סיכום בניה והערכה של תכנית התערבות
דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> חינוך כללי >> סיכום בניה והערכה של תכנית התערבות
| תיאור העבודה עבודה עוסקת בסיכום הקורס : בניה והערכה של תכנית התערבות,עבודה כוללת גם סיכום ראיון ואבחון מערכת בשיטת ה-s.w.o.t קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה. | ||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||
תקציר העבודה תוכנית ההתערבות כללה שלושה מוקדי התערבויות , שיעורי כישורי חיים בהם היועצות ליוו את המחנכות בשיעורים סביב הנושאים : חיזוק הדימוי העצמי, חיזוק משאבי ההתמודדות , זיהוי ואיתור כוחות . התמודדות עם עולם האינטרנט, חיזוק האקלים החברתי בכיתה. סדנא לתלמידים שהתבססה על תיאוריית החוזקות של סליגמן , התלמידים נבחרו על ידי היועצות, המחנכת ואותרו כבעלי נטייה לקושי בהתמודדות עם מצבי חיים , קשיים ביצירת קשרים חברתים ודימוי עצמי נמוך. ההתערבות השלישית כללה – העברת סדנא למורי בית הספר, מורים מקצועיים ומחנכים לעידוד יצירת דיאלוג בין מורים ותלמידים , התוכנית הועברה על ידי היועצות והשתתפות המורים בה הייתה חובה
הגישה המערכתיתאלן וואן-הסטרן -Van Hestern, 1990 Allen- מציעים מספר נקודות בהן צריך להתחשב בכדי להגיע להגדרה פשוטה של הייעוץ ההתפתחותי. בשלוש מתוך ארבעת הנקודות מודגשת חשיבות הסביבה בטיפול בפרט. הייעוץ ההתפתחותי ממוקד גם באינדיבידואל וגם במערכת בה אנו חיים, ומכיר בכך ששינוי אצל הפרט לא יהיה אפשרי מבלי לקחת בחשבון את המשפחה, בית הספר, הקהילה והמערכות התרבותיות-חברתיות, שסביבו. הייעוץ עובד בכל המערכות הסובבות את הפרט. לכל מערכות אלו ישנה מטרה משותפת: לסייע לפרט בגדילתו. כמו כן, מכיר הייעוץ בכך ששינויים התפתחותיים מתקיימים בהקשר תרבותי ולכן מתאים את כל פעולתו להבדלים בין כל פרט ותרבותו. הקטגוריות השונות מצביעות על כך ששינוי בפרט אינו מספיק ודרוש גם שינוי מערכתי | |||||||||||||||||||||
תוכן עניינים
פרק 1: סיכום הראיון: 3 פרק 2: תיאור ההתערבות : 3 פרק מס' 3- ניתוח הראיון –. 4 פרידגמת המיטביות : 4 הגישה המערכתית.. 5 מתווה תוכנית המניעה : 5 אבחון מערכת בשיטת ה-s.w.o.t: 6 איתור צרכים: 7 מטרות , זמן וקהל ההתערבות : 7 התשומות והמשאבים העומדים לידי התוכנית.. 7 פרק 4 : ניתוח הפערים בין המצוי לרצוי ושיפור התוכנית : 8 אופן הערכת התוכנית : 8 צוות הפעלת התוכנית.. 8 שילוב גורמי קהילה , הרחבת מעגלי ההתערבות הורים , תנועות נוער : 8 הפעלת התוכנית לאורך זמן : 9 פרק מס' 5 – רפלקציה: 9 כיצד את/ה תופס את יכולותיך ביום להעביר תכנית התערבות כפי שתארת בעבודה?. 9 מהם החוזקות שאת/ה מזהה בעצמך כדי להפעיל את ההתערבות?. 10 תמליל ראיון- 10 מקורות : 13
| |||||||||||||||||||||
עוד עבודות בנושא חינוך כללי![]() ![]() ![]() ![]() ![]() עוד עבודות בחינוך כללי |

- אומנות וציור
- סקירת ספרות
- שאלונים
- אינטרט ומערכות מידע
- גאוגרפיה
- היסטוריה
- חינוך
- חשבונאות
- יהדות ודתות
- יחסים בנלאומיים
- יחסי ציבור ופרסום
- כלכלה
- מדעי החברה והמדינה
- מדעים
- מחקרי שוק
- מנהל עסקים
- משפטים
- ניהול משאבי אנוש
- סוציולוגיה
- ספרות
- פסיכולוגיה
- פילוסופיה
- עבודה סוציאלית
- קרמינולוגיה
- רפואה ופרה רפואה
- שיטות מחקר
- תיירות
- תקשורת
- תעשייה וניהול