איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

עבודה מסכמת בקורס טכנולוגיות ידע בחינוך

דף הבית >> מקצועות >> מדעים >> מדעים >> עבודה מסכמת בקורס טכנולוגיות ידע בחינוך

מספר העבודה280420101
שם העבודהעבודה מסכמת בקורס טכנולוגיות ידע בחינוך
שנת פרסום2009
מוסד לימודיםהמרכז ללימודים אקדמאים
קורסקורס טכנולוגיות ידע בחינוך
מספר עמודים6
מספר מילים1,600
מספר מקורות5
מחיר130 ש"ח
מילות מפתחחינוך,ידע,עלמונים,טכנולוגיה,הוראה
תיאור העבודה
עבודה קטנה ואיכותית
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מערכת החינוך במאה העשרים ואחת היא כבר איננה סוכן הידע היחיד בחברה, כפי שהייתה בעבר. סוכנים וותיקים כגון המשפחה והקהילה ממשיכים לצידה כסוכני ידע מרכזיים, אך אליהם הצטרפו עתה סוכנים חדשים כגון הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון הסלולארי. ייעוד מערך התקשוב בחינוך הוא חיזוק יכולתה של מערכת החינוך להשיג את המטרות שהציבה לעצמה, ובהן: תרבות (אפשור נגישות והקניית מיטב הידע האנושי לכל יחיד בחברה), חיברות (הקניית ערכי החברה הדמוקרטית בכדי לאפשר לכל אזרח להשתתף ולתרום לחברה) וצדק חברתי (לתרום לערך הצדק החברתי בעזרת מתן הזדמנויות שווה לכלל החברים בחברה). מערכת החינוך הציבורית היא ארגון מסורתי א-טכנולוגי ומחוסר מסורות, דפוסי חשיבה ודפוסי פעולה הקשורים במדע ובטכנולוגיה. החיבור בין טכנולוגיות ידע וחינוך הוא קודם כל מפגש בין – תרבותי אשר דורש דיאלוג מתמיד ונכונות לשינויים משמעותיים של דפוסי מחשבה, מבנים ארגוניים, דרכי פעולה והערכה (חן,2007).

קיימות שתי תפיסות של תפקיד הטכנולוגיה בחינוך: תפיסה אחת גורסת כי תפקיד הטכנולוגיה הוא שיפור החינוך, ונקראת "הגישה המשמרת", והתפיסה השנייה טוענת כי הטכנולוגיה היא מנוף לשינוי מהותי של פני החינוך, וקרויה "השיטה המעצבת" (סולומון, 2000).

שביב, יאיר ומיליגרום (2010), גורסים כי אוריינות תקשוב מהותית היא תרבות של ידע ומידע שימושי, המעניקה לאלו הרוכשים אותה עוצמה, ומאפשרת להם לנצל בצורה הנכונה עוצמה זו – הן בהיבט המקצועי והן בהיבט האישי. הרשתות המתוקשבות מאפשרות למידע ולידע לזרום בצורה חופשית בין כל השותפים בבית הספר, וכן מאפשרות קשר בין אדם לאדם ובין אדם לנתונים. בעבר, כוח זה של מידע וידע היה מרוכז בעיקר בשכבות הניהול.

על פי סלומון (2000), השאלה איננה "האם יש מקום למחשב בחינוך?", אלא: "מהו מקום המחשוב בחינוך ומהם תפקידיו?", בהתחשב במה שביכולתנו להציע לחינוך, ובהתחשב במה שאנו מבקשים להפיק ממנו. קיים פרדוקס טכנולוגי בחינוך – ככל שהטכנולוגיה מוטמעת עמוק יותר בפרקטיקה הרוטינית, כך פוחתת השפעתה על המערכת ועל הלומד כיחיד. התוצאה המתקבלת היא שהחינוך ממשיך בדרכו, אך על ידי חידוש שיכול להיות מהפכני אלמלא "בוית".

חן (2007) טוענת, שבשל היהפכותו של הדור הצעיר למשתמש כבד בטכנולוגית ידע לתקשורת, למידה, בילוי פנאי והתפתחות אישית ומקצועית, סביבות בית הספר הפכו ללא-רלוונטיות בעיני ילדים רבים. טכנולוגיות הידע, המאיצות תהליכים חברתיים קיימים, טומנות בתוכן , לטעמה, סכנה של הרחבת פערים בתחום הדיגיטלי.

תוכן עניינים
הקדמה..........3
ניתוח........5
סיכום...7
ביבליוגרפיה..9
עוד עבודות בנושא מדעים
חשיבה מתמטית אלגברית גאומטרית אלגורתמית
עבודת מחקר במסגרת קורס פרוייקטים ברפואה
הפרלקסה
בעיות קיצון מתמטיקה- עבודה בציון 100
אפיון In-vitro של הנוגדן המונוקלונלי LST-007 כנגד חיידקי Pseudomonas aeruginosa
עוד עבודות במדעים
שתף |