סמינריון עיוני- מסוגלות הורית והשפעתה על ההתמודדות עם ילדים בעלי AHDH
דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> יחסי הורים ילדים >> סמינריון עיוני- מסוגלות הורית והשפעתה על ההתמודדות עם ילדים בעלי AHDH
| תיאור העבודה מספר המילים והדפים כולל את כל העבודה, כולל נספחים וביבליוגרפיה. | ||||||||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||||||||
תקציר העבודה נושא העבודה- מסוגלות הורית והשפעתה על ההתמודדות עם ילדים בעלי AHDH. עבודה זו סוקרת את נושא הפרעת הקשב והריכוז אצל ילדים. הגורמים להתפתחותה, שכיחותה, השפעתה על הילדים הלוקים בה ועל הסביבה הטבעית בה הם חיים, ודרכי ההתמודדות איתה. מורכבותה של לקות הקשב והריכוז והיותה מושפעת מגורמים ביולוגיים ותרבותיים מערימה קושי על אבחונה אצל ילדים. אבחון אשר ככל שהוא נעשה מוקדם יותר סיכויי הצלחתו גדולים יותר. הוצג אופי האבחון, מורכבותו ומשמעות הפרמטרים השונים עליהם הוא מתבסס. הטיפול אף הוא מורכב ומושתת על שני פרמטרים: טיפול התנהגותי וטיפול פרמאקולוגי, כל אחד בנפרד או שילוב של שני הפרמטרים יחדיו. נבחן מקומם של ההורים בטיפול בילד הלוקה וכיצד משפיעה מסוגלותם האישית על סיכויי השיפור של מצבו, מה הגורמים למסוגלות ההורית, כיצד ניתן לטפח ולחזק אותה ומה מקומה ומשקלה של האינטליגנציה הרגשית במסוגלות ההורית. הוצג הטיפול התרופתי המבוסס כיום בעיקר על התרופה המתילפנידאט (רטלין), ויתרונותיו בטיפול בהפרעת הקשב והריכוז. כאמצעי טיפול יחיד או המשולב בטיפול התנהגותי. 1. הפרעות קשב וריכוז (ADHD) 1.1 הגדרה על פי מנור (2002), הפרעת קשב וריכוז, Attention Deficit and Hyperactivity Impulsivity Disorder - ADHD)) הינה הפרעה התפתחותית, המאופיינת ברמה גבוהה של חוסר יכולת להקשיב ובאימפולסיבית יתר. בדרך כלל ההפרעה בעלת אופי כרוני והיא מתגלה בשלב הילדות המוקדמת. כיום מקובלת הגישה כי, מקור הפרעת הקשב והריכוז הוא יותר ממקור נוירולוגי ידוע אחד וכי ההפרעה מבוססת על מכלול של גורמים ביולוגיים ופסיכו-סוציאליים אשר ביחד מעצבים את סינדרום ההפרעה המלא. בהפרעה ניתנת לסיווג כשלוש הפרעות: הפרעת קשב המשולבת עם היפראקטיביות ואימפולסיביות -Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) . הפרעת קשב טהורה - Attention Deficit Disorder(ADD). הפרעת קשב משולבת של אימפולסיביות והיפר אקטיביות בלבד -Hyperactivity-Impulsivity Deficit Disorder . (יש לציין כי גישה זו שנויה כיום במחלוקת.) ב DSM-IV -, ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה האמריקנית לפסיכיאטריה אצל מנור, א. וטיאנו, ש. (2003), הוגדרו הסימפטומים הקליניים של שלושת הפרעות הקשב והריכוז כדלקמן: | |||||||||||||||||||||
תוכן עניינים 1. הפרעות קשב וריכוז (ADHD) 3 1.1 הגדרה 4 1.2 אבחון מוקדם של ADHD 6 1.3 שכיחות הפרעת קשב וריכוז בילדים 7 1.4 אבחון ודרכי טיפול קיימים בהפרעת AHDH בילדים 9 2.1 טיפול תרופתי והתנהגותי בהפרעת AHDH בילדים 17 2.מסוגלות הורית 14 3. מסוגלות הורית והשפעתה על ההתמודדות עם AHDH בקרב ילדים 20 3.1 השפעת המסוגלות ההורית על הדימוי העצמי של הילד 20 3.2 הורות לילדים עם ADHD איום או אתגר 22 4. אינטליגנציה רגשית כחלק ממסוגלות הורית ההורה והשפעתה על ההתמודדות 24 5. הדרכת הורים-דרכים לשיפור המסוגלות ההורית 26 6. סיכום ודיון 28 7.ביבליוגרפיה 33 | |||||||||||||||||||||
עוד עבודות בנושא יחסי הורים ילדים![]() ![]() ![]() ![]() ![]() עוד עבודות ביחסי הורים ילדים |

- אומנות וציור
- סקירת ספרות
- שאלונים
- אינטרט ומערכות מידע
- גאוגרפיה
- היסטוריה
- חינוך
- חשבונאות
- יהדות ודתות
- יחסים בנלאומיים
- יחסי ציבור ופרסום
- כלכלה
- מדעי החברה והמדינה
- מדעים
- מחקרי שוק
- מנהל עסקים
- משפטים
- ניהול משאבי אנוש
- סוציולוגיה
- ספרות
- פסיכולוגיה
- פילוסופיה
- עבודה סוציאלית
- קרמינולוגיה
- רפואה ופרה רפואה
- שיטות מחקר
- תיירות
- תקשורת
- תעשייה וניהול