איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

סיכום בניה והערכה של תכנית התערבות

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> חינוך כללי >> סיכום בניה והערכה של תכנית התערבות

מספר העבודה230220143113
שם העבודהסיכום בניה והערכה של תכנית התערבות
שנת פרסום2013
מוסד לימודיםלא צויין
קורסבניה והערכה של תכנית התערבות
מספר עמודים10
מספר מילים4,000
מספר מקורות6
מחיר240 ש"ח
מילות מפתחחינוך,חובה,מוסד החינוך,מורה,תלמיד,הורה, מוקדי התערבויות ,שיעורי כישורי חיים,חיזוק משאבי ההתמודדות
תיאור העבודה

עבודה עוסקת בסיכום הקורס :


בניה והערכה של תכנית התערבות,עבודה כוללת גם סיכום ראיון ואבחון מערכת בשיטת ה-s.w.o.t


קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה.

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

תוכנית ההתערבות כללה שלושה  מוקדי התערבויות , שיעורי כישורי חיים בהם היועצות ליוו את המחנכות בשיעורים סביב הנושאים : חיזוק הדימוי העצמי, חיזוק משאבי ההתמודדות , זיהוי ואיתור כוחות . התמודדות עם עולם האינטרנט, חיזוק האקלים החברתי בכיתה.


סדנא לתלמידים שהתבססה על תיאוריית החוזקות של סליגמן , התלמידים נבחרו על ידי היועצות, המחנכת ואותרו כבעלי נטייה לקושי בהתמודדות עם מצבי חיים , קשיים ביצירת קשרים חברתים ודימוי עצמי נמוך.


ההתערבות השלישית כללה – העברת סדנא למורי בית הספר, מורים מקצועיים ומחנכים לעידוד יצירת דיאלוג בין מורים ותלמידים , התוכנית הועברה על ידי היועצות והשתתפות המורים בה הייתה חובה


 


הגישה המערכתית


אלן וואן-הסטרן  -Van Hestern, 1990 Allen- מציעים מספר נקודות בהן צריך להתחשב בכדי להגיע להגדרה פשוטה של הייעוץ ההתפתחותי. בשלוש מתוך ארבעת הנקודות מודגשת חשיבות הסביבה בטיפול בפרט. הייעוץ ההתפתחותי ממוקד גם באינדיבידואל וגם במערכת בה אנו חיים, ומכיר בכך ששינוי אצל הפרט לא יהיה אפשרי מבלי לקחת בחשבון את המשפחה, בית הספר, הקהילה והמערכות התרבותיות-חברתיות, שסביבו. הייעוץ עובד בכל המערכות הסובבות את הפרט. לכל מערכות אלו ישנה מטרה משותפת: לסייע לפרט בגדילתו. כמו כן, מכיר הייעוץ בכך ששינויים התפתחותיים מתקיימים בהקשר תרבותי ולכן מתאים את כל פעולתו להבדלים בין כל פרט ותרבותו. הקטגוריות השונות מצביעות על כך ששינוי בפרט אינו מספיק ודרוש גם שינוי מערכתי

תוכן עניינים

 


פרק 1: סיכום הראיון: 3


פרק 2: תיאור ההתערבות : 3


פרק מס' 3- ניתוח הראיון –. 4


פרידגמת המיטביות : 4


הגישה המערכתית.. 5


מתווה תוכנית המניעה : 5


אבחון מערכת בשיטת ה-s.w.o.t: 6


איתור צרכים: 7


מטרות , זמן וקהל ההתערבות : 7


התשומות והמשאבים העומדים לידי התוכנית.. 7


פרק 4 : ניתוח הפערים בין המצוי לרצוי ושיפור התוכנית : 8


אופן הערכת התוכנית : 8


צוות הפעלת התוכנית.. 8


שילוב גורמי קהילה , הרחבת מעגלי ההתערבות הורים , תנועות נוער : 8


הפעלת התוכנית לאורך זמן : 9


פרק מס' 5 – רפלקציה: 9


כיצד את/ה תופס את יכולותיך ביום להעביר תכנית התערבות כפי שתארת בעבודה?. 9


מהם החוזקות שאת/ה מזהה בעצמך כדי להפעיל את ההתערבות?. 10


תמליל ראיון- 10


מקורות : 13


 

עוד עבודות בנושא חינוך כללי
היבטים רגשיים קוגניטיביים ומוטיבציוניים בלמידה
חינוך וטכנולוגיה או מה הוא מקומה הנכון של הטכנולוגיה בחינוך ובהוראה
הקשר בין אקלים כיתה להישגים לימודיים
רוסו וניטשה- הניתן לחנך בלי חינוך
ממן 14
עוד עבודות בחינוך כללי
שתף |