איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

מודעות עצמית ואמפתיה- עבודה בשיטות מחקר

דף הבית >> מקצועות >> שיטות מחקר >> שיטות מחקר >> מודעות עצמית ואמפתיה- עבודה בשיטות מחקר

מספר העבודה40320122460
שם העבודהמודעות עצמית ואמפתיה- עבודה בשיטות מחקר
שנת פרסום2011
מוסד לימודיםהמרכז האקדמי פרס
קורסשיטות מחקר
מספר עמודים11
מספר מילים2,830
מספר מקורות10
מחיר180 ש"ח
מילות מפתחשיטות מחקר, מודעות עצמית,פירסון,אמפתיה,מחקר
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
מטרתו של המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד הגברת מודעות עצמית של אדם משפיעה על רמות האמפתיה שהוא יחוש נוכח סבל של זולתו. בהתבסס על קיומם של מנגנונים קוגניטיביים המאפשרים לנו לדמות עצמנו 'בנעליו' של הזולת, ולהבין ביתר דיוק את רגשותיו ומחשבותיו במצבים שונים, השערת המחקר הינה כי הגברת המודעות העצמית של האדם תביא להגברת יכולת דימוי זו, מה שיוביל להבעת רמות גבוהות יותר של אמפתיה. על מנת לבחון השערה זו, בוצע ניסוי בו חצי מהנבדקים עברו מניפולציה לצורך הגברת מודעות עצמית, בה הם נחשפו לבבואתם בראי, לפני ביצוע שאלון אודות רמות האמפתיה וההזדהות שלהם. הממצאים הראו כי השערתנו לא אוששה, וכי לא נמצא הבדל מובהק בין קבוצת הניסוי ובין קבוצת הביקורת. אולם, נמצאו קשרים חיוביים בין המשתנים גיל, רמות השכלה ורמות הכנסה ובין משתנה האמפתיה, כך שככל שאדם הינו מבוגר יותר ובעל רמות הכנסה והשכלה גבוהות יותר, כך הוא ייטה להביע אמפתיה במידה גדולה יותר. בנוסף, נמצא כי נשים באופן כללי, ללא תלות בתנאי הניסוי, הפגינו רמו אמפתיה גבוהות, ביחס לגברים. ממצאים אלו תומכים במחקרים שנערכו בנושא ומצאו קיומם של קשרים דומים. באשר לאי אישוש ההשערה, הרי שניתן לתלות זאת בקיומן של בעיות מתודולוגיות, דוגמת מדגם קטן, מניפולציה בלתי יעילה והלימה בלתי מספקת בין ההגדרות השונות של המשתנים. מכאן, שעל מחקרי המשך בנושא להמשיך ולחקור את הקשרים שנמצאו, תוך שימוש במדגמים גדולים יותר, מניפולציה יעילה יותר והגדרות משתנים טובות יותר, על מנת לאושש אולי את השערת המחקר הנוכחי.
עוד עבודות בנושא שיטות מחקר
ריקודי עם כפתח לזוגיות מאוחרת- מחקר איכותני
הקשר בין דרבון העובדים למאמץ יתר ליכולת להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה
הקשר בין שביעות רצון מהשרות לבין תפיסת הנאמנות בקרב לקוחותרשת בתי הקפה אילנס
שיטות מחקר- הקשר בין מיצוב השירות לבין תפישת הנאמנות בקרב לקוחות ACE קנה ובנה
ממן 11- שיטות מחקר
עוד עבודות בשיטות מחקר
שתף |