איכות מבצעים רכישה בטוחה SSL שביעות רצון לקוחות שירות לקוחות
רכוש עבודה פרסם עבודה

באיזו מידה הערכה חלופית מקדמת למידה בחטיבת הביניים

דף הבית >> מקצועות >> חינוך >> ניהול ומנהיגות בחינוך >> באיזו מידה הערכה חלופית מקדמת למידה בחטיבת הביניים

מספר העבודה20820132898
שם העבודהבאיזו מידה הערכה חלופית מקדמת למידה בחטיבת הביניים
שנת פרסום2012
מוסד לימודיםהמרכז ללימודים אקדמאים
קורסניהול וארגון מערכות חינוך
מספר עמודים24
מספר מילים8,400
מספר מקורות35
מחיר240 ש"ח
מילות מפתחניהול וארגון מערכות חינוך. חטיבת בניים, מנהיגות
מבצע הנחה
הזמן עכשיו
תקציר העבודה
בשנים האחרונות הפכה ההערכה לנושא מרכזי, נחוץ וחיוני בקרב ארגונים רבים במגזר הפרטי והציבורי, ובכלל זה במערכת החינוך. מטרת ההערכה היא לספק משוב למעצבי המדיניות, למקבלי ההחלטות ולעוסקים ביישומן כמו גם להעריך חוזקות לצד חולשות מושאי ההערכה (פרסקו, ורטהיים,לזובסקי, 2011). התפתחויות חברתיות, מדעיותוטכנולוגיתהביאולשינוי בתפיסתהעולםשלמעצבימדיניותהחינוך.על פי תפיסה זו יש לתת דגש על הערכת הישגי הלומד באמצעות מטלותמורכבות, מאתגרות ומעניינות הדורשות ביצועים של הבנה ולא רק של ידע.במלים אחרות; לעשות שימוש בהערכה חלופית המעריכהאתידיעותיושלהלומדבהתאםלהתקדמותוביחסלעצמו, בשל היותה שיתופית, מעוררת מוטיבציה ויוצרת תלמידאקטיבי. עלפיתפיסהזומבוססתהערכהעלהייחודיותוהשונותשלכללומדועלשילובביןהשגתמטרותההוראהוהערכתהתהליכיםהכרוכיםבהשגתמטרותאלו. הערכה זו מכתיבה שימוש בכלים פחות מובנים,המעריכים תהליכים ותוצרים כאחד, תוך שיתוף התלמיד בהערכת הישגיו. לפי גישה זו,ההוראה הופכת מפעילות של העברת ידע לפעילות של סיועללומד פעיל, העוסק בבניית ידעמשמעותי לגביו ומטפחת את היכולת המטה-קוגניטיבית אצל הלומד, כמו גם מפתחת מיומנויות חקירה ועבודת צוות.
מחקרים מלמדים כי תוצרי ההוראה והלמידה בבית-הספר אינם מספקים לבית הספר את ההקשר של העולם האמיתי וכי הנלמד מחוץ לבית-הספר אינו נתמך על ידי הלמידה בתוכו. בתי ספר רבים אינם עושים שימוש בהערכה חלופית כחלק מתהליך ההוראה- למידה והם נסמכיםעדיין על ההערכה המסורתית מסיבות של חוסר ידע של המורים והעדר מיומנויות. בתי ספר אלו, עוסקים בשינון ובתרגול לפי קוריקולום המעוגן בהשקפת עולם שמרנית, בעוד שהמציאות מחייבת ראייה מערכתית אחרת, התופסת את המורה כמתווך בין הלומד לידע ומשתמשת בידע בהקשרים חדשים, הדדיים ודינאמיים.
ניתן לומר כי אם אנו מעוניינים ביצירת שינוי מתוך התכוונות לעתיד, יש לתת את הדעת לממצאים העולים מתוך העבודה.

מטרת עבודה זו היא לסקור את הגישות השונות הנוגעות להערכה חלופית למול הערכה מסורתית. העבודה תעסוק בשאלה מה מידת השפעת ההערכה החלופית על קידום הלמידה?





תוכן עניינים
תקציר.........................................................................................................עמ' 4
מבוא............................................................................................................עמ' 5 - 20
1. הערכה בחינוך – מהי?.........................................................................עמ' 5- 8
2. הערכה מסורתית- סקירה....................................................................עמ' 8- 10
3. הערכה חלופית וכלי ההערכה................................................................עמ' 10 -12
כלים בהערכה חלופית......................................................................עמ' 12
רפלקציה, יומנים והערכה עצמית......................................................עמ' 14-12
תלקיט............................................................................................עמ' 14- 15
מטלות ביצוע...................................................................................עמ' 15- 16
תצפית.............................................................................................עמ' 16
הערכת עמיתים.....................................................................................עמ' 16- 17
מחוון...................................................................................................עמ' 17
4. הערכה חלופית מקדמת למידה................................................................עמ' 18- 20


סיכום...............................................................................................................עמ' 21- 22

ספרות..............................................................................................................עמ' 23- 25

עוד עבודות בנושא ניהול ומנהיגות בחינוך
תפקידה של המנהלת בבתי הספר התיכוניים במניעת התופעה של נשירת נוער בבית סיפרה
מנהיגות מנהלי בתי ספר בתקופת שינוי ואוריינות מתוקשבת
סגנון ניהול נשי של מנהלות בבתי ספר כפונקציה של תקשורת בין אישית ושחיקה
הצעת המחקר פיתוח מוטיבציה ללמידה בקרב תלמידים המוגדרים חלשים בתחום האורייני
הקשר בין שיתוף בקבלת החלטות מוטיבציה והתנגדות לשינוי לבין רמת המחויבות בקרב עובדות במעונות יום
עוד עבודות בניהול ומנהיגות בחינוך
שתף |