איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

סקירת ספרות - הקשר בין שביעות רצון לחץ ושחיקה

דף הבית >> מקצועות >> סקירת ספרות >> לחץ ושחיקה >> סקירת ספרות - הקשר בין שביעות רצון לחץ ושחיקה

מספר העבודה25082010892
שם העבודהסקירת ספרות - הקשר בין שביעות רצון לחץ ושחיקה
שנת פרסום2008
מוסד לימודיםלא צויין
קורסעבודת גמר
מספר עמודים10
מספר מילים3,100
מספר מקורות24
מחיר180 ש"ח
מילות מפתחשביעות רצון, לחץ שחיקה , לחץ, שחיקה, שחיקת עובדים, לחץ בעבודה, שחיקה בעבודה
תיאור העבודה
הסקירה כוללת קשר בין משתנים ורציונל מחקר - מומלץ
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
פרק 2- סקירת ספרות
בבואנו לסקור את הידע הקיים בספרות על יחסי העבודה הקיימים בקרב עובדיי חברות התקשורת הסלולארית, יש להתייחס לתיאוריות מתחום מדעי ההתנהגות וההתנהגות הארגונית ובעיקר לתיאוריות העוסקות ביחסים שבין עובדים לארגון המעסיק אותם. עבודה זו משתמשת במושגים הקשורים לדפוסי התנהגות של עובדים מול הארגון בו הם מועסקים וטוענת שהם קיימים גם בדפוסי ההתנהגות של העובדים השונים .
באופן נקודתי יותר, להלן מוצג מידע מקצועי על שביעות רצון העובדים, לחץ , שחיקה והקשר שביניהם.

2.1- שביעות רצון העובדים
על פי Murpy et. al. (2002) שביעות רצון העובד הנו מצב רגשי נתון, חיובי או שלילי, שקיים אצל העובד ונובע בעיקרו מאופן הערכתו את עבודתו במסגרת תפקידיו השונים בארגון, את התגמולים לו הוא זוכה וכמו כן את שיטות הניהול הקיימות בארגון.
בהתבסס על אספקט פסיכולוגי, Koppula (2006) סבור כי שביעות רצון בעבודה הנה תבנית רגשית שמובאת לעבודה על ידי העובדים והכוונה בכך הנה להתוויית עמדה על ידי העובדים ביחס לאיכות ההתקשרות עם הארגון וזאת לפי ה"אני מאמין" האישי של כל עובד.
Brislin et. al. (2005) מציינים כי התייחסות מעמיקה יותר להבנת סוגיית שביעות הרצון בקרב העובדים ניתנה על ידי תיאורית שני הגורמים של הרצברג המסבירה כי גורמים פנימיים (אינטרניזיים) הנם קשורים לשביעות הרצון בעבודה ומוטיבציה ואילו גורמים חיצוניים

קטע שני :
2.4- קשר בין שביעות רצון העובד לבין לחץ בעבודה
Holdsworth L. et. al. (2003) ערכו מחקר שבחן את הקשר שבין שביעות רצון העובדים לבין הלחץ בעבודה בקרב 49 עובדים במרכז פניות טלפוניות שבבריטניה. במחקר זה נתגלה כי קיים קשר שלילי בינוני (r=-0.61)בין רמת שביעות רצון העובדים לבין הלחץ שמלווה אותם בעבודתם וכמו כן רמת שביעות הרצון הנה בינונית (3.12) ורמת הלחץ בעבודה הנו גבוהה (4.38) . בעקבות זאת הומלץ להנהלת המרכז להקפיד לקדם בקרב העובדים תחושת התחברות אידיאלית לעבודה דרך מתן תנאי עבודה אידיאליים שיעניקו להם מקצועיות

קטע שלישי
2.7- ראציונאל המחקר
מסקירת הספרות עולה כי שחיקת העובדים מושפעת ממשתנים שונים רבים .
המשתנים אותם בחר הכותב לחקור הינם: שביעות רצון העובדים, לחץ בעבודה ,שחיקה והקשר ביניהם.
חיזוק לכדאיות בבחינת המשתנים הנ"ל ניתן באמצעות מחקרים קודמים שנערכו ומצוינים בסקירת הספרות. מחקר ראשון שרלוונטי בכדי לתת חיזוק למודל המחקרי הנוכחי הנו מחקרם של Holdsworth L. et. al. (2003) שבחן את הקשר שבין שביעות רצון העובדים לבין הלחץ בעבודה בקרב 49 עובדים במרכז פניות טלפוניות שבבריטניה. במחקר זה נתגלה כי קיים קשר שלילי בינוני (r=-0.61)בין רמת שביעות רצון העובדים לבין הלחץ שמלווה אותם בעבודתם.
מחקר שני שרלוונטי בכדי לתת חיזוק למודל המחקרי הנוכחי הנו מחקרם של Tsigilis et. al. (2004) שבחן את הקשר שבין שביעות רצון בעבודה לבין שחיקה בקרב 135 ספרנים אקדמאים. בפועל נתגלה כי קיים קשר שלילי חזק (r=-0.75) בין שביעות הרצון בעבודה לבין השחיקה .
מחקר שלישי שרלוונטי בכדי לתת חיזוק למודל המחקרי הנוכחי הנו מחקרם של

תוכן עניינים
כללי
2.1- שביעות רצון העובדים
2.2- לחץ
2.3- שחיקה
2.4- קשר בין שביעות רצון העובד לבין לחץ בעבודה
2.5- קשר בין שביעות רצון בעבודה לבין שחיקה
2.6- קשר בין לחץ בעבודה לבין שחיקה
2.7- רציונאל המחקר
בבליוגרפיה
עוד עבודות בנושא לחץ ושחיקה
סקירת ספרות בנושאים לחץ עובדים שביעות רצון עובדים כוונות עזיבה והקשר שביניהם
סקירת ספרות בנושא- הקשר בין לחץ שחיקה ושביעות רצון עובדים לבין העידרות מהעבודה
סקירת ספרות בנושא- הקשר בין לחץ תעסוקתי ופיסי ושחיקה לבין מוטיבציה
סקירת ספרות בנושא- כוונות עזיבה לחץ בעבודה ושחיקת עובדים
שביעות רצון עובדים ולחץ בעבודה
עוד עבודות בלחץ ושחיקה
שתף |