איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

מיזם - יעוץ לעסקים קטנים

דף הבית >> מקצועות >> מנהל עסקים >> יזמות >> מיזם - יעוץ לעסקים קטנים

מספר העבודה28052010132
שם העבודהמיזם - יעוץ לעסקים קטנים
שנת פרסום2004
מוסד לימודיםבן גוריון
קורסיזמות
מספר עמודים10
מספר מילים3,400
מספר מקורות5
מחיר140 ש"ח
מילות מפתחמיזם ייעוץ לעסקים קטנים,
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
בישראל מזה זמן רב גוברת התעניינות הציבור, המומחים והממשלות במגזר העסקים הקטנים והבינוניים, זאת לאור תרומת מגזרים אלו לתוצר הלאומי, לפיתוח הטכנולוגי ובפרט לשיפור רמת התעסוקה.
במטלה זו הצגתי מיזם מקורי עליו חשבתי זמן רב. בחנתי את הסיכוי להצליח במיזם זה חרף הבעיות שהוצגו. המיזם עוסק בייעוץ עסקי לבעלי עסקים קטנים מאוד, הננו מוכרים רווח וודאי תחת ההגדרה של ייעוץ עסקי. ללא העסקים הקטנים אין למשק המודרני קיום או סיכוי להתרחב ולהתפתח. כולנו יודעים כי אין שכונה בישראל ללא מכולת, פלפל, קיוסק, מספרה, גן ילדים, חנות נעליים, חנות בגדים ועוד, להם בדיוק הצגתי תוכנית ייעוץ.
מר אקשטיין (1997) טוען כי טעות לחשוב שחוסנם של עסקים אלו קטן, בעיניו חוסנם וכושר הישרדותם גבוה אף יותר מהחברות והמפעלים הגדולים. לשיטתו בעת תנודות בתנאי שוק ותהפוכות במשק לעסקים קטנים קל יותר להחזיק מעמד, להתמודד עם השינויים ולהסתגל למצבים המשתנים.
מניתוח חמשת הכוחות של פורטר עולה כי השוק אינו רווי ביועצים בשוק גומחתי זה. מצד אחד אין מתחרים למיזם זה, מצד שני המוצרים החליפיים אינם בשימוש, אף על פי שהם, מחולקים חינם לציבור. לספקים אין כוח כנגדי, הדבר משחרר אותי מתלות בגורם חיצוני. הדבר היחיד הוא איום מתחרים חדשים, אולם סוג השרות שאנו מציעים הנו חדש לחלוטין בשוק בו נפעל, לכן תמיד יתרון הראשוניות יהיה לזכותנו.
בניית תמהיל מוצרים, ניהול מלאי, מציאת יתרון תחרותי, ייחודיות, הקמת מועדון לקוחות הינם רק חלק מהשירותים אותם החברה מוכרת. התשלום הנו לעצם הייעוץ. זמן רב יחסית, גם לאחר שסיימנו את הייעוץ וההכוונה יוכל בעל העסק לפנות אלנו בטווח של עד שלושה חודשים ולקבל עזרה בנושאים שונים.
בתום שנה ראשונה של פעילות נשרת 144 עסקים קטנים, באזור גוש דן בלבד.
בשנה השניה לפעילותינו נשרת 216 עסקים קטנים , באזור גוש דן. גידול של 50% .
בשנה השלישית לפעילות נשרת 250 עסקים קטנים, מחדרה ועד גדרה. גידול של 18.5%.
גילינו כי ישנה בעיה של חוסר אמון הלקוחות ביכולת השרות לסייע להם לאור המצב הקשה בו הם נמצאים. מה גם שבעלי העסקים שפועלים בתחום קימעונאי זה לעיתים אינם מעונינים כלל בהתפתחות אישית או בשינוי ולו כזה שיסייע להם רבות.
המסקנה העיקרית הנה כי ככול שהשוק גדול ונראה מבטיח כך גם קשה יהיה לחדור ללבם של אנשי עסקים מהסוג הזה ולכן חובה להציע אופציית תשלום של אחוזים מגידול המחזור, לאור הייעוץ. ללא זה לא נוכל להכניס מספיק לקוחות . המסקנה השנייה היא שניתן להתחיל בעסק זה ללא מימון כלל אלה רק הזמן הכרוך עד לרכישת עשרה לקוחות בחודש, נקודת רווח שעמה ניתן להתפרנס ואף להרוויח. היזם חייב להיות בוגר תואר שני כך שיהיה ברשותו מספיק מידע על עסקים קטנים מהסוג הנדון, ע"י בניית מערכת לניהול ידע יוכל לצמצם את פרק הזמן שיצטרך להגיש המלצות ומסקנות לשיפור.



תוכן עניינים


עמוד נושא
1 מבוא
1 רקע
2 מהו עסק קטן
2 הסיבות לכישלון עסקים
4 ניתוח השוק והסביבה
4 5 הכוחות של פורטר
5 ניתוח PEST
6 קהל לקוחות
6 סוג השרות
7 אסטרטגיה שיווקית
7 מיצוב החברה
7 יעדים
8 מסקנות והמלצות

בביליוגרפיה










עוד עבודות בנושא יזמות
ניהול יזמות- חברת פז גז
עבודה ביזמות - מכון יופי
האם תמריצים שונים משפיעים על גישת האזרח בישראל למחזר פסולת ביתית
יזמות בתחום האחסון האוטומטי
יזמות אקסל
עוד עבודות ביזמות
שתף |