איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

הצעת מחקר- הקשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית לבין ביצוע בעבודה בקרב עובדי סניף בנק פועלים

דף הבית >> מקצועות >> ניהול משאבי אנוש >> שביעות רצון מהעבודה >> הצעת מחקר- הקשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית לבין ביצוע בעבודה בקרב עובדי סניף בנק פועלים

מספר העבודה23052010100
שם העבודההצעת מחקר- הקשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית לבין ביצוע בעבודה בקרב עובדי סניף בנק פועלים
שנת פרסום2008
מוסד לימודיםאוניברסיטת דרבי
קורסמנהל עסקים
מספר עמודים30
מספר מילים7,400
מספר מקורות41
מחיר199 ש"ח
מילות מפתחמחויבות ארגונית, שביעות רצון מהעבודה, ביצוע תפוקה
תיאור העבודה
הצעה דרבי רמת אפעל תואר שני
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
קטע מהעבודה :
הבעיה העסקית:
רווחי הסניף בירידה רצופה מזה שלושה רבעונים.
בעיה עתידית: בשנת 2007, לאור שינויים אלו צפוי איבוד לקוחות אפשרי בהיקף של כ 6.5 אחוזים ואשר ישפיע על היקף הפעילות של הסניף . הירידה המנובאת בשל כך ברווחי הסניף הנה של כ 4.5 % לשנה זו.
1.3 שאלות המחקר:
מהם הגורמים המנבאים מחויבות ארגונית וביצוע עובדים? והאם שביעות רצון ומין הינם אחד מהמשתנים המשפרים את מחויבות העובד לארגון ?
1.4 מטרותיו התיאורטיות והישומיות של המחקר :
1.4.1 מטרות אקדמיות
כאשר מחויבות עובד לביצוע עבודתו נמוכה, ייתן העובד שירות פחות טוב ושביעות רצון הלקוח תהיה נמוכה. לקוח אשר מרוצה מהשירות ברוב המקרים הוא מחפש אלטרנטיבות אחרות, נוטש . מצב זה משפיע על הכנסות הארגון.
העבודה תבחן את השאלה : האם קיים קשר בין מחויבות בעבודה ועמידה ביעדים למשתנים נוספים אחרים כדוגמת שביעות רצון ומשתנים דמוגרפים.
במסגרת המחקר התיאורטי שבוצע לא נמצא כי קיימות מספיק הוכחות אמפיריות בקרב אוכלוסיית העובדים הבוחנות את נושא העמידה ביעדים אצל עובדי ארגונים עסקיים במגזר הפיננסי.
1.4.2 המטרות הישומיות
גיבוש המלצות להנהגת מדיניות ניהול אופטימלית של מחויבות העובדים לעבודה ולמקום העבודה , מדיניות נכונה תשכיל לצמצם את הגורמים המשפיעים על ירידת שביעות הרצון ותעצים את הגורמים המשפיעים על עלייה בשביעות רצונם של העובדים .
הממצאים ישמשו ככלי בוחן לארגון ויאפשרו הארת הסיבות לאי עמידה ביעדים , ובחינה האם הסיבות לכך הנן שביעות רצון בעבודה ומחויבות נמוכה. המחקר הינו מחקר שדה ויספק נתונים על פרופיל העובדים. במידה וימצא קשר חיובי בין שביעות רצון עובדי הסניפים לבין המחויבות לארגון ובין שני המשתנים לבין העמידה ביעדים , יומלץ למנהלי הסניפים על דרכים לשיפור שביעות רצונם, אשר יביאו לגידול במחויבות והעלאת התפוקות אשר יביאו לעמידה ביעדים .
כמו כן יהיה ניתן להמליץ על אסטרטגיה מתאימה של העצמת עובדים אשר תביא להגברת שביעות הרצון והמחויבות ובכך להקטין אולי את בעיית אי העמידה ביעדים .
1.5 דיסיפלינת המחקר
תחום משאבי האנוש בארגון, הנעת עובדים וניהולם.

