איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

AIG

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> שיווק >> AIG

מספר העבודה280320132803
שם העבודהAIG
שנת פרסום2008
מוסד לימודיםלא צויין
קורסשיווק וניתוח שוק
מספר עמודים35
מספר מילים10,000
מספר מקורות6
מחיר395 ש"ח
מילות מפתחAIG, ביטוח, שיווק , ניתוח סביבה
תיאור העבודה

מומלץ 

מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה

הנושא הנדון הוא ענף הביטוח בישראל הניתן לחלוקה של שתי קבוצות אסטרטגיות – חברות ביטוח מסורתיות שמשווקות פוליסות ביטוח באמצעות סוכני ביטוח וחברות ביטוח ישירות שמשווקות פוליסות ישירות למבוטח ללא שימוש בסוכנים. השחקנים העיקריים הפועלים בשוק הביטוח בישראל הם קבוצת מגדל, קבוצת כלל, קבוצת הפניקס, קבוצת הראל וקבוצת מנורה וכן חברות הביטוח הישירות – ביטוח ישיר, AIG ואיחוד ישיר. ענף הביטוח בישראל מאופיין ברמת תחרות גבוהה, ברמת סיכון גבוהה ביחס למדד הסיכון במשק, בהפסדים בלתי צפויים (בעיקר במקרי אסון) וכן בתלות בערוצי השיווק וההפצה. בשנים האחרונות עבר ענף הביטוח מספר שינויים שהעיקרי שבהם הוא רפורמת ועדת בכר שמטרתה הייתה הפחתת הריכוזיות בשוק ההון וצמצום ניגודי האינטרסים במשק. החלטת הוועדה מאפשרת לחברות הביטוח להיכנס לתחום חדש ולשווק קרנות נאמנות וקופות גמל ומאפשרת לבנקים להיכנס לתחום חדש ולשווק מוצרי ביטוח. החלטה שטומנת בחובה הזדמנות מצד אחד ואיום מצד שני. ענף הביטוח מאופיין בחסמי כניסה גבוהים ובמאבק על נתחי שוק קיימים בין החברות השונות המבוסס על אסטרטגית מחיר. חברה שתשכיל להתאים מסלולי ביטוח ייעודיים לפלחי השוק השונים ולהתפתח בתחום תהיה בעלת סיכויי ההצלחה הטובים ביותר. חברת AIG ישראל הינה חברת ביטוח ישיר. בעלי המניות בחברה הם קונצרן AIG העולמי המחזיק ב-50% מהמניות הרגילות וב-51% ממניות הבכורה וכן קבוצת עורק המחזיקה ב-50% מהמניות הרגילות וב-49% ממניות הבכורה של החברה. חברת AIG ישראל היא חברת הביטוח הקטנה ביותר במשק ובשנים האחרונות נמדדת בחברה מגמת עלייה בסך הרווחים. מטרת החברה בטווח הארוך היא להפוך לחברת הביטוח הישיר הגדולה בישראל כשהמתחרות הישירות שלה הן חברות הביטוח הישיר ביטוח ישיר ואיחוד ישיר. מטרות נוספות של החברה הן הרחבת נתח השוק הקיים בתחום הביטוח הכללי ובתחום הבריאות בפרט. אבחנו שכחלק מהפעילות השוטפת של החברה היא שוקדת באופן קבוע על פיתוחם של מוצרי ביטוח חדשים המותאמים לקהלי יעד ספציפיים כגון ליידי AIG שמותאם לקהל הנשים, ביטוח 50+ וכו. לאחר ניתוח הענף והחברה הגענו לשתי החלטות אסטרטגיות חשובות. האחת היא שעל החברה להעמיק את אחיזתה בענף ביטוח הבריאות מכיוון שענף זה ממשיך להוות את מנוף הצמיחה העיקרי מבין מוצרי הביטוח. השנייה היא שעל החברה להיכנס לשוק הפיננסי באמצעות קניית חברה לניהול קרנות נאמנות או קופות גמל, כדי להרחיב את פעילות החברה ולגוון את מקורות הכנסותיה

תוכן עניינים

. תקציר מנהלים 3 הצגת היחידה העסקית 4 ההיסטוריה של היחידה 4 החזון העסקי ומשימת העל 4 Mission statement 5 מטרות ויעדים 6 ניתוח בעלי עניין 7 ניתוח סביבת המאקרו 9-8 הגדרת הענף 9 ניתוח סביבת המיקרו 12-10 (פורטר, מחזור חיי ענף, קבוצות אסטרטגיות, שרשרת הערך הענפית, גודל הענף) גורמי שינוי ומגמות בענף 14-13 גורמי מפתח להצלחה בענף 14 ניתוח פרופיל החברה 18-15 (בחינת משאבים, שרשרת הערך של היחידה, מבנה ארגוני, תרבות ארגונית) ניתוח פיננסי 18 ביבליוגרפיה 19 נספחים (swot, זיהוי אסטרטגיה, ודחות כספיים)

עוד עבודות בנושא שיווק
מחקר שוק חברת פרימור
שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה - רשת חניוות גראס
מותג
מלון הילטון תא – ניתוח SWOT
שיווק באמצעות האינטרנט
עוד עבודות בשיווק
שתף |