יינות ביתן
דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> שיווק >> יינות ביתן
| תיאור העבודה עבודה זו תעסוק באסטרטגיה הקמעונאית של חברת "יינות ביתן" אשר בבעלות משפחת ביתן. בשנת 2006 מנתה הרשת ארבעה סניפים בלבד וכיום היא מונה 27 סניפים. עבודה כוללת ניתוח SWOT קנו עכשיו ! קבלו את מייד בסיום ההזמנה | ||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||
תקציר העבודה חברת יינות ביתן בע"מ היה רשת של סופרמרקטים וחנויות המונה 27 סניפים הנמצאים בפריסה רחבה מאילת ועד חדרה ומשתרעים על כ-48,500 מ"ר ומעסיקה מעל 2,000 עובדים. בפברואר האחרון פורסם כי החברה רכשה את השליטה על רשת כמעט חינם של האחים צים בשווי 400 מיליון שקלים, ערך הגבוה ב22% משווי החברה בשוק. עוד פורסם כי מחזור המכירות של שתי הרשתות ביחד עומד על 2.7 מיליארד בשנה, ההופך אותה לרשת השלישית-רביעית בגודלה בישראל בתחום הסופרמרקטים . לפי נתוני BDI , מחזור המכירות שלה ב2011 עמד על כ-1.3 מיליארד שקלים, נתון המציב אותה במקום החמישי מבין רשתות המזון. בשנת 2012 חוותה החברה צמיחה של 20% במכירות שהסתכמו ב-1.6 מיליארד שקלים. המכירות השנתיות של כמעט חינם עומד על 1.37 מיליארד שקלים בשנת 2012 בעקבות גידול של 7.8% במכירת. המחזור המצרפי של שתי הרשתות עומד על 2.97 מיליארד שקלים . ביחד שתי הרשתות ימנו כ-60 סניפים בפריסה ארצית הפזורים בשטח מסחר כולל של כ-71 אלף מ"ר. כמעט חינם מפעילה 33 סניפים בעיקר בצפון הארץ ואילו רב הסניפים של יינות ביתן פזורים ברחבי מרכז הארץ וחלק מהסניפים של שתי הרשתות נמצאים בסמיכות אחד לשני . בשנת 2012 נודע כי חברת יינות ביתן הסתכסכה עם חברת סנו וחברת הבת קוסמופארם בגלל גובה ההנחות שניתנו לרשת ודרכיהם נפרדו . הרשת מציעה מוצרים כשרים, איכותיים, טריים במחירים נמוכים בליווי שירות אדיב ויעיל. החברה שמה דגש על אספקת מוצרים במחירים נמוכים תוך שמירה על איכות, יחס נאות לעובדים, שירותיות ותרומה לקהילה.
שוק קמעונאות המזון בישראל כולל רשתות מזון גדולות וותיקות כמו שופרסל ומגה ומולן רשתות המזון העממיות כמו רמי לוי, כמעט חינם ויינות ביתן. מנגד, ממשיכים לקום מעת לעת רשתות פרטיות חדשות וכן מכולות וסופרמרקטים שכונתיים. התחרות בין שתי סוגי הרשתות גדולה אך למרות זאת, שופרסל מובילה במקום הראשון -36% ואחריה אלון החזקות הריבוע הכחול, בעלי מגה 22%. במקום השלישי ניתן למצוא את רמי לוי שיווק השקמה, אחריו במקום הרביעי את כמעט חינם ובמקום החמישי את יינות ביתן -ראה נספח 1. בעקבות המיזוג בין כמעט חינם ליינות ביתן ניתן לצפות כי התחרות על המקום השלישי גוברת.
פילוח שוקשוק קמעונאות המזון מאופיין בשינויים רבים אך כוח הקנייה משמעותי. כולם צריכים לקנות מזון ומוצרי צריכה לבתיהם. לקוחותיו מאופיינים בכל שכבות הגילאים, כמובן שבדרך-כלל הלקוחות הם בעלי הבתים ובני משפחותיהם אך ניתן לאפיינם בגיל 18 ומעלה. במרבית המקרים, ניתן לראות לקוחות קבועים וחוזרים הפוקדים את הסניף הקבוע מדי שבוע אך יכולים להיות גם לקוחות מזדמנים, אשר מטיילים או מבקרים בסביבה. לקוחות רבים הם הלקוחות המקומיים המגיעים לסניף השכונתי או האזורי.
| |||||||||||||||||||||
תוכן עניינים מבוא. 1 מטלה 1- שינוי באסטרטגיית שוק-מוצר. 3 חלק א'- הצגת הענף ואסטרטגיית החברה. 3 הצגת הענף-שוק קמעונאות המזון בישראל. 3 פילוח שוק. 4 מחלקות הרשת ומוצריה. 5 מחזור חיי המוצר. 5 ניתוח SWOT. 6 ניתוח על-פי מודל חמשת הכוחות של פורטר . 8 גורמי מאקרו 8 גורמי מיקרו 8 מודל PEST. 9 מיצוב החברה עפ"י מודל האסטרטגיות הגנריות של פורטר . 10 חלק ב'- הצגת חלופה. 11 ביבליוגרפיה. 13 נספח 1-טבלת דירוג הענף. 15
| |||||||||||||||||||||
עוד עבודות בנושא שיווק![]() ![]() ![]() ![]() ![]() עוד עבודות בשיווק |

- אומנות וציור
- סקירת ספרות
- שאלונים
- אינטרט ומערכות מידע
- גאוגרפיה
- היסטוריה
- חינוך
- חשבונאות
- יהדות ודתות
- יחסים בנלאומיים
- יחסי ציבור ופרסום
- כלכלה
- מדעי החברה והמדינה
- מדעים
- מחקרי שוק
- מנהל עסקים
- משפטים
- ניהול משאבי אנוש
- סוציולוגיה
- ספרות
- פסיכולוגיה
- פילוסופיה
- עבודה סוציאלית
- קרמינולוגיה
- רפואה ופרה רפואה
- שיטות מחקר
- תיירות
- תקשורת
- תעשייה וניהול