2. סקירת ספרות
במסגרת סקירת הספרות תהיה התייחסות לספרות המחקרית הרלוונטית לשאלות המחקר ביחס לקשר שבין אי שביעות רצון , מחויבות ארגונית וביצוע עובדים. לאור זאת תסקור סקירת הספרות את ההיבטים המופיעים בספרות המחקרית ביחס לנושאים אלה, ובבדיקת הקשרים ביניהם. הסקירה תכלול מאמרים , ספרים מקצועיים ומחקרים ממאגרי המידע השונים.
בתחילה ייבחנו משתני המחקר שנבחרו למדידה . תתבצע סקירה בנושא המשתנה הבלתי תלוי שביעות רצון ולאחר מכן תתבצע סקירה בנושא המשתנה מחויבות . בסוף הסקירה יתבצע ניסיון לקשור בין המשתנים . הסקירה בנויה באופן לוגי המאפשרת יצירת קשר בין משתני המחקר.

2.1 שביעות רצון עובדים
שביעות רצון העובדים הנו מצב אמוציונאלי נקודתי הנובע מהערכת העובדים את עבודתם או ניסיונות עבודתם בפועל (Locke, 2000) .מנגד,. Mullins (2002), מגדיר שביעות רצון מהעבודה כיחס או כעמדה פנימית של העובד כלפי עבודתו ,שיכולה להיות קשורה למשל להרגשה אישית של העובד להישגיות איכותית וכמותית של עבודתו. כאמור, בספרות מספר הגדרות למושג שביעות רצון בעבודה .

על פי Robbins & Judge(2006) קיימות שתי תיאוריות המנסות להתוות הגדרה לשביעות רצון מהעבודה , כמפורט מטה :
1) שביעות רצון ממרכיבים- הגישה הנוכחית מבוססת על ההנחה כי שביעות רצון מעבודה מורכבת ממספר עמדות שונות ביחס לאספקטים מגוונים של העבודה, כגון תנאים, יחס ותפקיד ועל כן היא נקראת לפעמיים גישת ה"עמדות כלפי עצמים". לעובדים יש עמדות נקודתיות ביחס לשכרם, מעבידם, עבודתם המעשית וכו' . בפועל, לא כל העמדות שוות בחשיבותן וחלק מהן יכול להיות חיובי וחלק שלילי. העמדות שנתפסות כבעלות רמת החשיבות הגבוהה ביותר הן אלה המיוחסות לעבודה עצמה ,לממונים ולשכר. ביחס לעבודה עצמה,צריך להינתן מענה אידיאלי לסוגיות באם העבודה מאתגרת, מגרה, ואטרקטיבית. ביחס לממונים,צריך להינתן מענה אידיאלי לסוגיות באם הם הוגנים ומוכשרים.
תוכן עניינים
מבוא אודות הארגון והענף
בעיה עיסקית
מטרות ושאלת מחקר
סקירת ספרות
רציונל מחקר
הגדרת משתנים
שיטות מחקר
הליך מחקר
אוכלוסיית מחקר
מדגם
שיטת מחקר
שיטת ניתוח נתונים
מגבלות מחקר
בבליוגרפיה
שאלון
עוד עבודות בנושא שביעות רצון מהעבודה
הצעת מחקר- הקשר בין רמת שביעת רצון בעבודה ואקלים ארגוני לבין כוונות עזיבתם של עובדי בנק פועלים
סמינריון- השפעות מחויבות ארגונית שביעות רצון עובדים וסגנונות מנהיגות על עזיבת עובדים
הצעת מחקר שבוחנת את הקשר בין עושר העיסוק מחויבות ארגונית ושביעות רצון בעבודה
הצעת מחקר- הקשר בין שביעות רצון עובדים ומחויבות ארגונית לבין סטאטוס העסקה זמני או קבוע בקרב עובדי חברת לונה פארק ישראל
הקשר בין שביעות רצון ומחוייבות בעבודה לעמידה ביעדים בקרב עובדי סניפים באזור השרון בבנק
עוד עבודות בשביעות רצון מהעבודה
שתף |