולוגיה מתקדמים. מחלקות פרפומריה, בתי מרקחת, ספרים ופיתוח תמונות. בסניפי מגה פועלים גם בתי קפה ומסעדות להנאת הלקוחות. רשת מגה מתאפיינת במבחר המוצרים הגדול, במבצעי קניה אטרקטיביים ובמחירים נמוכים.
"מגה בול" : ברשת מגה בול כ- 45 חנויות רחבות ידיים. הקונספציה ברשת מגה בול היא שהלקוח מחפש "רק את מה שהוא צריך ובמחיר הכי זול" . על כן חנויות אלו עמוסות פחות מחנויות מגה ומתמקדות במוצרים הנדרשים ביותר על ידי הלקוחות. המוצרים הללו מוצעים ללקוחות במחירים קבועים וזולים לאורך זמן. ברשת זו נמכרים גם מוצרים הנושאים את המותג "מגה" המסייע ללקוח להוזיל את קנייתו ועדיין לרכוש מוצרים איכותיים.
"מגה בעיר" : רשת בעלת כ- 142 סניפים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים בקרבה לבית הלקוח. העיקרון בהפעלת סניפים אלו הוא שהלקוח לא צריך לנסוע רחוק כדי למצוא מחיר זול. אין לו צורך במכונית ובחיפוש מקום לחנייה, והוא יכול לסיים את הקנייה במהירות ללא תורים ארוכים ושיטוט ממושך בחנות.
"שפע שוק" : לרשת כ- 22 סניפים והיא פונה ומותאמת במיוחד לפלח שוק הדתי/ חרדי שאוכלוסייתו זו נזקקת לכשרויות מהודרות, ומחירים זולים יותר מהנהוג אצל האוכלוסייה הכללית בישראל. סניפי הרשת ממוקמים במרכזי האוכלוסייה הדתית / חרדית ומותאמות מבחינת עיצובן והמוצרים שבהן לאופי האוכלוסייה.
""BLUE CENTE - הרשת לקניות מקוונות של החברה הפועלת 24 שעות ביממה (http://www.bsi.co.il).





האסטרטגיה של מגה

אסטרטגיה היא שם כולל למכלול הצעדים והגישות העסקיות שהנהלות הארגון נוקטות או שהן מתכננות לנקות בפרק זמן ידוע מראש על מנת להביא להצלחתו. האסטרטגיה היא למעשה מפת הדרכים לרגון המסייעת לו להגדיל את חוג הלקוחות ואת שביעות רצונם, לצאת ממצבי שוק המהווים איום על התוצאות העסקיות של הארגון, לעמוד בהצלחה בתחרות מול המתחקרים ולהשיג א היעדים שנקבעו על מנת שהארגון יצליח (2005, (Arthur. קביעת האסטרטגיה לארגון הינה תהליך דינמי המשתנה עם השינויים החלים בשוק ובארגון. על כן הנהלת הארגון נדרשת לבחון את האסטרטגיה שלה מעת לעת ולהתאימה למציאות העסקית. על פי אחד המודלים המקובלים, שייושם בעבודה זו על מנת לבחון את האסטרטגיה של חברת מגה ולהציע אסטרטגיה מתאימה יותר, לתהליך שבעה שלבים:
1) קיומם של: חזון, יעוד, יעדים ואסטרטגיות.
2) הסביבה החיצונית
3) הסביבה הפנימית
4) יעדי טווח ארוך
5) אסטרטגיה הולמת
6) יישום אסטרטגיות שנבחרו
7) מדידת והערכת ביצועים

1) חזון, יעוד, יעדים ואסטרטגיות:
א. החזון הקיים
חברת מגה מחויבת לשירות ושביעות רצונם של מיליוני קונים קבועים ששורשיה מתבססים על הקשבה לצורכי הלקוח. החברה תעניק ללקוחותיה מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים וברמת שירות גבוהה, תוך מתן מענה לדרישות הייחודיות והמגוונות של מגזרי האוכלוסייה השונים בחברה הישראלית.

בחינת החזון David, 2003))
• מבחינה גרפית- החזון האסטרטגי של חברת מגה מצייר תמונה של חברה המשרתת מיליונים של לקוחות שכולם מרוצים מהאיכות ומהשירות הגבוה וזאת מכיוון שהארגון יוגע לתת מענה לכל דרישה ייחודית של לקוח.
• מבחינה כיוונית- החזון של החברה אינו מצייר את הכיוון ואינו מתייחס לדרך שבה הארגון יבצע את האסטרטגיה שלו ויגיע למטרותיו.
• מבחינת מיקוד- החזון האסטרטגי מדוייק וממוקד דיו על מנת להוות קו מנחה למנהלי החברה. הקו המנחה הוא, איכות ושביעות רצון לקוחות
תוכן עניינים
"מגה" : פרופיל החברה 3
האסטרטגיה של מגה 4
1) קיומם של חזון, יעוד, יעדים ואסטרטגיות: 4
2) הסביבה החיצונית (מודלP.E.S.T ) 6
3) הסביבה הפנימית (מודל SWOT) 10
4) פיתוח יעדים ארוכי טווח 11
5) פיתוח ובחירת אסטרטגיה הולמת 11
6) יישום אסטרטגיות שנבחרו 12
7) מדידת והערכת ביצועים 13
סיכום 14
ביבליוגרפיה 15

עוד עבודות בנושא אסטרטגיה שיווקית
המשביר חדש לצרכן - אסטרטגית שיווק
מטלה בקורס אסטרטגיה שיווקית
סיכומי שיעורים- ניהול אסטרטגי
עוד עבודות באסטרטגיה שיווקית
שתף |