איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

המנהל כמנהיג מוביל שינוי במציאות משתנה בתחום החינוך

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> ניהול ומנהיגות בחינוך >> המנהל כמנהיג מוביל שינוי במציאות משתנה בתחום החינוך

מספר העבודה3004201016
שם העבודההמנהל כמנהיג מוביל שינוי במציאות משתנה בתחום החינוך
שנת פרסום2010
מוסד לימודיםהמרכז ללימודים אקדמאים
קורסניהול ומנהיגות בחינוך
מספר עמודים15
מספר מילים4,500
מספר מקורות25
מחיר260 ש"ח
מילות מפתחהתנגדות לשינוי,תהליך השינוי, מודל שמונת השלבים,מנהל בית ספר,תאוריה במנהיגות
תיאור העבודה
עבודה טובה ויצירתית.
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מבוא:
המציאות היום יומית בה אנו חיים משתנה מעת לעת. התלמידים של שנות האלפיים חשופים למידע רב יותר מהתלמידים של שנות השבעים. מערכות המידע השתנו, כמות הידע גדלה. מצבה הכלכלי של המדינה השתנה. מערכת החינוך לעומת זאת עדיין עובדת עם כלים ישנים ועם חוסר במשאב אנושי איכותי.
דמותו של מנהל בית הספר, הינה דמות קריטית לבית הספר כולו ועל פי היכולת של המנהל להוביל את בית הספר ייקבע טיבו של בית הספר. ישנה חשיבות רבה להשמת מנהלים בעלי יכולות מנהיגות בבתי הספר לשם הובלת החינוך לשינוי.
בחלקה הראשון של העבודה נסקרו מודלים שונים של מנהיגות ושל ניהול ונבחן ההבדל בין מנהל לבין מנהיג במערכת החינוכית. כמו כן, הוצע שינוי בבתי הספר שמבוסס על חזון שחובר בעבודה זו. החזון שמוביל לאסטרטגיית הינו בחלקה השני של העבודה הוא, יצירת בתי ספר אוטונומים המונהגים על ידי מנהיגים אמיתיים לצד ריכוזיות החינוך במערכת החינוך.
בחלקה השני של העבודה הוסבר מה הוא שינוי והוצגה אסטרטגיה לניהול השינוי וליישומו בבתי הספר. אותרו קשיים ביישום השינוי והוצעו דרכים לטיפול בקשיים ובהתנגדויות אלה.


תוכן עניינים
מבוא 3
1. חלק א' 4
1.1 מנהלים ומנהיגים תיאוריה 4
1.2 מנהלת בית הספר היסודי תל אביב מנהיגה או מנהלת וההבדל בניהם 6
1.3 חזון השינוי הנדרש 9
1.4 סיכום חלק ראשון 10
2. חלק ב' 11
2.1 שינויים בארגון 11
2.2 ניהול השינוי 12
2.3 התנגדות לשינוי 13
2.4 התמודדות עם ההתנגדות לשינוי 14
2.5 תהליך השינוי בשמונה שלבים 15
2.6 סיכום חלק שני 17
3. סיכום העבודה 18
בבליוגרפיה 19

עוד עבודות בנושא ניהול ומנהיגות בחינוך
קריטריונים כמותיים בהערכת מערכת החינוך הדמוקרטית בישראל
סגנון ניהול מנהלות בבתי ספר
הצעת המחקר פיתוח מוטיבציה ללמידה בקרב תלמידים המוגדרים חלשים בתחום האורייני
סיפור החיים האישי כמוביל למנהיגות וכמעצב דמותה
תפקידה המנהלת במניעת התופעה של נשירת נוער מבת הספר התיכון
עוד עבודות בניהול ומנהיגות בחינוך
שתף |